ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماژول تحقیقاتی روسیه پس از ۱۴ سال تاخیر به ایستگاه فضایی پرتاب شد

بزرگترین ماژول تحقیقاتی چند منظوره روسیه (MLM) تحت عنوان «نوکا» پس از ۱۴ سال تاخیر سرانجام با هدف افزایش حجم ایستگاه فضایی بین‌المللی به مدار پرتاب شد. تین ماژول تحقیقاتی که در ابتدا قرار بود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

بزرگترین ماژول تحقیقاتی چند منظوره روسیه (MLM) تحت عنوان «نوکا» پس از ۱۴ سال تاخیر سرانجام با هدف افزایش حجم ایستگاه فضایی بین‌المللی به مدار پرتاب شد.

تین ماژول تحقیقاتی که در ابتدا قرار بود سال ۲۰۰۷ ماموریت خود را آغاز کند، سرانجام سفر خود را ساعت ۱۹:۲۸ دقیقه چهارشنبه ۳۰ تیرماه با کمک موشک «پروتون-ام» در پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد.

ماژول تحقیقاتی

مفسر ناسا «راب ناویاس» درست هنگام بلند شدن موشک از سکوی پرتاب خود گفت: «ماژولی به نام Science به سمت ایستگاه بین‌الملیی پرواز می‌کند!» و اعلام کرد ماژول ۲۲ تنی روسیه به سمت ایستگاه پرتاب شده است.

ماژول ناسا حامل یک قطعه رباتیک جدید به نام «بازوی رباتیک اروپایی» (ERA) است که این قطعه قرار است اطلاعاتی را به بخش روسی ایستگاه فضایی ارائه کند. همچنین این قطعه ۵۸۰ ثانیه پس از پرتاب با موفقیت از موشک جدا شده است. سازمان فضایی فدرال روسیه که با نام کوتاه «روسکوسموس» نیز شناخته می‌شود پس از اعلام این جدایی اعلام کرد: «اکنون پرواز مستقل ۸ روزه خود را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرده است.»

نوکا که انتظار می‌رود در تاریخ ۷ مرداد ماه به ایستگاه مداری برسد، بزرگترین قطعه کشور روسیه در ایستگاه فضایی تبدیل خواهد شد. این ماژول بیش از ۱۳ متر طول و حداکثر ۴.۳ متر قطر دارد و امکانات تحقیقاتی زیادی را در خود جاده است. همچنین این ماژول کاربردهای بسیار زیادی دارد و از آن می‌توان به یک عنوان یک تخت خواب اضافی، توالت، و سیستم بازسازی اکسیژن استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی