ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TSMC از آغاز تولید تراشه در کارخانه آریزونا آمریکا از سال ۲۰۲۴ خبر داد

رئیس هیئت مدیره TSMC می‌گوید این شرکت می‌خواهد تولید محصول در کارخانه آریزونا آمریکا را از سال ۲۰۲۴ آغاز کند. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که محصولات این کارخانه برای چه دستگاه‌ها یا برندهایی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

رئیس هیئت مدیره TSMC می‌گوید این شرکت می‌خواهد تولید محصول در کارخانه آریزونا آمریکا را از سال ۲۰۲۴ آغاز کند. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که محصولات این کارخانه برای چه دستگاه‌ها یا برندهایی تولید خواهند شد ولی اپل از مشتریان احتمالی به حساب می‌آید.

«مارک لیو»، مدیر هیئت مدیره TSMC اخیرا تایید کرده که یک کارخانه ۱۲ میلیارد دلاری در آریزونا از سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ تولید انبوه محصولات خود را آغاز خواهد کرد. به‌علاوه، لیو می‌گوید اولین گروه از مهندسانی که قرار است در این کارخانه فعالیت کنند، در ماه آوریل به تایوان رفته‌اند تا آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

شرکت TSMC اولین بار در سال ۲۰۲۰ از برنامه خود برای تاسیس کارخانه در آریزونا پرده برداشت. این شرکت در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۴۳ میلیون دلار هزینه کرد تا ساخت این مرکز را آغاز کند. به نظر می‌رسد که کارخانه آریزونا قرار است برای تولید تراشه‌های ۵ نانومتری آماده شود.

آقای لیو در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران TSMC داشت، گفت آن‌ها در حال ارزیابی طرح‌های بیشتری برای احداث کارخانه در کشورهای دیگر از جمله ژاپن هستند. این شرکت می‌گوید هنوز برای انتشار جزئیات بیشتر درباره این برنامه‌ها آماده نیست، چون همه‌چیز بر اساس نیاز مشتریان پیش خواهد رفت.

گفتنی است که احداث کارخانه در ژاپن در برنامه سه ساله TSMC با بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری جا نگرفته است با این حال آن‌ها به بررسی شرایط برای توسعه کارخانه‌های خود در سایر کشورها ادامه می‌دهند. این شرکت احتمالا می‌خواهد ۲.۸ میلیارد دلار هزینه کند تا خطوط تولیدش را در چین هم گسترش دهد.

طرح جدید TSMC اقدامی برای توسعه خطوط تولید این شرکت در سایر کشورهاست. TSMC تاکنون اکثر تراشه‌های خود را در داخل خاک تایوان تولید می‌کرد و البته هنوز به توسعه مراکز تایوانی خود ادامه می‌دهد. تمرکز آن‌ها ظاهرا برای کارخانه‌های تایوان به توسعه فناوری‌های فوق پیشرفته، مثل خطوط تولید تراشه‌های ۳ نانومتری معطوف خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی