ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

در پی افزایش قیمت ۱۰ درصدی، روغن موتور کمیاب شد

روغن موتور از جمله مهمترین و حیاتی ترین اقلام مصرفی خودرو محسوب می شود و درست مانند هر کالای دیگری در پی افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت محسوسی را به خود می بیند، از این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

روغن موتور از جمله مهمترین و حیاتی ترین اقلام مصرفی خودرو محسوب می شود و درست مانند هر کالای دیگری در پی افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت محسوسی را به خود می بیند، از این رو حالا به نظر می رسد که تولیدکنندگان روغن که عموما شرکت های بزرگ پالایشگاهی هستند، مجددا درخواست افزایش قیمت روغن موتور را ارائه داده اند و حالا این درخواست توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز مورد تایید قرار گرفته است.

روغن موتور کمیاب شد [به روز رسانی ] - تیر ۱۴۰۰

در حالی که در هفته جاری قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین با تصویب ستاد تنظیم بازار و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، 10 درصد افزایش یافت؛ فعالان بازار فرآورده‌های نفتی می‌گویند که زمزمه‌هایی در بازار وجود دارد که قیمت این محصول را ظرف یک ماه آینده و به صورت غیررسمی تا 40 درصد افزایش دهند. این موضوع باعث شده روغن موتور در انبارها احتکار و عرضه آن به سیستم توزیع قطره‌چکانی صورت بگیرد.

داود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران اعلام کرد:

زمزمه افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور باعث احتکار آن و رواج روغن‌های تقلبی شده است و به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان این محصول به افزایش 10 درصدی قیمت رضایت نداده‌اند.

افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی مانند روغن موتور در شرایطی رخ داده که از مواد اولیه تا کالای نهایی این محصول تولید داخل است و تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی از انواع و اقسام یارانه و تسهیلات دولتی بهره‌مند هستند.

روغن موتور، 10 درصد گران شد [به روز رسانی] - تیر ۱۴۰۰

با تصویب ستاد تنظیم بازار و موافقت سازمان حمایت، قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین 10 درصد افزایش یافت. شرکت‌های بورسی تولیدکننده محصولات نفتی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت روغن موتور در سامانه کدال خبر داده‌اند.

بر اساس اعلام شرکت‌های مذکور، افزایش قیمت روغن موتورهای بنزینی و دیزلی با مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده است.

این تصمیم ۵ تیر ماه امسال در ستاد تنظیم بازار نیز به تصویب رسیده بود.

بنا به اعلام ستاد تنظیم بازار، با عنایت به اختیارات قانونی وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نرخ روغن موتورهای بنزینی و دیزلی، کلیه واحدهای تولیدکننده این محصول می‌بایست نوع و قیمت روغن موتور را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

خاطر نشان می‌شود هفته گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد برای ترغیب کامیون داران جهت افزایش سفر به بندر امام خمینی (ره) و حمل کالاهای اساسی مانده در انبارها و محوطه‌های بندری، روغن موتور با قیمت درب کارخانه دریافت خواهند کرد و مشمول نرخ واسطه‌های فروش نخواهند شد.

افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور توسط تولید کنندگان [به روز رسانی] - اردیبهشت 98

به گفته کارخانجات روغن سازی، از سال 93 تا کنون تنها با افزایش 9 درصدی قیمت روانکار موافقت شده بود که این موضوع مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.
به ‌دنبال افزایش هزینه تولید انواع روانکارها به ‌ویژه روغن موتور، تولیدکنندگان این محصولات اعلام کرده بودند یا باید از کیفیت خود بکاهند یا قیمت‌ها را افزایش دهند.
امروز افزایش قیمت مصرف کننده برای محصولات روانکار دیزلی به میزان 60 درصد و برای محصولات روانکارهای بنزینی به میزان 70 درصد مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

روغن موتور

با توجه به افزایش چندین برابری هزینه های تولید، نرخ ارز و نیز نرخ لوب کات مصرفی پالایشگاه‌های روغن، از سال 93 تا کنون تنها با افزایش 9 درصدی قیمت این محصولات موافقت شده بود و این امر مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان اصلی روانکارها در ایران به وجود آورده، که خود سبب افزایش قیمت بی رویه در سطح مصرف کننده در بازار شده بود. با اعلام این تصمیم امید می رود با کاهش مشکلات در بخش تولید روانکار، کمبود کالا در بازار مرتفع شده و رفتارهای هیجانی در این زمینه کاهش یابد.
افزایش قیمت این مواد مصرفی اساسی در خودروهای سنگین، منجر به نارضایتی رانندگان شده و حمل‌و‌نقل کشوری را مختل خواهد کرد. از طرفی با بالا رفتن نرخ ارز،‌ مواد اولیه مصرفی در روانکارها افزایش قابل توجهی داشته است.

البته باید تاکید که پیش از این نیز قیمت روغن موتور در بازار افزایشی قابل توجه داشت و با مراجعه به مراکز تعویض روغن با این گفته مواجه می شدید که واسطه گری در نحوه توزیع و عرضه روغن‌موتور منجر به افزایش دوبرابری قیمت این ماده مصرفی در طول یکسال گذشته شده است. از این رو حالا مشخص نیست که با صدور مجوز افزایش 70 درصدی، قیمت روغن موتور در کف خیابان تا چه حد افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    بدبخت افرادی که تو حمل و نقل عمومی کار میکنن! حقوقشون اضافه نمیشه اما متحمل هزارجور خرج احمقانه میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی