ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مزرعه خورشیدی شناور
علمی

بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور دنیا با سرمایه ۲ میلیارد دلاری در اندونزی ساخته می‌شود

شرکت سنگاپوری «Sunseap» می‌خواهد با هزینه بیش از ۲ میلیارد دلار بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور و سیستم ذخیره انرژی را در شهر «باتم» اندونزی بسازد. برنامه‌ها برای این مزرعه خورشیدی که می‌تواند ظرفیت تولید انرژی‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت سنگاپوری «Sunseap» می‌خواهد با هزینه بیش از ۲ میلیارد دلار بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور و سیستم ذخیره انرژی را در شهر «باتم» اندونزی بسازد.

برنامه‌ها برای این مزرعه خورشیدی که می‌تواند ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر شهر باتم را دو برابر کند، پس از امضای تفاهم‌نامه توسط Sunseap، منطقه آزاد باتم اندونزی و Badan Penguasahaan Batam اعلام شده است.

گروه Sunseap چند ماه پیش از برنامه‌اش برای ساخت یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی در سنگاپور خبر داد تا این کشور به اهداف زیست محیطی‌اش دست پیدا کند. شرکت دیگری به نام «Sembcorp» هم در اوایل ماه جاری میلادی یک مزرعه خورشیدی شناور با ۱۲۲ هزار پنل را در سنگاپور افتتاح کرد.

هم‌بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی Sunseap به نام «فرانک فوان» در بیانیه‌ای چنین پروژه‌ای را یک دستاورد مهم برای این شرکت عنوان کرده:

«این پروژه عظیم یک دستاورد بزرگ و قابل توجه برای Sunseap پس از اولین مزرعه خورشیدی در «تنگه جوهور» به حساب می‌آید. به باور ما، سیستم‌های خورشیدی شناور محدودیت‌های زمینی مناطق شهری جنوب شرق آسیایی برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر را برطرف خواهد کرد.»

مزرعه خورشیدی شناور

مزارع خورشیدی شناور با وجود محدودیت‌های زمینی می‌خواهند با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی مقابله کنند. در سنگاپور شرکت‌ها بخاطر همین محدودیت‌ها به سمت مزارع خورشیدی شناور رفته‌اند تا دولت بتواند به اهداف زیست محیطی‌اش دست یابد. سنگاپور با وجود ابعاد کوچکی که دارد، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کربن دی‌اکسید در آسیا محسوب می‌شود.

طبق توافق‌نامه گروه Sunseap و مقامات شهر باتم اندونزی، بزرگترین مزرعه خورشیدی دنیا در بالاترین حالت ظرفیتی برابر ۲.۲ گیگاوات خواهد داشت و ابعادش به ۱,۶۰۰ هکتار می‌رسد.

ساخت این پروژه در سال ۲۰۲۲ کلید می‌خورد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد. بخش اعظم انرژی تولید شده در این مزرعه خورشیدی شناور توسط شهر باتم مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته شاید توسط کابل‌های زیردریایی بخشی از آن به کشور سنگاپور منتقل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی