ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ ویچر به موبایل‌ها آمد

طبق روال همیشگی هفت سنگ، اول به سراغ اخبار بازی‌های موبایلی در این هفته می‌رویم و بعد نگاهی به چند مورد از جدیدترین عناوین این هفته خواهیم داشت.  اولین خبر این هفته را با کمپانی ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

طبق روال همیشگی هفت سنگ، اول به سراغ اخبار بازی‌های موبایلی در این هفته می‌رویم و بعد نگاهی به چند مورد از جدیدترین عناوین این هفته خواهیم داشت.  اولین خبر این هفته را با کمپانی نتفلیکس  شروع می‌کنیم که این روزها در حوزه‌ی سرگرمی حسابی صاحب نام است و اخیرا Mike Verdu را استخدام کرده که قبلا در کمپانی‌های معروفی مانند EA و Oculus فعالیت می‌کرد.

این کمپانی  کم کم دارد به یک غول بی شاخ و دم تبدیل می‌شود و حالا سرویس‌های اشتراکی گیمینگ باید به فکر رقابت با آن باشند زیرا علاوه بر سرویس استریم فیلم حالا به حوزه‌ی بازی هم ورود کرده است. بخش گیمینگ نتفلیکس با موبایل شروع به کار خواهد کرد و هزینه‌ی اضافه‌ای هم نخواهد داشت یعنی با یک اشتراک نتفلیکس می‌توانید به این سرویس هم دسترسی داشته باشید.

کونامی دیجیتال که سابقه‌ی ساخت بازی PES را در کارنامه‌اش دارد، اعلام کرد یک بازی جدید با نام eFootball در راه است. این بازی رایگان ابتدا در پاییز برای کنسول و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود و پس از آن در زمستان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هم در دسترس قرار می‌گیرد.

در توضیحات اولیه گفته شده که بازی با ۹ تیم ارائه خواهد شد و این مسئله مورد اعتراض بسیاری از بازیکنان قرار گرفته و حتی بسیاری آن را ناامیدکننده توصیف کرده‌اند. البته هنوز باید منتظر انتشار بازی باشیم تا به یک نتیجه‌ی قطعی برسیم.

در همین هفته کمپانی Riot Games هم اعلام کرد که بازی موبایلی League of Legends: Wild Rift برای برگزاری رقابت‌های esports صاحب یک اکوسیستم مخصوص به خود می‌شود. بازی League of Legends که مخصوص کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی است، در حوزه‌ی رقابت‌های ورزش دیجیتال به موفقیت زیادی رسیده و به نظر می‌رسد که حالا نوبت درخشش Wild Rift است.

مسئول بخش esports این بازی معتقد است که موفقیت LoL در حوزه‌ی رقابت‌های esports لزوما به این معنا نیست که Wild Rift هم می‌تواند موفق شود زیرا فضای رقابت‌های موبایلی کاملا متفاوت است و بازی‌های موبایلی باید یک اکوسیستم متکی به خود داشته باشند.

یکی از خبرهای مراسم TennoCon 2021 برای بازیکنان موبایلی این بود که بازی Warframe با اضافه شدن امکان کراس پلی و کراس سیو برای موبایل عرضه خواهد شد.  بنابراین بازیکنان می‌توانند از پلتفرم های مختلف با هم بازی کنند و هر بازیکن هم می‌تواند بازی را از طریق پلتفرم‌های مختلف دنبال کند.

The Witcher: Monster Slayer‏

  • بازی آفلاین و آنلاین است

بازی مورد انتظار The Witcher: Monster Slayer که از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می‌کند روز گذشته منتشر شد. داستان این بازی در همان دنیای فانتزی ویچر رخ می‌دهد اما اتفاقاتی که در داستان بازی تجربه می‌کنید، پیش از سفر گرالت اتفاق افتاده است و به نوعی درآمدی بر داستان فعلی ویچر است.

در این بازی شما باید با هیولاهای مختلفی که با تکنولوژی واقعیت افزوده درست در مقابلتان قد علم می‌کنند بجنگید. ساعت و زمان روز و آب و هوای بازی با زمان واقعی روز تنظیم شده تا بازیکنان بتوانند تجربه‌ای نزدیک به واقعیت داشته باشند.

The Witcher: Monster Slayer

The Witcher: Monster Slayer

سازنده: Spokko Sp. Z oo قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1900/52 مگابایت زبان:

XCOM Legends

  • بازی آنلاین است

بازی XCOM Legends که پیش از این فقط یک شایعه بود، این هفته به صورت دسترسی زودرس در فیلیپین و مالزی منتشر شد و سایر بازیکنان هم با استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی می‌توانند در گوگل پلی به این بازی دسترسی پیدا کنند. تاریخ انتشار عمومی بازی هنوز مشخص نیست.

فضای کلی داستان بازی، شبیه به همان چیزی است که پیش از این در سری بازی‌های XCOM دیده‌ایم و داستان کره‌ی زمین را پس از اشغال به دست فضایی‌ها روایت می‌کند. بازی در سبک استراتژی نوبتی ساخته شده و المان‌هایی از سبک گاچا هم در سیستم دریافت کاراکترها دیده می‌شود.

XCOM Legends

XCOM Legends

سازنده: Iridium Starfish قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: بسته به دستگاه متفاوت است مگابایت زبان:

Overboard

  • بازی آفلاین است

دنیای سرگرمی کلیشه‌های زیادی دارد اما گاهی اوقات هم شاهد داستان‌هایی هستیم که از این چهارچوب‌های همیشگی بیرون می‌روند. بازیکنان تا به حال در بازی‌های زیادی دست قاتل‌ها را رو کرده‌اند و معماهای قتل را حل کرده‌اند؛ داستان بازی Overboard هم سراغ یک معمای جنایی رفته اما با دیدگاهی متفاوت.

این‌بار بر عکس همیشه باید سعی کنید تا قاتل لو نرود زیرا خودتان مرتکب قتل شده‌اید و حالا باید تمام تلاشتان را بکنید تا کسی بویی از این قضیه نبرد، حتی اگر این مسئله به قیمت متهم جلوه دادن یک فرد دیگر باشد. بازی فعلا فقط برای سیستم عامل iOS منتشر شده و مشخص نیست که برای سیستم عامل اندروید هم منتشر بشود یا نه.

Overboard!

Overboard!

سازنده: inkle Ltd قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 114.4 مگابایت زبان:

7 Billion Humans

  • بازی آفلاین است

بازی 7 Billion Humans که محصول سازندگان بازی Inferno و Human Resource Machine هم هستند،‌ مانند عناوین پیشین یک بازی مستقل است که سبکی نزدیک به بازی‌های پازلی دارد و در آن بازیکنان با حل کردن پازل‌ها با مفاهیم ساده‌ی برنامه نویسی هم آشنا می‌شوند.

این بازی حدود چهار سال قبل برای سیستم عامل iOS منتشر شده بود و انتظار می‌رفت پس از این انتظار طولانی یک محصول بی نقص ارائه شود. اگر بخواهیم صادقانه نظر بدهیم این بازی از لحاظ کنترل‌ها و گیم‌پلی واقعا عالی عمل کرده است.

7 Billion Humans

7 Billion Humans

سازنده: Experimental Gameplay Group قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 149.3/145 مگابایت زبان:

Roterra Extreme - Great Escape

  • بازی آفلاین است

بازی Roterra Extreme - Great Escape داستان شاه شکست خورده‌ای را روایت می‌کند که توسط ملکه‌اش از تخت پادشاهی سقوط کرده و ارتش کشورش هم به او پشت کرده‌اند اما او می‌خواهد با کمک دوستان و متحدان خودش دوباره فرمانروایی را از سر بگیرد. گیم‌پلی حدودا هشت ساعت است و 35 مرحله‌ دارد.

Roterra Extreme - Great Escape‏

Roterra Extreme - Great Escape‏

سازنده: digitgames‏ قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 379.4/32 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲ مرداد ۱۴۰۰

    فوق العاده بود این هفته 😍

مطالب پیشنهادی