ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین جایگزین‌های Audacity که باید تجربه کنید

سال‌هاست Audacity به عنوان یک برنامه رایگان ویرایش صدا میان کاربران محبوبیت بالایی دارد، اما تغییرات قوانین حریم خصوصی اخیرش و جمع‌آوری داده‌های کاربران باعث شده برخی کاربران دیگر علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

سال‌هاست Audacity به عنوان یک برنامه رایگان ویرایش صدا میان کاربران محبوبیت بالایی دارد، اما تغییرات قوانین حریم خصوصی اخیرش و جمع‌آوری داده‌های کاربران باعث شده برخی کاربران دیگر علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشند. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب بهترین جایگزین‌های Audacity را معرفی کنیم.

جمع‌آوری داده‌های کاربران تنها مشکلی نیست که Audacity با آن دست و پنجه نرم می‌کند. کار با این نرم افزار هم چندان ساده نیست و مشکلات رابط کاربری‌اش هم باعث شده کاربران حتی پیش از قوانین جدید مربوط به حریم خصوصی تصمیم به استفاده از برنامه‌های جایگزین آن بگیرند.

از دیگر مشکلات آن می‌توان به ویرایش مخرب صدا اشاره کرد. این موضوع به معنای آن است که بعد از ذخیره تغییرات در فایل صوتی، بخش‌های مربوط به فایل اصلی حذف می‌شوند. بنابراین اگر بعد از ویرایش تصمیم بگیرید برخی تغییرات را حذف کنید و به فایل اصلی دست یابید، تنها در صورت داشتن فایل بکاپ می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

فرقی نمی‌کند بخاطر قوانین جدید یا مشکلات دیگر تصمیم به استفاده از برنامه‌های دیگر گرفته‌اید، چرا که ما می‌خواهیم در ادامه بهترین جایگزین‌های Audacity را به شما معرفی کنیم. تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

Dark Audacity

اگر مشکلی با Audacity ندارید و تنها می‌خواهید از قوانین حریم خصوصی جدیدش دوری کنید، بهترین برنامه برای شما Dark Audacity خواهد بود. این نرم افزار یک فورک از Audacity است، یعنی با اپ یکسانی سروکار داریم که کمی رابط کاربری‌اش بهبود پیدا کرده، حالت تاریک یا دارک مود دارد و همچنین سیاست‌های حریم خصوصی‌اش هم بهتر است.

Dark Audacity از رابط کاربری ساده‌تری با نوار ابزارهای کمتری بهره می‌برد و همچنین موقعیت منوهایش هم تغییر کرده. با وجود چنین مزایایی، باید بگوییم این برنامه از تقریبا دو سال پیش یعنی مه ۲۰۱۹ بروزرسانی نشده و البته نسخه مخصوص مک آن هم وجود ندارد، با این حال این برنامه رایگان است.

اگر عدم بروزرسانی برای شما آزاردهنده است، می‌توانید به سراغ یکی دیگر از فورک‌های Audacity بروید که توسط Cookie Engineer توسعه پیدا کرده و آپدیت دریافت می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از آن روی مک هم استفاده کنید.

Ocenaudio

Ocenaudio هم مانند Audacity یک نرم افزار رایگان است و یک برنامه ویرایش صدای مخرب به حساب می‌آید که برای ویندوز، مک او اس و لینوکس در دسترس است. این برنامه از فرمت‌های صوتی زیادی از جمله فایل‌های FLAC پشتیبانی می‌کند. با توجه به نوع این برنامه، به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع ویرایش از فایل صوتی اصلی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این نرم افزار همچنین از پلاگین‌ها پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد افکت‌های کاهش نویز را روی فایل صوتی اعمال کنید. رابط کاربری Ocenaudio بسیار کاربر پسندتر از Audacity است و بدون هیچ مشکلی از فایل‌های حجیم هم پشتیبانی می‌کند. این برنامه که یکی از بهترین جایگزین‌های Audacity محسوب می‌شود، رایگان است.

