ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت زرد وزیر ارتباطات
تکنولوژی

مجلس به وزیر ارتباطات کارت زرد داد؛ پای تلگرام در میان است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ارتباطات درباره علت عدم شفاف‌سازی مفاد قرارداد با تلگرام و محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی قانع نشده و به وی کارت زرد دادند. در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ارتباطات درباره علت عدم شفاف‌سازی مفاد قرارداد با تلگرام و محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

در جلسه علنی امروز مجلس، «محمد جواد آذری جهرمی» به سوال «عباس مقتدایی» و 24 نفر از نمایندگان درباره «عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام» و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این پیام‌رسان ( قبل از فیلتر شدن تلگرام) با وجود استقرار CDNهای تلگرام در کشور پاسخ داد.

اما سوال کننده از توضیحات وزیر ارتباطات اقناع نشد و سوال را به رای گذاشت که نمایندگان مجلس نیز با 63 رای موافق، 135 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن، از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند. از همین روی به وی کارت زرد نشان دادند.

وزیر ارتباطات پول‌های مردم را بازگرداند

«عباس مقتدایی»، نماینده اصفهان هم در توضیح سوال خود با اشاره به حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلگرام خطاب به وی گفت: «مردم به شما و وزارتخانه شما اعتماد کردند و توقع این بود که شما به جای حمایت از تلگرام از مردم حمایت کنید. اما شما و دستگاه مربوطه لاپوشانی کردید تا اطلاعات میلیون‌ها نفر در اختیار دیگران قرار بگیرد.همچنین پول‌های اضافه بر سازمان نیز گرفتید و نحوه مدیریت مسئولیت‌های شما سبب شد تا صدها و هزاران میلیارد تومان دارایی‌ها مردم از جیب آن‌ها خارج شود.»

نماینده مردم اصفهان از وزیر ارتباطات خواست تا در پیشگاه ملت عذرخواهی کرده و اموالی که از مردم گرفته به آن‌ها برگرداند و حتما ما نسبت به شما با رافت برخورد خواهیم کرد.

کارت زرد وزیر ارتباطات

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات، اظهارات وی درباره سرورها را اشتباه عنوان کرد و گفت: «در کشور سرور 2 هزار دلاری وجود ندارد و آمار و ارقامی که وزیر ارتباطات بیان کرده اشتباه است.»

مقتدایی با بیان این که در شورای عالی فضای مجازی نیز درخواست داده شد که CDN تلگرام به داخل منتقل شود، می‌گوید در این مقطع CDN در شرکت زیر ساخت مستقر می‌شود و در حالی که بایستی از مردم مبلغ 50 درصدی برای تلگرام اخذ می‌کرد، مبلغ 100 درصدی اخذ شد که دلیل آن اهمال وزیر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه در 29 مرداد 99 در این باره به وزیر تذکر کتبی داده بود، گفت: «حتی به صورت تلفنی نیز این موضوع را از وزیر پیگیری کردیم که وزیر ارتباطات پاسخ ندادند. همچنین به مرکز پژوهش‌ها در این باره نامه زدم که گفتند که وزراتخانه پاسخ نمی‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    به این آقای وزیر بگید ما حاضریم اطلاعاتمون دست پاول دروف باشه ولی دست شما ها نه .

    • Milad
      Milad | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

      منظورت به نماینده مجلس هست دیگه؟ چون اگر دقت کنی نماینده به آذری گفته چرا میذاری اطلاعات دست تلگرام باشه.

مطالب پیشنهادی