ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن آبادیس
نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن آبادیس ؛ معرفی و دانلود دیکشنری + مترجم آنلاین

شاید اگر ده سال پیش در کلاس‌های آموزش زبان شرکت می‌کردید، خرید یک دیکشنری خوب برای تکمیل آموزش از ضروریات بود اما حالا محصولاتی مانند اپلیکیشن آبادیس به راحتی در دسترس هستند تا نیازتان را ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

شاید اگر ده سال پیش در کلاس‌های آموزش زبان شرکت می‌کردید، خرید یک دیکشنری خوب برای تکمیل آموزش از ضروریات بود اما حالا محصولاتی مانند اپلیکیشن آبادیس به راحتی در دسترس هستند تا نیازتان را پوشش بدهند.

آبادیس که فرزند یک وبسایت با همین نام است، اپلیکیشنی آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید کلمات و عبارات را ترجمه کرده و معنی آن‌ها را پیدا کنید. این اپلیکیشن به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش دیکشنری که ترجمه‌ی لغات فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی را انجام می‌دهد و بخش مترجم که ترجمه‌ی دوسویه فارسی به انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی، کردی، روسی و ژاپنی را ممکن کرده است.

اپلیکیشن آبادیس

ویژگی های اپلیکیشن ابادیس

در بسیاری از اپلیکیشن‌های دیکشنری شما فقط برای شنیدن تلفظ به اتصال اینترنت نیاز دارید اما اپلیکیشن آبادیس تماما آنلاین است و در صورتی که به اینترنت متصل نباشید یا اتصال اینترنت ضعیف باشد به هیچ یک از بخش‌های اپلیکیشن دسترسی نخواهید داشت. این مسئله از طرفی بخشی از حجم اینترنت را مصرف می‌کند که موضوع خوشایندی نیست، اما از طرفی کمک کرده که اپلیکیشن حجم کمی داشته و اجرای نرم و روانی از خود به نمایش بگذارد.

در بخش دیکشنری اپلیکیشن آبادیس اطلاعات پایه مثل تلفظ، معنی کلمات، تعاریف، مترادف‌ها و مثال‌ها وجود دارند و علاوه بر این بخش‌ها، اطلاعات تخصصی درباره‌ی هر کلمه به صورت جداگانه ذکر شده‌اند. مثلا اگر شما کلمه‌ی Water را به صورت نوشتاری یا صوتی سرچ کنید، در بخش تخصصی کاربرد این کلمه را در زمینه‌های معماری و عمران، صنایع غذایی، زمین شناسی، نساجی، نفت و ... هم خواهید دید.

امکان دیگری که در بخش دیکشنری آبادیس وجود دارد،‌ مشاهده‌ی عبارات مشابه است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با کلمات و ترکیب‌های مشابه که معانی متفاوتی دارند، آشنا شوند. بر خلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه در همین حوزه، اپلیکیشن آبادیس دست کاربرانش را باز گذاشته تا معانی و پیشنهاداتی به هر کلمه اضافه کنند. شما هم می‌توانید اطلاعات مفید مربوط به هر کلمه را از بخش پیشنهاد ثبت کنید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بخش مترجم، ساز و کاری مشابه مترجم گوگل دارد، شما جمله‌ی خود را به یکی از زبان‌های موجود در کادر متن مبدا می‌نویسید و عبارت ترجمه شده در کادر دیگری به زبان مقصد نوشته می‌شود. البته دقت این بخش به اندازه گوگل نیست و همیشه ترجمه مطلوب را در اختیارتان نمی‌گذارد. اما در عوض امکان اصلاح ترجمه و پیشنهاد ترجمه‌ی صحیح‌تر، تلفظ متن و جستجوی صوتی هم وجود دارد که از نکات مثبت به شمار می‌رود.

رابط کاربری اپلیکیشن بسیار ساده است و بسته به سلیقه‌ی کاربران ممکن است حتی کمی هم بی رنگ و رو به نظر برسد. در زمینه شخصی‌سازی هم امکان تغییر اندازه‌ی متن و حالت شب تنها تنظیماتی هستند که در این بخش در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. از این بابت شاید بهتر بود اگر سازندگان آبادیس از ترکیب‌بندی رنگی بهتری برای دادن جذابیت ظاهری بیشتر به اپلیکیشن استفاده می‌کردند.

با این حال امکان جستجوی صوتی، استفاده از لغت‌نامه‌های معتبر فارسی و غیر فارسی، بانک کلمات گسترده و حجم پایین اپلیکیشن همگی باعث شده‌اند که در مجموع با یک برنامه‌ی کاربردی طرف باشیم. تنها چیزی که باعث می‌شود این اپلیکیشن نتواند انتخاب اول کاربران باشد، نیازمندی به اتصال اینترنت است. با این حال نمی‌شود منکر آن شد که اپلیکیشن آبادیس یکی از کاربردی‌ترین و پرمحتواترین دیکشنری‌های فارسی به شمار می‌آید.

دیکشنری و مترجم آبادیس

دیکشنری و مترجم آبادیس

سازنده: محمدجواد تقوی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1 مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درمورد اپلیکیشن آبادیس

اپلیکیشن آبادیس چیست؟

اپلیکیشن آبادیس یکی از محصولات اینترنتی فعال در حوزه ادبیات و ترجمه است. آبادیس درواقع دیکشنری آنلاین برای کسانی است که به ترجمه کلمات در زبان‌های مختلف نیاز دارند.

آیا می توان از اپلیکیشن آبادیس به صورت آفلاین استفاده کرد؟

بخش‌های مختلف اپلیکیشن آبادیس فقط به‌صورت آنلاین کاربرد دارد و بخش‌های مختلف آن درصورت اتصال به اینترنت کار می‌دهند.

قابلیت و امکانات اپلیکیشن آبادیس چیست؟

این اپلیکیشن قابلیت ترجمه کلمات از فارسی به انگلیسی و برعکس همراه با ترجمه به زبان‌های عربی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی، کردی، روسی و ژاپنی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    از بهترین ویژگی های این دیکشنری که من نسخه وب رو استفاده کردم پیشنهادهای کاربران است. گاهی اوقات ترجمه های رسمی موجود آن چیزی نیست که به ترجمه متن مورد نظر بخورد. اینجاست که پیشنهاد کاربران دیگر خیلی مفید است. اما همین هم پاشنه آشیل آن هم هست. چون گاها اختلاف نظرهای کاربران هم تایید می شود که اصلا ربطی به قضیه ندارد. اینجاست که باید در تایید پیشنهادات نظارت شود.

مطالب پیشنهادی