ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آئودی RS Q E-tron؛ سلاح هیبریدی برای مسابقات رالی داکار

آئودی قرار است به طور رسمی در مسابقات رالی داکار2022 شرکت کند و به همین مناسبت این شرکت از آئودی RS Q E-tron با حداکثر قدرت 671 اسب بخار رونمایی کرده است. نکته جالب توجه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

آئودی قرار است به طور رسمی در مسابقات رالی داکار2022 شرکت کند و به همین مناسبت این شرکت از آئودی RS Q E-tron با حداکثر قدرت 671 اسب بخار رونمایی کرده است. نکته جالب توجه استفاده از قوای محرکه برقی برای این خودروی حاضر در مسابقات رالی داکار است.

آئودی برای شارژ قوای محرکه برقی این مدل از یک موتور بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده کرده است. آئودی از این موتور در مسابقات DTM و در مدل RS5 استفاده می‌کرد.

این موتور قابلیت انتقال قدرت به چرخ ها را ندارند و تنها در نقش ژنراتور برای بسته باتری با ظرفیت 50 کیلووات ساعتی نقش بازی می‌کند. این بسته باتری تنها 370 کیلوگرم وزن دارد و باید این خودروی مخصوص مسابقات رالی را به ازای 800 کیلومتر در هر روز از رقابت راه ببرد.

موتور احتراق داخلی در دور موتور خاصی بین 4500 تا 6000 rpm کار می‌کند و آئودی ادعا کرده که برای تولید هر کیلووات ساعت شارژ مورد نیاز باتری کمتر از 200 گرم در هر کیلومتر CO2 منتشر می‌کند.

این خودرو به قابلیت بازیابی انرژی جنبشی در حین ترمزگیری نیز مجهز است تا امکان شارژ باتری از این طریق نیز فراهم شود.

آئودی موتور الکتریکی را از مدل فرمول E این شرکت به عاریت گرفته که بر روی هر محور یک موتور الکتریکی قرار دارد. یک موتور الکتریکی دیگر نیز در نقش مبدل انرژی بین باتری و موتور احتراق داخلی قرار دارد. این دو محور از نظر مکانیکی به یکدیگر متصل نیستند اما نرم افزار توزیع گشتاور نقش دیفرانسیل را برای آن بازی خواهد کرد.

مجموع قدرت این خودرو به 671 اسب بخار می‌رسد. آئودی اولین شرکت خواهد بود که از یک موتور الکتریکی و احتراق داخلی برای شرکت در این مسابقات استفاده خواهد کرد. رالی داکار سخت ترین رالی جهان است.

آئودی قرار است با کسب تجربه از حضور در این مسابقات، محصولات برقی خود را ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی