ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش یکتانت
کسب و کار

گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین؛ همکاری با بیش از 33 هزار تبلیغ کننده

یکتانت طبق سنت هر ساله خود با هدف شفاف‌سازی هر چه بیشتر در صنعت تبلیغات آنلاین، اقدام به انتشار داده‌های خود کرده است. یکتانت در این گزارش ضمن بررسی رفتار کاربران موبایل و دسکتاپ در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

یکتانت طبق سنت هر ساله خود با هدف شفاف‌سازی هر چه بیشتر در صنعت تبلیغات آنلاین، اقدام به انتشار داده‌های خود کرده است. یکتانت در این گزارش ضمن بررسی رفتار کاربران موبایل و دسکتاپ در وبگردی، تلاش کرده تا دیجیتال مارکترها را در تصمیم‌گیری هر چه بهتر برای تبلیغات یاری کنند. همکاری با بیش از 1100 وب‌سایت نمایش‌دهنده فعال، 110 میلیون کاربر موبایل و دسکتاپ در هر ماه که تبلیغات یکتانت برای آن‌ها نمایش داده شده است و همکاری با بیش از 33 هزار تبلیغ کننده در سال 99 از جمله مهم‌ترین آمارهای این گزارش است.

داده‌های دیجیتال بیش از یک دهه است که وارد زندگی ما شده‌اند که بررسی و ارزیابی آن‌ها، اطلاعات جالبی را در اختیارمان قرار می‌دهد. به طور مثال حوزه تبلیغات یکی از بخش‌هایی است که داده در آن بسیار با اهمیت است و به کمک بازاریابان تبلیغات می‌آید تا درست‌ترین تصمیم را بگیرند.

از همین روی یکتانت که یکی از رهبران بازار تبلیغات آنلاین ایران به حساب می‌آید، گزارش فعالیت خود در سال 99 را منتشر ساخته است؛ به این امید که به شفاف‌تر شدن فضای تبلیغات دیجیتال در ایران کمک کند تا صاحبان کسب‌وکارها با شناخت بیشتر از این حوزه، تصمیمات درست‌تری بگیرند.

خانواده یکتانت

خانواده بزرگ یکتانت شامل 8 زیرمجموعه است که با همکاری هم می‌کوشند تا نیازهای دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارها را فراهم کنند.

پلتقرم تبلیغات درون اپلیکیشن «ادیوری»، سرویس بازاریابی بازگشتیِ «نجوا»، «تریبون» که پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی است، شبکه همکاری در فروش «چاوش»، «یک لینک» که ابزاری برای تجمیع لینک‌هاست، پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعیِ «جریان»، آژانس دیجیتال مارکتینگ «هارمونی» و «فرست ادز» که در زمینه سرویس تبلیغات در گوگل فعالیت می‌کند، 8 زیر مجموعه یکتانت هستند که به دنبال شناسایی و پاسخ‌گویی نیازهای حوزه تبلیغات آنلاین هستند.

گزارش یکتانت

خانواده یکتانت در پایان سال 99 به 236 نفر رسیده است. این افراد در تلاش‌اند تا با ارائه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و دیتا در بازار دیجیتال مارکتینگ ایران، تحول ایجاد کنند. همچنین امکاناتی را برای کسب‌وکارها فراهم کنند تا بتوانند با هزینه کمتر، تبلیغات اثربخش‌تری داشته باشند.

از جمله دیگر اهدافی که یکتانت در گزارش خود بیان کرده می‌توان به درآمدزایی منصفانه برای وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده و کمک به تولید محتوای غنی‌تر در وب‌سایت‌های فارسی اشاره کرد.

یکتانت در سالی که گذشت

تایم‌لاین یکتانت در سال 99، نیم نگاهی دارد به مهم‌ترین امکانات و سرویس‌هایی که این مجموعه از آن‌ها رونمایی کرده و در اختیار مشتریانش قرار داده است.

در واپسین روزهای اولین ماه سال 99، یکتانت اولین سرویس از مجموعه تبلیغات هدفمند با نام «تبلیغات موضوعی» را در اختیار مشتریانش قرارداد. تبلیغات موضوعی نوعی جدید از تبلیغات آنلاین است که با استفاده از هوش مصنوعی و روش‌های متن کاوی، موضوع محتوای موجود در صفحات مختلف وب را تشخیص می‌دهد و تبلیغات متناسب با آن موضوع را در جایگاه‌های تبلیغاتی صفحه موردنظر به نمایش می‌گذارد.

گزارش یکتانت

دومین و سومین عضو از خانواده تبلیغات هدفمند به ترتیب «تبلیغات کلیدواژه‌ای» و «تبلیغات رفتارمحور» بودند که در سال گذشته توسط یکتانت روانه بازار شدند.

در نیمه‌های خرداد با هدف کمک به افزایش بازدید مطالب وب‌سایت‌ها، سرویس «پیشنهاد دهنده مطلب» یا Recommender در اختیار نمایش‌دهنده‌ها قرار گرفت.

در حالی که دی ماه سال گذشته، برای اولین بار سرویس «تبلیغات ویدئویی» به مجموعه خدمات یکتانت اضافه شد، در کمتر از 2 ماه امکان ریتارگت کردن کاربران در تبلیغات ویدئویی فراهم شد. امکانی که برای اولین بار در ایران، در اختیار دیجیتال مارکترها قرار می‌گرفت.

رشد نمایش‌دهندگان تبلیغات

به واسطه آغاز همکاری این مجموعه با نمایش‌دهندگان جدید، شاهد افزایش بیش از 2 برابری ظرفیت نمایش ماهانه تبلیغات در یکتانت به نسبت سال 98 بوده‌ایم که چیزی در حدود 27 میلیارد مورد بوده است.

یکتانت آن طور که در گزارش خود می‌گوید، در پایان سال گذشته با بیش از 1100 وب‌سایت نمایش‌دهنده فعال، همکاری داشته و تبلیغات همسان آن در این وب‌سایت‌ها به نمایش در آمده است.

همچنین در سالی که گذشت 18 هزار تبلیغ کننده جدید، همکاری با یکتانت را آغاز کردند تا تعداد تبلیغ کننده‌های یکتانت در سال 99 به بیش از 33 هزار مورد برسد.

گزارش یکتانت

آن طور که آمارها نشان می‌دهد، متوسط ماهانه تعداد دستگاه‌هایی که تبلیغات یکتانت در آن‌ها نمایش داده شده به 110 میلیون دستگاه رسیده است. که نسبت به سال 98 حدود 10 میلیون افزایش داشته است.

گزارش یکتانت

یکی از نکات جالب گزارش یکتانت، نسبت استفاده کاربران از موبایل و دسکتاپ است که نشان می‌دهد به نسبت سال 98، از آمار کاربران لپ‌تاپ‌های شخصی و کامپیوتر کاسته شده و افراد تمایل بیشتری به استفاده از گوشی برای وب‌گردی داشته‌اند.

گزارش یکتانت

به طور کلی در سال گذشته 83% از کاربران برای وب‌گردی از موبایل و تنها 17% از دسکتاپ استفاده می‌کنند. این ارقام از کوچ 9 درصدی کاربران دسکتاپ به موبایل اشاره دارد که شاید قیمت بالای لپ‌تاپ و کامپیوتر به نسبت گوشی موبایل در این زمینه بی تاثیر نباشد.

بررسی رفتار کاربران

یکتانت در ادامه گزارش خود به بررسی رفتار کاربران وب پرداخته است که حائز نکات با اهمیتی است و یاری‌رسان افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

نمودار توزیع ترافیک کاربران وب‌سایت‌ها در دسکتاپ نشان می‌دهد ساعات اوج حضور این دسته از کاربران در وب، بین ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر است. به نظر می‌رسد این موضوع بی ارتباط با ساعات کار ادارات نیست. هر چه به سمت ساعات پایانی روز می‌رویم، ترافیک وبگردی از دسکتاپ کاهش یافته و در بازه زمانی 4 تا 6 صبح به کمترین میزان خود می‌رسد.

گزارش یکتانت

اما در مقابل، بین ساعات 8 تا 12 شب، ترافیک موبایل در بیشترین میزان خود است و همانند کاربران دسکتاپ، این ترافیک در بازه زمانی 4 تا 6 صبح به کمترین مقدار می‌رسد.

اما اگر به میانگین ترافیک وب‌سایت‌های نمایش دهنده در روزهای هفته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشترین ترافیک در وب‌سایت‌ها رقم خورده است که به بیش از 85 میلیون بازدید می‌رسد. اما در دو روز آخر هفته یعنی پنج‌شنبه و جمعه، کمترین ترافیک را در وب‌سایت‌ها داریم تا جایی که روز جمعه میانگین ترافیک وب‌سایت‌های نمایش دهنده به 75 میلیون بازدید می‌رسد.

گزارش یکتانت

در ادامه گزارش به بررسی کاربران براساس تفکیک جنسیتی پرداخته شده است. 52 درصد از کاربران موبایل، آقا و 48 درصد خانم‌ها هستند.

در ساعات 6 و 7 صبح، بیشتر کاربران وب در موبایل، آقایان هستند. که نشان می‌دهد افراد ترجیح می‌دهند پیش از رفتن به سرکار، سری به وب‌سایت‌ها بزنند. در طرف مقابل، ساعات 10 و 11 صبح خانم‌ها به نسبت حضور پررنگ‌تری در وب با دستگاه موبایل خود دارند. شاید یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی این نتایج، قشر زنان خانه‌دار باشند.

گزارش یکتانت

توزیع ترافیک حضور خانم‌ها در وب با موبایل، نشان می‌دهد ساعت 24 زمان اوج حضور خانم‌هاست.

ساعات 19 و 20 نیز زمان اوج حضور آقایان در وب است. به تدریج هر چه که به ساعات پایانی شب نزدیک می‌شویم وبگردی آقایان با گوشی موبایل کمتر می‌شود و تا 5 صبح به کمترین میزان خود درطول شبانه‌روز می‌رسد.

یکتانت در گزارش خود همچنین به موضوعات مورد علاقه خانم‌ها و آقایان در وبگردی اشاره کرده است که طبق آن، سرگرمی، سینما و اخبار بازیگران، کودک و نوزاد موضوعاتی هستند که بیشترین حجم ترافیک بانوان را نسبت به سایر موضوعات دارند.

موضوعات مورد علاقه آقایان نیز ورزشی، اقتصادی و مسکن، اخبار سیاسی و اجتماعی است.

اما اگر بخواهیم موضوعات وب را فارغ از حجم ترافیک هر دسته و تنها براساس نسبت جنسیت خوانندگان بررسی کنیم، می‌بینیم موضوعات ورزشی، اخبار سیاسی و اجتماعی و خودرو جذاب‌ترین دسته‌ها برای آقایان هستند و سهم خانم‌ها به خصوص در حوزه ورزشی چیزی کمتر از 5 درصد است.

اما در مقابل، موضوعات کودک و نوزاد، سرگرمی، موسیقی و کنسرت برای خوانندگان خانم از جذابیت بیشتری برخوردار است.

در دو موضوع سینما و دانلود فیلم و دانلود بازی، تقریبا نسبت جنسیت خوانندگان موضوعات وب برابر است و این نشان می‌دهد برای تبلیغاتی که جنسیت فرد در آن مهم نیست، بهترین بخش برای ارائه این گونه آگهی‌ها است.

اما خوانندگان وب در دسکتاپ و موبایل بیشتر چه موضوعاتی را دنبال می‌کنند؟ آن طور که یکتانت می‌گوید، کاربران هر دو دسته، بیشتر به موضوعات ورزشی، اقتصادی و مسکن و اخبار سیاسی و اجتماعی علاقه دارند.

موضوعات گردشگری، مد و زیبایی نیز برای هر دو دسته از کاربران، موضوعات آن چنان جذابی نیست و کمترین بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع ترافیک در موبایل و دسکتاپ به تفکیک استان‌های مختلف نشان می‌دهد سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی بیشترین کاربران دسکتاپ را به خود اختصاص داده و در مقابل، کاربران موبایل در سه استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و کرمان بیشترین سهم را دارند.

گزارش یکتانت

بررسی رفتار خوانندگان وب در روزهای تعطیل حاکی از آن است که در ابتدای روز و ساعات 7 تا 9 صبح، روند ترافیک صفحات اخبار بالا است اما هر چه به سمت ظهر و عصر می‌رویم این روند کاهش پیدا می‌کند. سپس از حدود ساعت 18 شاهد رشد مجدد بازدید از صفحات اخبار هستیم و این موضوع در ساعت 20 به اوج خود در یک روز تعطیل می‌رسد.

گزارش یکتانت

اما اوج ترافیک صفحات اخبار در روزهای کاری هفته، ساعت 6 تا 8 صبح است و سپس هر چه به ساعات پایانی روز می‌رویم، شاهد یک روند نزولی هستیم. همچنین به طور کلی در روزهای کاری، ترافیک صفحات خبری نسبت بزرگتری از کل ترافیک وب را دارد.

یکتانت در ادامه گزارش خود به مقایسه ترافیک صفحات اخبار با موسیقی و دانلود فیلم در روزهای کاری و تعطیل پرداخته است. همان طور که انتظار می‌رود در روزهای تعطیل، ترافیک صفحات موسیقی و دانلود فیلم بیشتر از صفحات اخبار است. این موضوع نشان می‌دهد ایرانی‌ها در روزهای تعطیل، ترجیح می‌دهند به دور از اخبار، روز خود را بگذرانند.

نگاهی به کمپین‌های تبلیغاتی

یکتانت در گزارش خود می‌گوید در سال گذشته بیش از 57 هزار کمپین تبلیغاتی در بستر آن اجرا شده است است. این یعنی به طور میانگین، در هر روز 156 کمپین جدید ساخته شده است.

سه ماه ابتدایی سال 99 شاهد کمترین تعداد کمپین‌های ساخته شده تبلیغاتی هستیم که این موضوع بی ارتباط با همه‌گیری ویروس کووید 19 و اجرای سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی نیست.

از همین روی تعداد کمپین‌های ساخته شده در نیمه دوم سال 99، حدود 50 درصد از تعداد پویش‌های تبلیغاتی نیمه اول سال بیشتر بوده است.

در حالی که طی سال 98 تنها 13 درصد از کمپین‌های ساخته شده، کمپین‌های ریتارگتینگ بوده اما در سال 99 شاهد رشد قابل توجه این کمپین‌های هدفمند بوده‌ایم که 47 درصد از کل پویش‌ها را تشکیل داده است. این موضوع در نتیجه توسعه سرویس‌های تبلیغات موضوعی، کلیدواژه‌ای و رفتار محور است.

گزارش یکتانت

یکتانت در راستای ارزیابی نتایج تبلیغات و بهینه‌سازی پویش‌ها متناسب با علایق کاربران وب‌سایت مشتریانش، اسکریپت ریتارگتینگ را ارائه کرده است. در حالی که در ابتدای سال گذشته، 1430 وب‌سایت تبلیغ کننده، این اسکریپت را داشته‌اند، در انتهای سال این رقم به 3935 مورد رسیده است که حاکی از رشد 175 درصدی است.

کمپین‌های تبلیغاتی که در سرویس تبلیغات موضوعی یکتانت ساخته می‌شوند، بیشتر در سه دسته خانواده و خانه‌داری، تکنولوژی و نرم‌افزار، اقتصادی و مسکن است.‌‎

گزارش یکتانت

پویش‌های مذهبی، موسیقی و کنسرت، کتاب و ادبیات نیز سهم کمی از کمپین‌های تبلیغاتی در مقایسه با سایر موضوعات دارند. لازم به ذکر است در سرویس تبلیغات موضوعی، تبلیغات تنها در صفحاتی با موضوعات انتخابی افراد به نمایش در می‌آیند.

آن طور که یکتانت می‌گوید در سرویس کلید واژه‌ای، تبلیغات تنها در صفحاتی به نمایش در می‌آیند که کلیدواژه‌های انتخابی افراد را در تیتر یا متادیسکریپشن خود داشته باشند. در همین رابطه ابر کلماتی که بیشترین تکرار را در کمپین‌های کلید واژه‌ای داشته‌اند، منتشر شده که اکثرا در رابطه با بازار سرمایه بوده‌اند. بیت‌کوین را می‌توان پرتکرارترین واژه در این کمپین‌ها دانست.

مقایسه میزان جذابیت تبلیغات

CTR یا نرخ تعداد کلیک به نمایش، معیاری برای مقایسه میزان جذابیت تبلیغات برای مخاطبان است. آن طور که از گزارش یکتانت بر می‌آید، میانگین CTR سرویس‌های یکتانت، برای تبلیغات همسان و بنری در موبایل نزدیک به 0.1 و دسکتاپ حدود 0.05 درصد است. اما برای تبلیغات پوش نوتیفیکشن این رقم قابل توجه تر بوده و برای موبایل 0.15 و دسکتاپ 0.17 درصد است.

گزارش یکتانت

این موضوع نشان می‌دهد ارسال تبلیغات با پوش نوتیفیکیشن رو دسکتاپ، تاثیر بسزایی در نرخ تعداد کلیک به نمایش و مشاهده تبلیغات دارد.

بررسی میانگین CTR سرویس‌های ریتارگتینگ به تفکیک موبایل و دسکتاپ نیز حاکی از آن است که تبلیغات ریتارگتینگ محصول در این دو دستگاه بسیار بیشتر از تبلیغات بنری و همسان ریتارگتینگ است.

گزارش یکتانت

آن طور که داده‌های یکتانت می‌گوید، میانگین نرخ تعداد نمایش به کلیک تبلیغات همسان هدفمند، 33 درصد از میانگین CTR تبلیغات همسان عادی بیشتر است.

میانگین CTR سرویس‌های هدفمند این مجموعه به تفکیک موبایل و دسکتاپ نشان می‌دهد فاصله زیادی بین تبلیغات همسان موضوعی، همسان کلیدواژه، بنری موضوعی و بنری کلید واژه نیست. این نرخ برای دسکتاپ بین 0.06 تا 0.08 درصد بوده و برای موبایل نیز بین 0.1 تا 0.13 درصد است.

گزارش یکتانت

یکتانت در ادامه گزارش به بیان میانگین قیمت کلیک سرویس‌ها به تفکیک موبایل و دسکتاپ پرداخته است. حداقل قیمت کلیک در تبلیغات همسان 50 تومان و میانگین قیمت در این دسته از تبلیغات برای موبایل 240 و دسکتاپ 470 تومان است.

اما این رقم برای تبلیغات بنری در موبایل 520 و دسکتاپ 760 تومان است. همچنین حداقل قیمت کلیک در تبلیغات بنری، 300 تومان است.

لازم به ذکر است در سرویس‌های تبلیغاتی این مجموعه، انتخاب هزینه هر کلیک بر عهده تبلیغ کنندگان است.

یکتانت در سال 99 امکان پرداخت هزینه به ازای کلیک را برای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن فراهم ساخت. براین اساس، میانگین قیمت کلیک پوش نوتیفیکیشن برای موبایل 310 تومان و دسکتاپ 590 تومان بوده است.

جذاب‌ترین محتواهای همسان در سال 99 چیزی بین مرگ و زندگی بوده است. «مکان‌های توریستی و جذاب اطراف تهران رو می‌شناسی» با نرخ تعداد کلیک به نمایش 3.14 درصد، «علی انصاریان - از تولد تا مرگ» با CTR حدود  1.38 درصد و «حضور بازیگران سینما در مراسم تشییع جنازه استاد شجریان» با نرخ 0.91 درصد جزو جذاب‌ترین‌های سال گذشته بوده‌اند.

مقابله با کرونا نیز در صدر پوش نوتیفیکیشن‌های جذاب قرار داشته است.

گزارش یکتانت

جذاب‌ترین‌ در تبلیغات کلیدواژه‌ای نیز «با این ترفند ساده مانند دیوانه‌ها وزن کم کنید» با CTR حدود 3.14 درصد بوده است. از جمله کلیدواژه‌های انتخابی در کمپین مربوط به این تبلیغ می‌توان به قند خون، وزن، رژیم، چاق، تغذیه، شکم و ... اشاره کرد.

ترین‌های 99

براساس این گزارش، تبلیغ کننده‌های یکتانت به طور میانگین در اولین شارژ مبلغ 2 میلیون و 900 هزار تومان، پنل خود را شارژ می‌کنند.

بیشترین حجم نمایش تبلیغات برای یک تبلیغ کننده نیز 14 میلیارد بار بوده است که رقم قابل توجهی است. بیشترین میزان کلیک روی تبلیغ یک تبلیغ کننده نیز یک میلیون و 500 هزار کلیک بوده است.

براساس داده‌ها، بیشترین ارسال پوش نوتیفیکیشن توسط یک تبلیغ کننده، یک میلیارد و 600 میلیون پوش نوتیفیکیشن بوده است.

