ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دومین پرتاب آزمایشی فضاپیمای استارلاینر بوئینگ آخر همین هفته انجام می‌شود

فضاپیمای استارلاینر شرکت بوئینگ پس از ۱۸ ماه از اولین تلاش ناموفق خود در راه ایستگاه فضایی بین‌المللی، آماده انجام دومین پرتاب آزمایشی است. طبق بازنگری‌هایی که انجام شد، ناسا اعلام کرده که در نظر ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

فضاپیمای استارلاینر شرکت بوئینگ پس از ۱۸ ماه از اولین تلاش ناموفق خود در راه ایستگاه فضایی بین‌المللی، آماده انجام دومین پرتاب آزمایشی است. طبق بازنگری‌هایی که انجام شد، ناسا اعلام کرده که در نظر دارد تا در ۸ام مرداد دومین پرتاب آزمایشی بدون سرنشین این فضاپیما را انجام دهد. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، این کپسول از پایگاه فضایی کیپ کاناورال با راکت اتلس پنج پرتاب خواهد شد. اگر قبل پرتاب مشکلی به وجود آبد ناسا در بهترین حالت این پرتاب را به ۱۲ام مرداد موکول خواهد کرد.

این پرتاب از این جهت برای ناسا مهم است که توانایی‌های استارلاینر را آزمایش کند. همچنین ناسا در نظر دارد تا تحمل آن را تحت تمامی شرایط سخت سفر به ایستگاه فضایی بررسی کند. از شرایط سخت این سفر می‌توان به اتصال به ایستگاه و بازگشت به جو زمین اشاره کرد. دومین تست مداری اطلاعات ارزشمندی را در دسترس قرار می‌دهد که به ناسا کمک می‌کند تا سیستم حمل و نقل سرنشین‌دار بوئینگ را تایید کند. پس از این تایید، فضاپیمای استارلاینر می‌تواند برای انتقال فضانوردان بین ایستگاه فضایی و زمین استفاده شود.

اگر این پرتاب موفقیت‌آمیز باشد، ناسا پرتاب آزمایشی بعدی را با چند سرنشین انجام می‌دهد. به گفته مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، چنین پرتابی می‌تواند به زودی و احتمالا اواخر امسال اتفاق بیفتد. ناسا و بوئینگ برای پروژه استارلاینر هزینه بسیاری کرده‌اند. با این حال، بوئینگ قبل از اینکه اولین پرواز استارلاینر با شکست مواجه شود، پرتاب آزمایشی انجام نداده بود. چنین اتفاقی باعث شد تا ناسا از این کار تعجب کند و پروژه زیر سوال برود.

با وجود تمامی این مشکلات، ناسا بسیار مشتاق است تا برای حمل و نقل فضانوردان خود به ایستگاه فضایی دو کپسول داشته باشد. در حال حاضر تنها کپسولی که فضانوردان را به ایستگاه فضایی می‌رساند کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی