ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک در مناظره با جک دورسی از احتمال پذیرش مجدد بیت کوین توسط تسلا خبر داد

ایلان ماسک بار دیگر چراغ سبزی به بیت کوین نشان داد و در جریان مناظره با جک دورسی مدیرعامل توییتر اعلام کرد تسلا به احتمال زیاد و با رعایت شرط تعیین شده در مورد مصرف ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ایلان ماسک بار دیگر چراغ سبزی به بیت کوین نشان داد و در جریان مناظره با جک دورسی مدیرعامل توییتر اعلام کرد تسلا به احتمال زیاد و با رعایت شرط تعیین شده در مورد مصرف انرژی‌های تجدید پذیر، مجددا پذیرش بیت کوین را برای انجام تراکنش‌های خود را از سر خواهد گرفت.

اواخر سال گذشته تسلا قبول کرد که از بیت کوین به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود استفاده خواهد کرد اما پس از چند روز این شرکت با استناد به نگرانی‌های خود در مورد تاثیرات زیست محیطی این امر استفاده از رمزارزها را متوقف کرد. اکنون ایلان ماسک به همراه «جک دورسی» مدیرعامل توییتر و «کتی وود» بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست با حضور در کنفرانس B-Word به میزبانی «اتحاد جهانی رهبران صنعت رمزنگاری» عنوان کرد:

«به نظر می‌رسد بیت کوین بیشتر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حرکت است و تعدادی از کارخانه‌های ذغال سنگی که به خصوص در چین مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تعطیل شده است.»

ایلان ماسک

ایلان ماسک پیشتر گفته بود که زمانی که درصد مصرف انرژی تجدیدپذیر به حدود ۵۰ درصد یا بیشتر از برسد می‌توان به آینده امیدوار بود. او اعلام کرد که اگر این روند ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد تسلا پذیرش بیت کوین را از سر خواهد گرفت.

در جریان این کنفرانس، ماسک از دورسی سوال کرد که آیا او بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت‌های درون برنامه تبلیغات توییتر قبول می‌کند یا خیر. هر چند دورسی از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت اما انگیزه او برای بیت کوین بسیار زیاد است و درباره رمزارزها عنوان کرد: «امید من این است که [آن‌ها] صلح جهانی ایجاد کنند.»

علاوه بر این، ماسک فاش کرد که رمزارزهایی همچون اتریوم و دوج‌کوین دارد و طبق داده‌های وب سایت کوین‌دسک، به دنبال اظهارات ماسک، قیمت بیت کوین رشد خوبی را تجربه کرد.

هنگامی که این شرکت پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت را متوقف کرد، تسلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زمانی که  فرآیند استخراج با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کاهش پیدا کند، دوباره بیت کوین را تایید خواهد کرد. همچنین این شرکت در آن زمان به دنبال استفاده از رمزارزهای دیگری بود که از انرژی کمتری نسبت به بیت کوین استفاده می‌کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afg
    afg | ۱ مرداد ۱۴۰۰

    مرتیکه ق ا ل ت ا ق

مطالب پیشنهادی