ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس بازی ابری فیسبوک به عنوان وب اپلیکیشن برای iOS منتشر شد

پس از کش و قوس‌های فراوان و مشکلاتی که برای سرویس بازی فیسبوک در اپ استور توسط اپل به وجود آمد، این شبکه اجتماعی نیز مانند مایکروسافت سرویس بازی ابری تازه‌کار خود را به عنوان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

پس از کش و قوس‌های فراوان و مشکلاتی که برای سرویس بازی فیسبوک در اپ استور توسط اپل به وجود آمد، این شبکه اجتماعی نیز مانند مایکروسافت سرویس بازی ابری تازه‌کار خود را به عنوان یک وب اپلیکیشن برای کاربران آیفون و آیپد منتشر کرد.

کاربران از امروز می‌توانند به وب‌سایت فیسبوک گیمینگ مراجعه کنند تا به عنوان یک راه میانبر برای استفاده از این سرویس در آیفون یا آیپد خود برنامه‌ پیشرفته وب (PWA) فیسبوک را دریافت کنند. برای انجام این کار پس از ورود به وب‌سایت پلتفرم باید از صفحه اشتراک مرورگر سافاری گزینه «افزودن به صفحه اصلی» را انتخاب کنید.

هرچند این راه‌حل مناسبی نیست، اما آمازون و مایکروسافت نیز از آن استفاده کرده‌اند. اپل در ماه سپتامبر سال گذشته دستورالعمل‌های خود را تغییر داد و اعلام کرد که بازی‌های ارائه شده در یک سرویس باید به صورت جداگانه در اپ استور دانلود شوند.

«ویوک شرما»، معاون رئیس بخش گیمینگ فیسبوک در مصاحبه‌ای عنوان کرده:

«ما به نتایج مشابه دیگران رسیده‌ایم: در حال حاضر تنها گزینه برای اجرای سرویس ابری بازی در iOS استفاده از برنامه‌های وب است. همانطور که بسیاری اشاره کردند، سیاست اپل برای ارائه بازی‌های ابری در اپ استور به هیچ وجه امکان آن را فراهم نمی‌کند. در واقع شرط اپل برای اینکه هر بازی ابری صفحه خاص خود را داشته باشد هدف اصلی بازی ابری را نابود می‌کند.»

روند افزودن برنامه وب به اندازه کافی پیچیده است و فیسبوک در هنگام مراجعه به وب‌سایت گیمینگ خود توسط مرورگر سافاری راهنمای کوتاهی را برای کاربران نمایش می‌دهد. از نظر فنی، فیسبوک اپلیکیشن گیمینگ خود را مرداد ماه سال گذشته راه‌اندازی کرد اما برای عبور از پروسه سخت تاییدیه اپ استور مجبور شد آن را به شکل ناقص و بدون بازی منتشر کند.

سرویس بازی فیسبوک هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و ماهانه ۱.۵ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و عناوین مشهوری مانند Assassin’s Creed: Rebellion و Asphalt 9 را به کتابخانه خود اضافه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۴ مرداد ۱۴۰۰

    مسخره بازی های اپل تمومی نداره

مطالب پیشنهادی