ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: چطور FBI معمای بزرگ‌ترین سرقت آمریکا را حل کرد؟

همیشه رسیدگی به پرونده‌های جنایی ساده نیست. برخی مواقع ممکن است به سرعت و برخی مواقع سال‌های سال زمان ببرد تا افرادی که در جریان یک جرم دست داشته‌اند دستگیر شوند. سرقت‌های بزرگ معمولا شامل دسته دوم می‌شوند. البته در صورتی که از تیم سارقین اشتباهی سر نزده باشد تا رد گیریشان را برای پلیس ساده‌تر کند. بارها و بارها در طول تاریخ دیده‌ایم که عدم توجه به جزئیات و باقی گذاشتن یک نشانه کوچک منجر به دستگیری سارقینی حرفه‌ای شده. اما همه چیز درباره بزرگ‌ترین سرقت آمریکا متفاوت است.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

تقریبا سی سال پیش یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ آمریکا رخ داد. سارقین به سادگی توانستند وارد انبار پول یک شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری شوند و مبلغی نزدیک به هفت میلیون دلار پول نقد را به سرقت ببرند. نیروهای پلیس هیچوقت فکر نمی‌کردند دستگیری افرادی که در این سرقت دست داشته‌اند چندین و چند سال طول بکشد. ماجرا پیچیده‌تر از چیزی بود که همه تصور می‌کردند. با وجود اینکه تنها چهره و مشخصات یک نفر به عنوان سارق اصلی در دستان پلیس بود، تحقیقات بیشتر نشان داد ۱۶ نفر دیگر در این سرقت دست داشته‌اند.

گرچه یک سهل‌انگاری موجب شده بود تا شرایط برای دزدیدن این حجم از پول فراهم شود. اما FBI چندین و چند سال پیگیری‌هایش را روی پرونده ادامه داد تا درنهایت بتواند معمای آن را حل کند. اما آیا درنهایت تمام سارقین بزرگ‌ترین سرقت آمریکا دستگیر شدند؟ در ادامه با مستند دیجیاتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.