ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام تنظیمات جدیدی برای کنترل نمایش محتواهای حساس ارائه می‌کند

فیسبوک گزینه جدیدی به نام «Sensitive Content Control» در بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند بر نمایش محتواهای حساس در تب اکسپلور خود کنترل داشته باشند. طبقه گفته فیسبوک ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

فیسبوک گزینه جدیدی به نام «Sensitive Content Control» در بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند بر نمایش محتواهای حساس در تب اکسپلور خود کنترل داشته باشند. طبقه گفته فیسبوک انتخاب میان نمایش بیشتر یا کمتر چنین پست‌هایی بزودی در دسترس کلیه کاربران قرار می‌گیرد.

در تنظیمات جدید اینستاگرام کاربران قادر خواهند بود از میان سه گزینه Allow (برای نمایش بیشتر)، Limit (حالت پیش‌فرض) و Limit Even More (برای نمایش کمتر) انتخاب کنند. البته هنوز مشخص نیست که در حالت آخر هیچ پست حساسی برای کاربر نمایش داده نمی‌شود یا این که میزان آن به مراتب کاهش پیدا می‌کند. 

در صفحه پشتیبانی مرتبط با کنترل محتوای حساس در اینستاگرام گفته شده است که چنین مواردی شامل پست‌های دارای محتوای جنسی یا خشونت‌آمیز در کنار عناوین مروج استفاده از دخانیات، تنباکو یا کالاهای دارویی می‌شود. فیسبوک تاکید کرده است که تنظیمات گفته شده برای تب اکسپلور براساس دستورالعمل‌های توصیه شده است و به صورت کامل در چارچوب قوانین جامعه کاربری آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

اینستاگرام

شایان ذکر است که پست‌های ناقض قوانین فیسبوک، پاک می‌شوند و تنظیمات جدید تنها می‌تواند میزان نمایش محتواهای ناراحت‌کننده را در تب اکسپلور کنترل کند. به عبارتی دیگر، تنها پست‌هایی که در چارچوب قوانین فیسبوک باشند می‌توانند برچسب محتوای حساس را دریافت کنند و سایر پست‌های نامناسب به هیچ عنوان در تب اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند؛ حتی اگر کاربر تنظیمات مذکور را روی حالت نمایش پست‌های حساس قرار داده باشد.

طبق راهنمای منتشر شده از سوی فیسبوک، کاربران می‌توانند با مراجعه به پروفایل خود در اپلیکیشن اینستاگرام و ورود به بخش تنظیمات، به قسمت Account رفته و گزینه نوظهور Sensitive Content Control را مشاهده نمایند. البته به نظر می‌رسد که این ویژگی جدید هنوز برای تمامی کاربران در همه کشورها ارائه نشده است و به مرور در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. فیسبوک گفته است که احتمال عدم دسترسی افراد زیر ۱۸ سال به گزینه نمایش پست‌های حساس وجود دارد.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو با چالش‌های گوناگونی پیرامون نحوه نمایش محتوای ناراحت‌کننده برای کاربران خود مواجه هستند. در همین راستا تیک تاک در سال گذشته شروع به نمایش صفحه هشدار پیش از محتواهای حساس کرد. همچنین پینترست به تازگی ممنوعیت نمایش تبلیغات مرتبط با لاغری را در پلتفرم خود آغاز کرده است. اینستاگرام نیز سعی در تار کردن تصاویری دارد که ممکن است افراد مبتلا به اختلالات اشتها را تحریک کنند. تنظیمات جدید اینستاگرام نمی‌تواند تغییر چندانی در نحوه نمایش پست‌ها در تب اکسپلور ایجاد کند اما کنترل بیشتری روی محتوای در دسترس برای کاربران فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی