ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در اندروید ۱۲ قابلیت شخصی‌سازی فونت و شکل آیکون‌ها را حذف می‌کند

گوگل در پیکسل ۴ اپ Pixel Themes را معرفی کرد که یک برنامه مخصوص استایل و تصویر پس زمینه برای کاربران است و می‌توان با استفاده از آن فونت، شکل آیکون و رنگ آن‌ها را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

گوگل در پیکسل ۴ اپ Pixel Themes را معرفی کرد که یک برنامه مخصوص استایل و تصویر پس زمینه برای کاربران است و می‌توان با استفاده از آن فونت، شکل آیکون و رنگ آن‌ها را در دستگاه‌ها تغییر داد. این اپ به گوشی‌های برندهای مختلف هم راه پیدا کرد، با این حال گوگل در اندروید ۱۲ چنین قابلیت‌هایی را حذف خواهد کرد.

سیستم تم که با اپ Pixel Themes از راه رسید، مبتنی بر فریمورک تم اندروید است که در اندروید ۱۲ با یک سیستم تم پویا جدید جایگزین می‌شود. اگرچه این سیستم در مقایسه با گذشته قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری دارد، اما برخی از ویژگی‌هایی که از اندروید ۱۰ در اختیار کاربران قرار داشتند، در آن به چشم نمی‌خورند.

در سومین بتای اندروید ۱۲، گوگل گزینه‌های مربوط به فونت‌ها، شکل آیکون‌ها و رنگ را از فریمور حذف کرده. بنابراین کاربران نمی‌توانند آن‌ها را از طریق Styles & Wallpapers تغییر دهند.

اندروید ۱۲
شخصی‌سازی فونت و آیکون در اندروید ۱۱

گوگل چنین موضوعی را تایید کرده و از جایگزینی قابلیت‌های استایل شخصی‌سازی شده با تم پویا جدید خبر داده:

«قابلیت‌های تم اختصاصی (فونت، شکل آیکون، آیکون پک و رنگ) در اندروید R (اندروید 11) با قابلیت تم پویا جدید در اندروید S (اندروید 12) جایگزین می‌شود. این سیستم جدید مدرن‌تر و هوشمندتر از گذشته است و تجربه کاربری ساده و لذت‌بخشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.»

اگرچه سیستم تم جدید در اندروید ۱۲ قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری دارد و به شما اجازه می‌دهد که برای آیکون‌های هوم اسکرین از تم استفاده کنید، اما برخی کاربران از تغییرات آن راضی نیستند. به گفته آن‌ها بدون توجه به قابلیت‌های سیستم تم جدید، گوگل باید قابلیت‌های قبلی را هم درون آن قرار دهد.

اگرچه با نسخه بتای اندروید ۱۲ روبه‌رو هستیم و در پاییز پیش رو نسخه نهایی‌اش از راه می‌رسد، اما با توجه به گفته گوگل به احتمال زیاد در نسخه نهایی هم چنین قابلیت‌هایی وجود نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی