ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

woking
اخبار خودرو

سرمایه گذاری سنگین صندوق ملی عربستان در خودروسازی مک لارن تایید شد

گروه مک لارن با دریافت 550 میلیون پوند پول نقد با هدف رشد و ارتقای کلاس کاری این شرکت در کلاس خودروهای لوکس اسپرت و مسابقات اتومبیل رانی از سوی سهام داران اصلی این شرکت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

گروه مک لارن با دریافت 550 میلیون پوند پول نقد با هدف رشد و ارتقای کلاس کاری این شرکت در کلاس خودروهای لوکس اسپرت و مسابقات اتومبیل رانی از سوی سهام داران اصلی این شرکت پشتیبانی خواهد شد. از این میان در حدود 400 میلیون پوند از سوی صندوق ملی عربستان سعودی و شرکت سرمایه گذاری Ares Management تامین خواهد شد.

در گزارشی که توسط فایننشال تایمز منتشر شده است. صندوق ملی عربستان دارای سهام عمده شرکت آمریکایی لوسید است اما مشخص نیست که آیا فناوری های بین دو گروه مک لارن و لوسید به اشتراک گذاشته خواهد شد یا خیر.

150 میلیون پوند دیگر نیز توسط صندوق توسعه ملی بحرین و تعدادی از سرمایه گذاران خوصوصی به مک لارن تزریق خواهد شد.

این سرمایه گذاری امکان باز پرداخت وامی که شرکت مک لارن در سال 2020 از بانک ملی بحرین گرفته بود را ممکن می‌سازد.

همچنین گروه MSP Sports Capital آمریکایی نیز با خرید 15 درصد از سهام بخش اتومبیل رانی مک لارن جان تازه‌ای را به رگ های این شاخه گروه مک لارن تزریق کرده است.

این کار باعث می‌شود تا مک لارن همچنان بتواند دست بالا را در تیم فرمول 1 خود داشته باشد و هدف اصلی این برند یعنی حضور در مسابقات فرمول 1 را به طور مستقل ادامه دهد.

رقیب دیرینه مک لارن یعنی فراری نیز همین راه را در دهه 60 میلادی طی کرد و با واگذار کردن بخش عمده‌ای از سهام به شرکت فیات، حضور مستقل خود در مسابقات فرمول 1 را تا به امروز ادامه داده است.

در اوایل سال جاری میلادی مک لارن مجبور شد تا دفتر مرکزی خود در ووکینگ انگلستان را در ازای 170 میلیون پوند به شرکت سرمایه گذاری GNL واگذار کند و آن را به صورت تضمین شده برای 20 سال اجاره کند.

مک لارن اعتقاد دارد که این سرمایه گذاری های جدید نشان از محبوبیت برند مک لارن دارد و این شرکت از دانش و مشاوره های سرمایه گذاران جدید استفاده خواهد کرد.

مک لارن نیز مانند دیگر شرکت های خودروسازی در پی همه گیری کرونا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد و عملا از نظر مالی و اقتصادی به مرحله ورشکستگی رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی