ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱

شیوع کرونا طی دو سال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا در سال ۱۴۰۰ نیز با اوج گیری همه‌گیری ویروس کرونا هر از چندگاهی طرح ترافیک تهران لغو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵

شیوع کرونا طی دو سال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا در سال ۱۴۰۰ نیز با اوج گیری همه‌گیری ویروس کرونا هر از چندگاهی طرح ترافیک تهران لغو می‌شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

طرح ترافیک تهران در سال گذشته نیز همچون سال ۱۴۰۰ برای چند روز به حالت تعلیق در آمد. سال گذشته ستاد ملی کرونا در هماهنگی با مسئولین شهری، طرح ترافیک را به منظور کاهش استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی و کاستن از شیوع بیماری، چند روزی لغو کردند.

لغو طرح ترافیک تهران

مسئولین معتقد هستند با لغو شدن طرح ترافیک تهران می‌تواند از ازدحام مترو، اتوبوس و سایر ناوگان‌های نقلیه عمومی بکاهد و به این ترتیب، از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری خواهد شد.

تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱ [به روز رسانی] - دی ۱۴۰۰

تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اعلام کرد:

طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۱ قطعا تغییر می‌کند. باید برای سال آینده تعداد مجوز‌های ورود به طرح ترافیک کمتر شود و در مورد استاندار‌دهای آلایندگی ملاحظاتی شود.

وی‌ ادامه داد: «در مورد تغییرات نرخ طرح ترافیک بر خلاف سال‌های قبل که به میزان افزایش تورم بوده، به خاطر شرایط اقتصادی شهروندان امسال کمتر از تورم خواهد بود و متناسب با کشش شهروندان نرخ تعیین خواهد شد. کسانی که غیر مجاز وارد محدوده طرح می‌شدند، فقط بدهی عوارض برایشان ثبت می‌شد و پلیس آن‌ها را جریمه نمی‌کرد، در نتیجه ورود‌های غیر مجاز و حجم ترافیک هم بیشتر شد.»

ساعات ورود به محدوده طرح ترافیک تغییر نمی‌کند  [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

با توجه به عدم بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) کماکان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ پا برجا خواهد بود.

پیش از این بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران قرار بود، همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ساعت اجرای محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ۰۶:۳۰ لغایت ۱۸:۰۰ (در نیمه دوم سال) تغییر یابد.

کاهش ۲۰ درصدی سفرهای غیرضروری تهران در پی افزایش ساعات طرح ترافیک [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

گمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره افزایش ساعات طرح ترافیک گفت: «از زمانی که ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران اجرایی شده نتیجه خوبی به همراه داشته است و 20 درصد از ازدحام خودروها در سطح شهر در محدوده طرح ترافیک و 10 درصد خارج از محدوده طرح ترافیک کاسته است.»

وی گفت: «بسیاری از شهروندان از ترافیک های طولانی در پایتخت همزمان با کاهش ساعات طرح ترافیک گلایه‌مند بودند و برخی هم اکنون منتقد هستند که چرا طرح ترافیک ساعات آن بیشتر شده است ولی به طور کلی بر اساس آنچه که نمایندگان حوزه سلامت نیز مطرح کرده‌اند کاهش ساعات طرح ترافیک چندان اثری بر روی کاهش کرونا نداشته است و شهرداری نیز مانند پلیس راهور با حذف این محدودیت موافق است.»

اطلاعیه شهرداری تهران در خصوص تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک از دوشنبه [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

در مرحله اول و قبل از بازگشایی دانشگاه ها و مدارس از تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت شروع اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ازساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت خاتمه آن از ۱۶ به ۱۷ تغییر خواهد یافت.

در مرحله دوم و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطابق با وضعیت قبل از شیوع کرونا  با توجه به مصوبات قبلی) تغییر می یابد. براساس ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران در شش ماه اول سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در شش ماه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ است.

مسیریاب بلد
نمایش محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در تهران، و مسیریابی بسته به دو طرح قابلیت خوب مسیریاب بلد است. با افزودن آدرس منتخب هم می‌توانید در زمان خود برای جستجو در نقشه صرفه‌جویی کنید.

افزایش ساعات طرح ترافیک از دهم آبان  [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص طرح ترافیک گفت:

در گام اول از تاریخ ۱۰ آبان ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ صبح و ساعت عصر گاهی از ۱۶:۰۰ به ۱۷:۰۰ تغییر خواهد کرد. در گام بعدی، از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷:۰۰ به ۱۸:۰۰ تغییر خواهد کرد.

تغییر ساعت طرح ترافیک از فردا [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

همزمان با تغییر ساعات کاری کارکنان، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به ۸:۳۰ تا ۱۶ تغییر خواهد یافت.

در این تغییر زمانی، شهروندان می‌توانند یک خروج رایگان پس از ساعت ۱۴:۳۰ از دو محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا داشته باشند.

ساکنان طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز می‌توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به دو محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند.

طرح ترافیک تا ۳۰ مرداد لغو شد [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

طبق گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اجرای طرح ترافیک از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا ۳۰ مرداد لغو شد؛ همچنین تمامی مراکز معاینه فنی در روزهای یاد شده تعطیل است.

 سید مناف هاشمی با اعلام خبر لغو طرح ترافیک در تهران گفت: «شصت و نهمین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک درباره لغو طرح ترافیک، امروز با حضور اعضا در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.»

وی با بیان اینکه در  تعطیلات پیش رو، اجرای طرح ترافیک نداریم، افزود: «اجرای طرح ترافیک از روز دوشنبه ۲۵مرداد تا ۳۰مرداد لغو شد. همچنین تمامی مراکز معاینه فنی در روزهای ذکر شده تعطیل است.»

طرح ترافیک در تهران از فردا اجرا می‌شود/ اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران اعلام کرد:

در این چند روز تعطیلات و برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح ترافیک نداشتیم اما از فردا این طرح اجرا شده و رانندگان تهرانی باید به این موضوع آگاهی داشته باشند و تردد خود را مدیریت کنند.

رانندگان مطلع باشند که از فردا ثبت تخلف به روال قبل خود بازگشته و خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند را جریمه خواهند کرد.

اجرای طرح ترافیک در پایتخت تا یکشنبه متوقف شد [به روز رسانی] - تیر ۱۴۰۰

شهرداری تهران اعلام کرد:

بنا بر پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا و تعطیلی ادارات تهران از سه شنبه 29 تیر تا یکشنبه 3 مرداد، طرح ترافیک نیز در این مدت اجرا نمی‌شود.

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد [به روز رسانی] - تیر ۱۴۰۰

معاون ترافیک شهردار تهران اعلام کرد:

برای تسهیل در تردد شهروندان آغاز اجرای طرح ترافیک از شنبه ۸:۳۰ صبح است و از ساعت۱۳ خروج خودروها از طرح رایگان و آزاد خواهد بود.

گفتنی است، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی با تصمیم وزارت کشور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ ظهر تغییر کرده است.

لغو طرح ترافیک تا پایان ماه مبارک رمضان [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

مناف هاشمی معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد:

لغو و تعطیلی طرح ترافیک تاثیر چندانی بر کاهش مسافر در حوزه مترو و اتوبوس نداشته است. لغو طرح ترافیک تهران تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد یافت. از ۲۵ اردیبهشت ماه روال عادی طرح ترافیک عملیاتی و اجرا می‌شود. در این هفته هم باید مردم رعایت کنند و از سفرهای غیر ضروری در مرکز تهران خودداری کنند.

طرح ترافیک در پایتخت از شنبه دوباره اجرایی شد [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است:

با پایان زمان لغو طرح ترافیک از شنبه، این طرح از ساعت ٧ تا ١۶ در محدوده‌های اعلام شده، اعمال می‌شود.

با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح ترافیک از پنجم اردیبهشت لغو و تا پایان ماه رمضان تمدید شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

    جاده های شمال محاله یادم بره

  • avvvvab
    avvvvab | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سُبْحانَکَ يا لا إلاهَ إلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ! خَلِّصْنا مِنَ النّارِ يا رَبِّ
    پاکیزه‌ای، ای که جز تو خدایی نیست، فریادرس! فریادرس! پروردگارا ما را از آتش رهان

مطالب پیشنهادی