ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف تولید کیا استینگر در ۲۰۲۲؛ پایانی برای سریعترین سدان کره‌ای‌ها

تاکنون شایعات مختلفی مبنی بر توقف عرضه سدان اسپرت کیا استینگر به گوش رسیده، ولی هیچ یک از آنها بطور رسمی از سوی کره‌ای‌ها تایید یا رد نشده است. حالا بار دیگر شایعه مشابهی منتشر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

تاکنون شایعات مختلفی مبنی بر توقف عرضه سدان اسپرت کیا استینگر به گوش رسیده، ولی هیچ یک از آنها بطور رسمی از سوی کره‌ای‌ها تایید یا رد نشده است. حالا بار دیگر شایعه مشابهی منتشر شده که حکایت از آن دارد خبری از نسل دوم استینگر نخواهد بود و این خودرو پس از بهار 2022 با یکی از خطوط تولید خود خداحافظی می‌کند.

استینگر تحت نظارت آلبرت بیرمان توسعه یافته است، مهندسی که سابقه حضور 30 ساله در شرکت ب‌ام‌و را در کارنامه دارد

منبع این شایعه برنامه تولیدی است که کیا چند روز پیش برای کارخانه‌های خود در کره جنوبی منتشر کرده است؛ شاید بدانید استینگر در کارخانه سوهاری در شهری گوانگ‌میونگ مونتاژ می‌شود. اما بر اساس گزارش اخیر نشریه Korean Car Blog، در ابزارآلات و خطوط تولید این کارخانه تغییراتی داده خواهد شد تا در آینده ماموریت ساخت مدل‌های برقی و هیبریدی از جمله نسخه هیبریدی مینی‌ون کارنیوال را در اختیار بگیرد.

در این گزارش به صحبت‌های یکی از کارشناسان محلی استناد شده؛ این کارشناس آگاه به امور کیا افزوده بازنگری در ابزارآلات کارخانه مذکور از اوایل سال شروع شده و تولید استینگر تا ابتدای سه ماهه دوم سال 2022 خاتمه پیدا خواهد کرد.

مثل دیگر گزارش‌های مشابه، این گزارش نیز آینده تیره‌ای را برای کیا استینگر ترسیم می‌کند. این در حالی است که همین چند ماه پیش بود نسخه فیس‌لیفت استینگر وارد بازار ایالات متحده و دیگر کشورها شد. به همین خاطر برخی کارشناسان معتقدند حذف کامل این خودرو پس از سرمایه‌گذاری روی نسخه فیس‌لیفت منطقی به نظر نمی‌رسد.

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه کره جنوبی تنها جایی نیست که استینگر در آن ساخته می‌شود. از این رو با توقف تولید این خودرو در کارخانه سوهاری، احتمالا سایر سایت‌ها کماکان به مونتاژ آن در مقیاسی محدودتر ادامه خواهند داد.

در هر حال با وجود توانمندی‌های فنی بالای استینگر در کنار قیمت رقابتی، میزان فروش این سدان اسپرت همواره روندی نزولی داشته است. برای نمونه در سال 2019 آمار فروش این خودرو در آمریکا برابر با 13,861 دستگاه بود، حال آنکه در سال 2020 تعداد مدل‌های تحویلی به مشتریان به 12,556 دستگاه کاهش یافت.

استینگر در حال حاضر از لحاظ فروش ضعیف‌ترین مدل کیا در آمریکا به شمار می‌رود. این خودرو در اروپا هم وضعیت مطلوبی ندارد و از استقبال مناسبی برخوردار نیست. آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد کیا استینگر دیر یا زود بالاخره از خطوط تولید خداحافظی خواهد کرد و با توجه به ظهور خودروهای برقی سریع٬‌ احتمال کمی برای ادامه حیات استینگر در قالب یک سدان اسپرت با موتور درون سوز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی