ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین مرگ در اثر ابتلا به ویروس جدید میمون در چین ثبت شد

چین اولین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس جدیدی به نام «ویروس بی میمون» (Monkey B Virus) یا آبله میمون را تایید کرد. جراح دامپزشک چینی پس از تشریح دو میمون مرده در ماه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

چین اولین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس جدیدی به نام «ویروس بی میمون» (Monkey B Virus) یا آبله میمون را تایید کرد. جراح دامپزشک چینی پس از تشریح دو میمون مرده در ماه مارس، به این ویروس مبتلا و درنهایت جان خود را از دست داده است.

این دامپزشک ۵۳ ساله یک ماه پس از کالبدشکافی دو میمون مرده در آزمایشگاه، دچار علایم ویروسی مختلفی اعم از تب، تهوع و استفراغ شد و با وجود مراجعه به چندین بیمارستان برای درمان، نتوانست از ویروس جدید انتقال یافته از میمون‌ها جان سالم به در ببرد و جان خود را از دست داد. این نخستین مورد مرگ در اثر ویروس میمون B یا آبله میمون است.

محققان برای بررسی علایم بیماری، مایع مغز نخاع وی را مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، دانشمندان چینی با نمونه‌برداری از خون، بینی، گلو، پلاسما و ... اطلاعات بیشتری در مورد ویروس جمع‌آوری کردند.

ویروس آبله میمون

نمونه‌های تهیه شده به انستیتوی ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی چین IVDC چین ارسال شدند. این موسسه بر اساس بررسی‌های انجام شده اعلام کرد که تاکنون ویروس آبله میمون و ویروس ارتوپوکس را شناسایی کرده‌. بر اساس یک سری از آزمایشات، RT-PCR مثبت بود.

CDC چین هشدار داده که این ویروس جدید می‌تواند به عنوان تهدیدی برای دامپزشکان، محققان آزمایشگاهی و افرادی که به صورت حرفه‌ای در بخش مراقبت از حیوانات فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته می‌شود. ظاهرا در مرحله نخست باید روی از بین بردن ویروس تمرکز کرد و نظارت بیشتری بر سلامت افراد حاضر در چنین محیط‌هایی در نظر گرفته شود.

در حالی که جهان در حال مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ است که برای اولین بار در ووهان چین تایید شد، ویروس میمون می‌تواند خبر نگران‌کننده‌ دیگر باشد. باید دید آیا مراکز تحقیقاتی و بهداشتی می‌توانند از بروز فاجعه‌ای دیگر جلوگیری کنند یا جهان قرار است درگیر ویروس جدیدی شود، هرچند هنوز برای اظهارنظر قطعی در این زمینه زود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir Dn
    Amir Dn | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    هر چی هست تو چینه

  • zahra
    zahra | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    لطفا لطفا....کنترلش کنید

  • haashmo
    haashmo | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    چین چی از جون دنیا می خواد؟ 😐

مطالب پیشنهادی