همچنین بیشترین تعداد آیتم‌های تبلیغاتی ساخته شده در یک پنل در طول سال گذشته، 2794 محتوای تبلیغاتی بوده است. آن طور که یکتانت می‌گوید، در سیستم این مجموعه آیتم‌های تبلیغاتی جذاب، شانس نمایش بالاتری دارند.

محافظت از 38 میلیارد تومان بودجه تبلیغ‌کنندگان

اما یکی از مهم‌ترین نکات در بخش تبلیغات، بحث تقلب است. یکتانت درباره مقابله با تقلب می‌گوید به کمک الگوریتم‌های مختلف و سیستم فنی توسعه یافته، به صورت دائمی در حال بررسی کیفیت تبلیغات و بهینه سازی نتایج آن است. از این طریق ترافیک ارسال شده برای تبلیغ‌کنندگان بررسی شده و در صورت مشاهده هر گونه ترافیک مشکوک، هزینه آن تبلیغ را از نمایش دهنده به تبلیغ‌کننده برگشت می‌دهد.

یکتانت در سال 99 با تلاش در جهت جلوگیری از تقلب، از 38 میلیارد تومان بودجه تبلیغ‌کنندگان محافظت کرده است. همچنین سیستم این مجموعه به طور میانگین در هر ساعت، 12 هزار و 500 کلیک مشکوک را شناسایی و مانع کسر هزینه این کلیک‌ها از پنل تبلیغ کننده‌ها می‌شود.

انتخابات آمریکا، ترند یک وب فارسی

یکتانت در بخش دیگر گزارش خود به ترندهای وب فارسی اشاره کرده است. 14 آبان یکی از پرترافیک‌ترین روزهای سال بوده است. روزی که انتخابات آمریکا برگزار شده و رقابت حساس بایدن و ترامپ و تاثیر انتخاب یکی از این دو بر آینده ایران باعث شده تا ترافیک وب‌سایت‌های فارسی در این روز، 37 درصد بیشتر از میانگین ترافیک سال 99 باشد.

9 آذر، فردای ترور شهید فخری‌زاده نیز یکی از پرترافیک‌ترین روزهای سال بوده است. فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بود که با شیوه‌ای جدید ترور شد.

سومین ترند سال 99 نیز به 17 آبان و بحث پیشی‌گرفتن بایدن در انتخابات آمریکا باز می‌گردد که در این روز 25 درصد بیشتر از میانگین ترافیک سال 99 بوده است. جالب است بدانید در این روز، 56 درصد از کل ترافیک سایت‌های خبری به اخبار مربوط به انتخابات آمریکا اختصاص داشته است.

رمزارزها با سردمداری بیت‌کوین، یکی از اصلی‌ترین ترندهای خبری سال 99 بوده‌اند. از آذرماه سال گذشته و همزمان با شکسته شدن رکورد قیمتی چند ساله بیت کوین، ترافیک صفحات مربوط به رمزارزها نیز با رشد قابل توجهی همراه بوده است؛ به گونه‌ای که ترافیک صفحات مربوط به رمزارزها طی 4 ماه نزدیک به 2 برابر شده است.

7500 ساعت مشاوره

بخش آخر گزارش یکتانت به پشتیبانی این مجموعه اختصاص دارد. متخصصان دیجیتال مارکتینگ یکتانت در سال گذشته بیش از 7500 ساعت مشاوره به کسب‌وکارها ارائه داده‌اند. اگر قرار بود تا یک نفر این وظیفه را شبانه‌روی انجام دهد حدود 312 روز طول می‌کشید!

همچنین تیم پشتیبانی یکتانت در سال گذشته به بیش از 17 هزار تیکت و سوال کسب‌وکارها پاسخ داده‌اند.

آنطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میزان رضایت مشتریان از پاسخ‌دهی به تیکت‌ها در حدود 85 درصد است. تنها 9 درصد نیز از کیفیت و سرعت پاسخ‌دهی به سوالات ناراضی بوده‌اند.

گزارش کامل یکتانت را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iAmirHossein
    iAmirHossein | ۳ مرداد ۱۴۰۰

    و مکیدن خون هزاران وبمستر که چاره ای جز استفاده از این سرویس ها ندارن

مطالب پیشنهادی