ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

مسابقه درگ تسلا و خودروی فرمول یک ۲۴ ساله [تماشا کنید]

دست‌اندرکاران کانال یوتیوبی Driven اخیرا یک مسابقه چندجانبه جالب بین تسلا مدل S نسخه P100D و خودروی فرمول یک بنتون B197 ترتیب داده‌اند. این مسابقه شامل مواردی مثل درگ یک چهارم مایل، شتابگیری ثانویه، تست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

دست‌اندرکاران کانال یوتیوبی Driven اخیرا یک مسابقه چندجانبه جالب بین تسلا مدل S نسخه P100D و خودروی فرمول یک بنتون B197 ترتیب داده‌اند. این مسابقه شامل مواردی مثل درگ یک چهارم مایل، شتابگیری ثانویه، تست گوزن و تست ترمز می‌شود.

خودروی ۲۴ ساله بنتون B197 به موتور ۳ لیتری V10 ساخت شرکت رنو مجهز است. این موتور تنفس طبیعی توانایی تولید ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس شش سرعته سکوئنشال (ترتیبی) با چرخ‌های محور عقب در ارتباط است.

نماینده تسلا با آنکه قوی‌ترین نسخه موجود یعنی نسخه پلَد (Plaid) نیست، ولی پیشرانه آن ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه پیش‌تر برای شمار زیادی از خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت دردسر ایجاد کرده و در مسابقات درگ آنها را شکست داده است. حالا که به معرفی کلی دو خودرو پرداختیم، از طولانی کردن بحث خودداری نموده و شما را به تماشای این رویارویی جذاب و پر از هیجان دعوت می‎کنیم.

چنانچه به هر دلیلی نمی‌توانید ویدیوی ضمیمه شده را مشاهده فرمایید، باید بگوییم در مسابقه درگ با آنکه تسلا مدل S P100D به خاطر تایرهای سرد بنتون B197 ابتدا از آن پیش می‌افتد، ولی در حفظ برتری خود ناکام باقی مانده و این مسابقه را به رقیب واگذار می‌کند. بد نیست اشاره کنیم رکورد ثبت شده در مسابقه درگ یک چهارم مایل برای بنتون B197 برابر با ۹.۶ ثانیه و برای مدل S برابر با ۱۰.۸ ثانیه است.

مسابقه درگ با سرعت اولیه 64 کیلومتر در ساعت هم به نفع بنتون B197 تمام می‌شود، هر چند در این بخش نیز ابتدا مدل S پیش بود. در مسابقه بعدی زمان شتابگیری از صفر تا سرعت 161 کیلومتر و توقف کامل محاسبه می‌شود. در این آیتم هم بنتون B197 فرصت عرض اندام به رقیب خود را نمی‌دهد!

در بخش تست گوزن هم، همانگونه که می‌توان حدس زد، برتری مطلق با خودروی فرمول یک است و به هیچ وجه نمی‌توان رکورد آنها را با هم مقایسه کرد!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۳۰ تیر ۱۴۰۰

    ماشین داغون تر نبود بیاد تو درگ لاستیکا فرمول یکرو ببنید خدایی

مطالب پیشنهادی