ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عقب‌نشینی جو بایدن: فیسبوک مسئول مرگ مردم در اثر کرونا نیست

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن مجددا از انتشار اطلاعات نادرست در فیسبوک انتقاد کرد، اما از موضع قلبی خود مبنی بر این که فیسبوک باعث مرگ مردم می‌شود، عقب نشست. بایدن گفت این شبکه اجتماعی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن مجددا از انتشار اطلاعات نادرست در فیسبوک انتقاد کرد، اما از موضع قلبی خود مبنی بر این که فیسبوک باعث مرگ مردم می‌شود، عقب نشست. بایدن گفت این شبکه اجتماعی صرفا موجبات نشر اطلاعات غلط را فراهم می‌کند.

جو بایدن در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان درباره اظهارنظر قبلی خود گفت: «منظورم دقیقا همان چیزی بود که گفتم. خوشحالم که این سوال را پرسیدید. فیسبوک مردم را نمی‌کشد.» او با اشاره به گزارش «مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی» (CCDH) در این باره که اکثر دروغ‌پراکنی‌ها توسط ۱۲ نفر انجام می‌شود، افزود: «هر کسی که به این حرف‌ها گوش می‌دهد آسیب می‌بیند. این حرف‌ها مردم را می‌کشد. این‌ها اطلاعات بد هستند.»

رئیس جمهور آمریکا در نشستی که به منظور بررسی شرایط اقتصادی در کاخ سفید برگزار شده بود، اظهار داشت: «امیدوارم فیسبوک به جای برداشت شخصی مبنی بر اینکه من گفته‌ام فیسبوک مردم را به کشتن می‌دهد، کاری برای مقابله با دروغ‌پراکنی‌های افسارگسیخته درباره واکسن انجام می‌داد. منظورم این بود.»

«جن ساکی»، رئیس مطبوعاتی کاخ سفید چند روز پیش گفته بود که بایدن به وضوح از عملکرد و واکنش فیسبوک در برابر دروغ‌پراکنی‌ها راضی نیست. بایدن در پاسخ به این سوال که اقدامات اخیر فیسبوک کافی بوده یا نه، گفت: «صادقانه بگویم، نمی‌دانیم که تا امروز، یعنی تا آخر هفته، کاری انجام داده‌اند یا نه. فکر نمی‌کنم کاری کرده باشند. ولی نمی‌دانم.»

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در صورت نیاز شرکت‌ها را مسئول برخورد با دروغ‌پراکنی‌ها قرار خواهد داد یا خیر، افزود: «نمی‌خواهم مردم را مسئول قرار دهم، می‌خواهم خودشان عملکردشان را ببینند. به آینه نگاه کنند. به این فکر کنید که اطلاعات نادرست به دست پسرتان، دخترتان، خانواده‌تان و کسانی که دوستشان دارید، می‌رسد. چنین خواسته‌ای دارم.»

مقامات ارشد دولت آمریکا در چند روز اخیر با فیسبوک در ارتباط بوده و در پشت صحنه گفتگوهایی را با مدیران این شبکه اجتماعی انجام داده‌اند. کاخ سفید حالا باور دارد که حرف‌های لازم را منتقل کرده و ادامه گفتگوها شرایط را تغییر نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۳۱ تیر ۱۴۰۰

    الان مریض شم برم جای دکتر از فروشنده عطاری تقاضا کنم منو ویزیت کنه خودم مسئولم یا خیابونی که توش این راه رو رفتم؟ قطعا خودم. فیسبوک هم همون خیابونه.

مطالب پیشنهادی