Wavosaur

بهترین جایگزین‌های Audacity

Wavosaur یکی دیگر از جایگزین‌های رایگان Audacity است که از فرمت‌های زیادی پشتیبانی می‌کند، با این حال برنامه مناسبی برای فایل‌های mp3 و wav محسوب می‌شود. با این برنامه می‌توانید کارهای پایه‌ای مانند برش کلیپ‌های صوتی برای ایجاد Loop انجام دهید، البته Wavosaur از برخی کارهای پیشرفته هم پشتیبانی می‌کند.

یکی از بزرگترین مزیت‌های این برنامه، عدم نیاز به نصب آن است. تنها کافیست آن را دانلود کرده و اجرایش کنید. Wavosaur همچنین از پلاگین VST (فناوری استودیو مجازی) هم پشتیبانی می‌کند که برای کاربران کاربردی است. این نرم افزار کاملا رایگان است اما بطور انحصاری برای کاربران ویندوز وجود دارد.

Adobe Audition

بهترین جایگزین‌های Audacity

Adobe Audition یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای ویرایش صدا محسوب می‌شود که برای افراد آشنا با سایر برنامه‌های ادوبی مانند پریمیر پرو و فتوشاپ، رابط کاربری پیچیده‌ای ندارند. از آنجایی که ابزارها و سایر المان‌های رابط کاربری‌اش از زبان طراحی مشابه با سایر محصولات ادوبی بهره می‌برد، می‌توانید به راحتی با آن کار کنید.

اگرچه از ادوبی آدیشن می‌توان برای ضبط و ویرایش صدا استفاده کرد، اما بهترین کارایی آن مربوط به ترکیب چندین آهنگ یا ویرایش پادکست‌های طولانی با چندین مهمان است. با این برنامه می‌توانید نویزهای پس زمینه را حذف کنید و به فایل خود موسیقی یا افکت‌های صوتی اضافه کنید.

اگر کارتان ویرایش پادکست باشد، می‌توانید از طریق ادوبی آدیشن به پادکست فصل و آلبوم آرت (Album Art) اضافه کنید. در حالت عادی برای استفاده از این برنامه باید ماهانه ۲۱ دلار هزینه پرداخت کنید، با این حال می‌توانید مانند سایر برنامه‌های ادوبی آن را بطور رایگان از سایت‌های داخلی دانلود کنید. این برنامه برای ویندوز و مک او اس در دسترس است.

Reaper

بهترین جایگزین‌های Audacity

Reaper یکی دیگر از بهترین جایگزین‌های Audacity است که از پلاگین‌های شخص ثالث زیادی پشتیبانی می‌کند. استفاده از برنامه ساده است و با پروژه‌های بزرگ با هزاران قطعه صدا هم کار می‌کند.

این نرم افزار قادر به پشتیبانی از فرمت‌های صوتی بی‌شماری است، بنابراین می‌توانید تقریبا تمام فرمت‌های صوتی رایج را برای ویرایش به آن وارد کنید و همچنین بر اساس نیازتان، از آن‌ها خروجی بگیرید. Reaper همچنین امکان ایجاد افکت‌های صوتی را هم برایتان فراهم می‌کند.

این برنامه تنها برای ویندوز وجود دارد و قیمتش هم ۶۰ دلار است. با این حال می‌توانید آن را بطور رایگان از سایت‌های داخلی دانلود کنید.

Amadeus Pro

بهترین جایگزین‌های Audacity

این برنامه مخصوص سیستم عامل مک او اس است که می‌توان از آن برای ویرایش فایل‌های صوتی حجیم استفاده کرد. با این برنامه بدون افت کیفیت می‌توانید صدا را ویرایش کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه، امکان تبدیل چندین فایل صوتی به یک فایل و همچنین اعمال چندین افکت صوتی به صورت همزمان است. با اینکار، در زمان‌تان صرفه‌جویی زیادی می‌شود. قیمت این برنامه ۶۰ دلار است اما می‌توانید در سایت‌های داخلی آن را بطور رایگان دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی