ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رابط کاربری MIUI 13
تکنولوژی

انتشار جزئیات جدیدی از رابط کاربری MIUI 13 شیائومی؛ ارائه قابلیت پنجره شناور برای بازی‌ها

گزارش‌های تازه پیرامون نسخه آتی رابط کاربری شیائومی خبر از ویژگی‌های متعدد جدیدی مانند پنجره‌های شناور برای بازی‌ها و فناوری Fusion Memory در کنار تغییرات ظاهری مثل انیمیشن‌ها، آیکن‌ها و فونت‌های جدید در MIUI 13 ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

گزارش‌های تازه پیرامون نسخه آتی رابط کاربری شیائومی خبر از ویژگی‌های متعدد جدیدی مانند پنجره‌های شناور برای بازی‌ها و فناوری Fusion Memory در کنار تغییرات ظاهری مثل انیمیشن‌ها، آیکن‌ها و فونت‌های جدید در MIUI 13 می‌دهند.

چندی قبل شاهد انتشار خبرهایی پیرامون احتمال نزدیک شدن به زمان انتشار MIUI 13 بودیم که انتظار می‌رود در دسترس دارندگان تمامی موبایل‌های تولید شده توسط شیائومی در ۲ سال اخیر قرار گیرد. اکنون اطلاعات بیشتری پیرامون رابط کاربری آتی شیائومی به بیرون درز کرده است که جزئیات دقیق‌تری درباره ویژگی‌های آن هنگام عرضه را مشخص می‌کند.

طبق گفته‌های فرد افشاکننده، طراحی جدید، مهم‌ترین تغییری خواهد بود که در MIUI 13 نسبت به نسل قبلی حس می‌شود. پوسته‌های رابط کاربری شیائومی به انیمیشن‌ها و فونت‌های جدیدی مجهز شده‌اند و از آیکن‌های بازطراحی شده برای اپلیکیشن‌ها در کنار تصاویر پس‌زمینه تازه بهره می‌برند. 

البته شیائومی تنها روی تغییر ظاهر رابط کاربری خود تمرکز نکرده و برخی ویژگی‌های جدید سیستمی را نیز در نظر گرفته است. انتظار می‌رود MIUI 13 از پنجره شناور برای بازی‌ها پشتیبانی کند؛ قابلیتی که تاکنون تنها برای اپلیکیشن‌ها در دسترس بوده است و اکنون بازی‌ها نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. فناوری Memory Fusion نیز می‌تواند به کمک صاحبان دستگاه‌هایی با حافظه رم محدود بیاید و همانند ویژگی رم مجازی قادر است از حافظه داخلی موبایل به عنوان رم در هنگام نیاز استفاده کند. 

همچنان برای تایید قابلیت‌های گفته شده باید تا زمان انتشار نهایی رابط کاربری جدید MIUI 13 از سوی شیائومی صبر کنیم. گزارش‌های قبلی خبر از انتشار رسمی آن را در اواسط یا اواخر ماه آینده میلادی می‌دادند. همچنین تعدادی از موبایل‌های آتی شیائومی از جمله می میکس ۴ و سری CC 11 به صورت پیش‌فرض از MIUI 13 بهره خواهند برد.

شیائومی چندی پیش خبر از تشکیل کمیته‌ای تخصصی با هدف رسیدگی و حل مشکلات مرتبط با عملکرد رابط کاربری MIUI داده بود تا بتواند نسخه‌های آتی را با باگ‌های کمتری بدست کاربران خود برساند. همچنین شیائومی موفق شده است با بازنویسی ساختار اصلی رابط کاربری خود، میزان مصرف رم را تا ۲۰ درصد و مقدار مصرف انرژی را در حدود ۲۵ درصد در MIUI 12.5 کاهش دهد. به نظر می‌رسد در نسخه گفته شده، میزان مصرف رم در پس‌زمینه هم تا ۳۵ درصد کاهش را شاهد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Agha Saib
    Agha Saib | ۳۱ تیر ۱۴۰۰

    کلا رابط کابریش به پای سامسونگ نمی رسه ولی نمیخوره پای حال می کنم باحاش

    • aliasgharmamalaki30
      aliasgharmamalaki30 | ۳۱ تیر ۱۴۰۰

      نه اینکه خیلی بدون لگ و خوب کار میکنه 😂😂😂

مطالب پیشنهادی