ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید پیش نمایش سافاری تغییر طراحی نوار تب‌ها را به نمایش می‌گذارد

اپل نسخه جدیدی از پیش نمایش سافاری منتشر کرده که قابلیت‌های تازه‌ای از جمله تغییر طراحی نوار تب‌ها را به نمایش می‌گذارد. این تغییرات از طریق نسخه بتای عمومی macOS مانتری قابل رویت است.  نسخه ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اپل نسخه جدیدی از پیش نمایش سافاری منتشر کرده که قابلیت‌های تازه‌ای از جمله تغییر طراحی نوار تب‌ها را به نمایش می‌گذارد. این تغییرات از طریق نسخه بتای عمومی macOS مانتری قابل رویت است. 

نسخه پیش نمایش سافاری (Safari Technology Preview) در واقع نسخه آزمایشی و دسترسی زود هنگام از مرورگر سافاری است که به توسعه‌دهندگان و کاربران علاقه‌مند اجازه می‌دهد تا تغییر صورت گرفته در نرم‌افزار اپل را زودتر از سایر افراد مشاهده کنند. برای دسترسی به چنین قابلیتی باید از طریق پورتال توسعه‌دهندگان اپل اقدام کرد. در نسخه ۱۲۸ از برنامه مذکور، اپل اقدام به استفاده از طراحی جدیدی برای نوار تب‌ها کرده و آن را در پایین نوار آدرس و جستجو قرار داده است.

تغییرات صورت گرفته موجب سردرگمی برخی از تسترها شد و در نهایت اپل را مجبور کرد تا برخی از ویژگی‌های گرافیکی را به نسخه کنونی مرورگر سافاری نزدیک‌تر کند. تغییرات گفته شده در نسخه آزمایشی macOS مانتری در هفته گذشته نیز ، قرار داده شده‌اند و اکنون در نسخه جدید Safari Technology Preview نیز در دسترس قرار دارند. قابلیت Tap Groups که برای مدیریت آسان‌تر تب‌های باز شده توسط افراد کاربرد دارد نیز در این نسخه منتشر شده است.

کاربرانی که علاقه‌مند به فعال کردن ظاهر جدید مرورگر سافاری هستند می‌توانند از قسمت تنظیمات اقدام کنند. ویژگی‌های جدید دیگری مانند Live Text، ذخیره کلیدهای عبور در iCloud Keychain و پشتیبانی از WebGL 2 نیز در نسخه اخیر قرار گرفته است. Safari Technology Preview از طریق صفحه توسعه‌دهندگان اپل قابل دانلود است. 

نرم‌افزار سافاری به عنوان مرورگر گرافیکی وب توسط اپل و براساس نرم‌افزارهای متن باز مانند WebKit توسعه یافته است. اولین حضور آن در سیستم‌عامل Mac OS X پنتر در سال ۲۰۰۳ بوده است و سپس نسخه مخصوص موبایل همراه با iPhone OS 1 در آیفون و آیپاد تاچ در دسترس قرار گرفت. همچنین نسخه مخصوص ویندوز از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ عرضه می‌شد. داده‌های جمع‌آوری شده توسط سافاری به صورت جداگانه در آیکلاد ذخیره می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی