ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده‌های vPRo نسل دوازدهم اینتل احتمالا اوایل ۲۰۲۲ روانه بازار می‌شوند

اطلاعات جدیدی از نقشه راه آینده اینتل منتشر شده که از عرضه نسخه vPRO پردازنده‌های هیبریدی و دسکتاپ Alder Lake-S و مخصوص لپ‌تاپ Alder Lake-P در فصل اول ۲۰۲۲ خبر می‌دهد. پردازنده‌های V Pro اغلب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اطلاعات جدیدی از نقشه راه آینده اینتل منتشر شده که از عرضه نسخه vPRO پردازنده‌های هیبریدی و دسکتاپ Alder Lake-S و مخصوص لپ‌تاپ Alder Lake-P در فصل اول ۲۰۲۲ خبر می‌دهد.

پردازنده‌های V Pro اغلب برای مصرف‌کنندگان عادی و گیمرها عرضه نمی‌شوند و بازار هدف آن‌ها دنیای کسب‌و‌کار است. این پردازنده‌های هیبریدی اعتبار بالا، تنظیمات مدیریت از راه دور و سطح بالایی از امنیتی را تا ۱۵ ماه پس از عرضه محصول در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

در این نقشه، مشخصات پردازنده‌های آینده اینتل هم به چشم می‌خورد. بالاترین مدل Alder Lake-S از ۱۶ هسته بهره می‌برد که شامل ۸ هسته قدرتمند و ۸ هسته با مصرف انرژی بهینه می‌شود. تعداد رشته‌های این پردازنده هم برابر ۲۴ است، بنابراین تفاوتی با Core i9-12900K ندارد.

پردازنده‌های vPRo اینتل

بالاترین پردازنده سری Alder Lake-P از ۱۴ هسته بهره می‌برد، اما ترکیب آن با پردازنده Alder Lake-S متفاوت است. این پردازنده به ۶ هسته قدرتمند و ۸ هسته با مصرف انرژی بهینه مجهز می‌شود.

پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Alder Lake از PCIe 5.0 و PCIe 4.0، وای فای 6E و تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کنند. در بخش رم هم با پشتیبانی از رم‌های DDR5/DDR4 برای پلتفرم دسکتاپ و رم‌های LPDDR5/LPDDR4 برای لپ‌تاپ‌ها روبه‌رو می‌شویم. همچنین انتظار می‌رود پلتفرم دسکتاپ Alder Lake با استاندارد کانکتور پاور ATX12VO سازگار باشد.

پردازنده‌های vPRo اینتل

طبق اطلاعات اخیر، مدل‌های vPRO نسل آینده پردازنده‌های اینتل از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کنند، با این حال اطلاعی از پشتیبانی آن‌ها از ویندوز ۱۱ نداریم. البته از آنجایی که هنوز این تراشه‌ها معرفی نشده‌اند، احتمالا در زمان رونمایی پشتیبانی آن‌ها از جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت اعلام خواهد شد.

در گذشته اطلاعاتی درباره پردازنده پرچمدار Alder Lake منتشر شده بود که از حداکثر فرکانس ۵.۳ گیگاهرتزی آن خبر می‌داد. علاوه بر این، امتیاز آن به همراه پردازنده‌های Core i7 و Core i5 این سری هم در بخش چند هسته‌ای بنچمارک Cinebench R20 منتشر شده بود که به شرح زیر است:

  • اینتل (Core i9-12900K (E2S: بالاتر از ۹۳۰۰
  • اینتل (Core i9-12900K (QS: بالاتر از ۱۱۳۰۰
  • اینتل (Core i7-12700K (QS: بالاتر از ۹۵۰۰
  • اینتل (Core i5-12600K (QS: بالاتر از ۷۴۰۰

در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره این پردازنده‌ها منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی