ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس G کلاس هم برقی می‌شود؛ برداشتی کلاسیک مدرن از جدی‌ترین شاسی‌بلند ژرمن‌ها

مرسدس بنز در راستای برقی‌سازی محصولات خود قصد دارد نسخه الکتریکی شاسی‌بلند نمادین G کلاس را نیز معرفی کند. این مساله پیش‌تر توسط مدیرعامل دایملر یعنی آقای الا کلنیوس در نوامبر 2019 و مارس 2020 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مرسدس بنز در راستای برقی‌سازی محصولات خود قصد دارد نسخه الکتریکی شاسی‌بلند نمادین G کلاس را نیز معرفی کند. این مساله پیش‌تر توسط مدیرعامل دایملر یعنی آقای الا کلنیوس در نوامبر 2019 و مارس 2020 تایید شده و او از عرضه این نسخه در سال‌های پیش رو خبر داده است. حالا مجله آلمانی mbpassionblog با انتشار گزارشی ادعا کرده کانسپت G کلاس برقی در ماه سپتامبر و در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت (IAA) با نام EQG رونمایی خواهد شد.

انتظار می‌رود کانسپت EQG در واقع پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی باشد. این نسخه احتمالا در سال 2023 معرفی خواهد شد. در حال حاضر در رابطه با مشخصات فنی کانسپت G کلاس یا نسخه تولیدی آن اطلاعاتی در دست نیست و نمی‌دانیم شاسی‌بلند نمادین ژرمن‌ها با چه ویژگی‌هایی به دست مشتری خواهد رسید.

با وجود این پیش‌بینی می‌شود G کلاس برقی به پیشرانه دوموتوره مجهز خواهد شد تا هر چهار چرخ آن محرک بوده و توانایی‌های آفرود آن همچون همیشه در بالاترین سطح ممکن باشد.

آنطور که در گزارش نشریه آلمانی آمده، EQG یک خودروی برقی اختصاصی نبوده و بر مبنای پلتفرمی مشترک با G کلاس بنزینی توسعه می‌یابد. همچنین گفته می‌‎شود این خودرو از لحاظ طراحی نیز فرم جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده و با همان چهره آشنا تولید خواهد شد، ضمن اینکه سیستم‌های پیچیده برای عبور از مسیرهای آفرود کماکان حاضر خواهند بود.

نشریه mbpassionblog می‌گوید انرژی‌بخش EQG باتری حجیم 108 کیلووات ساعتی خواهد بود و این شاسی‌بلند آفرود مطابق با چرخه WLTP خواهد توانست تا 311 مایل یا 500 کیلومتر مسافت را طی کند. این نشریه قدرت خروجی پیشرانه را بیش از 500 اسب بخار تخمین می‌زند.

نکته تامل‎‌برانگیز اینکه با توجه به باتری حجیم، به احتمال زیاد وزن EQG بسیار بالا و چیزی در حدود 3 تن خواهد بود، امری که البته می‌تواند چالش‌های زیادی را در پی داشته باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید نسخه دیزلی G350d وزنی برابر با 2,351 کیلوگرم و AMG G63 وزنی برابر با 2,650 کیلوگرم دارد. گفتنی است طبق اسناد اداره دارایی‌های معنوی اتحادیه اروپا، مرسدس نسخه‌های EQG 560 و EQG 580 را راهی بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی