ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل روی مانیتور جدیدی با چیپ A13 و موتور عصبی کار می‌کند

مدت‌هاست مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسد و حالا ظاهرا کوپرتینویی‌ها روی مانیتور جدیدی کار می‌کنند. این نمایشگر خارجی جدید احتمالا به چیپ A13 Bionic و همچنین موتور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مدت‌هاست مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسد و حالا ظاهرا کوپرتینویی‌ها روی مانیتور جدیدی کار می‌کنند. این نمایشگر خارجی جدید احتمالا به چیپ A13 Bionic و همچنین موتور عصبی مجهز خواهد شد.

این مانیتور جدید با اسم رمز J327 در حال توسعه است، با این حال اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده. به گفته منابع آگاه، این نمایشگر به چیپ قدرتمند A13 Bionic مجهز خواهد شد، یعنی تراشه‌ای که کوپرتینویی‌ها در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ استفاده کرده‌اند.

چیپ A13 بایونیک تنها ویژگی منحصر به فرد این مانیتور جدید نخواهد بود و اپل آن را به موتور عصبی هم مجهز خواهد کرد. با این موتور عصبی، وظایف یادگیری ماشینی با سرعت بیشتری انجام خواهند شد.

در حالی که برخی شایعات از توسعه نمایشگر ارزان‌تری از سوی اپل برای کاربران عادی خبر داده‌اند، این مانیتور جدید به علت استفاده از چیپ اختصاصی احتمالا نمایشگر مدنظر این منابع نخواهد بود. انتظار می‌رود این محصول در آینده جایگزین مانیتور باکیفیت و البته گران قیمت پرو دیسپلی XDR شود.

مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل
پرو دیسپلی XDR

در سال ۲۰۱۶ و زمانی که اپل تولید تاندربولت دیسپلی را متوقف کرد، شایعات به توسعه جایگزین آن با رزولوشن بالا و همچنین GPU داخلی اشاره کردند. اما مانیتور پرو دیسپلی XDR برخلاف شایعات فاقد GPU است، هرچند رزولوشن بالایی دارد.

حالا طبق گزارش جدید به نظر می‌رسد شایعات گذشته صحت داشته‌اند، اما کوپرتینویی‌ها مدت زمان بیشتری را برای توسعه چنین محصولی درنظر گرفته‌اند. این مانیتور جدید به چیپ مجهز می‌شود که در کنار GPU، از CPU هم بهره می‌برد و قدرت پردازشی و گرافیکی اضافه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این مانیتور کاربران بدون اینکه از تمام منابع چیپ مورد استفاده در مک خود استفاده کنند، می‌توانند به گرافیک بالایی دست یابند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره مانیتور جدید اپل منتشر نشده، اما احتمالا باید منتظر قیمت تقریبا بالایی برای آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی