ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حواشی به‌روز‌رسانی سخت‌افزاری تسلاهای قدیمی با 1500 دلار هزینه

تسلا به طور رسمی  عرضه بسته سیستم کاملا خودران خود موسوم به «Full Self Driving» با هزینه 199 دلار را آغاز کرده است. گرچه برای دریافت این بسته در مدل‌های موجود در جاده‌ها مالکین باید ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

تسلا به طور رسمی  عرضه بسته سیستم کاملا خودران خود موسوم به «Full Self Driving» با هزینه 199 دلار را آغاز کرده است. گرچه برای دریافت این بسته در مدل‌های موجود در جاده‌ها مالکین باید 1500 دلار دیگر برای بروزرسانی سخت افزاری هزینه کنند. اما مشکل اینجاست که تسلا پیشتر به مالکان گفته بود، خودروهای قدیمی نیازی به ارتقای سخت افزاری ندارند و همان ارتقای سخت افزاری قبلی برای مدل های قدیمی تر کافی است.

در حال حاضر تمامی محصولات تسلا به پکیج پایه سیستم خودران مجهز هستند. این پکیج شامل حفظ خودرو در خط به صورت کاملا خودکار، کروز کنترل با قابلیت تشخیص ترافیک و سایر ویژگی های استاندارد ایمنی مانند سیستم کمکی ترمز و...است. این بسته مناسب رانندگی بزرگراهی است و می‌تواند ایمنی خودرو را افزایش دهد.

حال بسته اشتراکی جدید موسوم به «Full Self Driving» ایمنی خودرو را بیش از این افزایش می دهد و قابلیت تصمیم گیری به صورت مستقل نیز دارد.

از مهمترین قابلیت های این بسته جدید می‌توان به هدایت کاملا مستقل خودرو بر اساس سیستم ناوبری، تغییر خط خودکار، اتو پارک و سیستم احضار خودرو، خانش و توقف خودرو به طور خودکار بر سر چراغ راهنمایی اشاره کرد. گرچه همچنان راننده باید به طور کامل هوشیار باشد و هر از چندگاهی دست خود را بر رو فرمان قرار دهد.

این بسته را می‌توان با پرداخت 199 دلار در ماه خریداری کرد و هزینه نهایی آن برابر با 10 هزار دلار است.

تسلا از سال 2016 اعلام کرده بود که همه محصولات این شرکت دارای سخت افزار مورد نیاز برای اجرای این بسته جدید هستند.

تسلا از سال 2016 تا 2019 تمامی خودروهای خود را با سخت افزار کامل و جدید به فروش رسانده بود و به مالکان خودرو گفته بود که دیگر نیاز به ارتقای سخت افزاری وجود ندارد.

اما تسلا اعلام کرده است که سخت افزاری های 2.0 و 2.5 این شرکت قابلیت اجرای تمام و کمال بسته جدید را ندارند.

در نتیجه تسلا مجبور شد که سخت افزار جدید با تراشه اختصاصی طراحی کند که موسوم به سخت افزار شماره 3.0 است. این سخت افزار از اواسط سال 2019 میلادی بر روی محصولات تسلا قرار گرفته است.

حال خریداران تسلا از سال 2016 تا 2019 باید 1500 دلار برای ارتقای سخت افزاری هزینه کنند و این علاوه بر پرداخت 10 هزار دلار برای خرید این بسته اشتراکی است.

این مسئله باعث واکنش مالکین شرکت تسلا شده است و آنها تسلا را به دروغ گویی متهم می‌کنند.

این اولین بار نیست که تسلا چنین کاری را با مشتریان خود می‌کند و پیش از این نیز این شرکت ارائه شارژ سوپرشارژر خود را به خریدارن جدید متوقف کرده بود.

پیش از این شما با خرید یک دستگاه تسلا به طور دائمی می‌توانستید به صورت رایگان خودروی خود را به وسیله سیستم سوپرشارژر شارژ کنید.

بسیاری از مشتریان اعتقاد دارند که شرکت تسلا دیگر یک استارتاپ کوچک نیست و با چنین ارزش بالایی که امروزه پیدا کرده است باید مسئول این رفتارهای خود باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱ مرداد ۱۴۰۰

    می‌تونه این کارها رو بکنه، دقیقا چون یک استارت آپ کوچک نیست، حالا مونوپل بازار هست و وقت دوشیدنه

مطالب پیشنهادی