ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابعاد ناچ نمایشگر آیفون ۱۳ افشا شد: ۲۵ درصد کوچکتر از نسل قبل

هرچه به معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ نزدیکتر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر می‌شود. اگرچه مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره کاهش ابعاد ناچ نمایشگر آیفون ۱۳ هستیم، اما حالا ابعاد دقیق آن به اینترنت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

هرچه به معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ نزدیکتر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر می‌شود. اگرچه مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره کاهش ابعاد ناچ نمایشگر آیفون ۱۳ هستیم، اما حالا ابعاد دقیق آن به اینترنت راه پیدا کرده است.

اپل هنوز برنامه‌ای برای حذف برش بالای نمایشگر آیفون‌ها ندارد، اما برای اینکه کمتر برای کاربران مزاحمت ایجاد کند، در نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش ابعادش را کاهش می‌دهد. با وجود کاهش ابعاد، همچنان کاربران به سیستم فیس آیدی برای آنلاک گوشی دست پیدا می‌کنند.

طبق اطلاعاتی که از سوی یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «LeaksApplePro» منتشر شده، کوپرتینویی‌ها ابعاد ناچ آیفون‌های بعدی را ۲۵ درصد کاهش می‌دهند. از زمان معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷ تا جدیدترین نسل آیفون، ابعاد ناچ تقریبا تغییری نداشته و برابر ۳۵ میلی‌متر بوده. حالا اپل می‌خواهد عرض این برش را در سری آیفون ۱۳ به ۲۶ میلی‌متر کاهش دهد. بنابراین با اولین تغییر در طراحی پنل جلویی آیفون‌ها پس از سال‌ها مواجه می‌شویم.

ناچ نمایشگر آیفون ۱۳

به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند مانند برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی، راه‌حلی برای قرارگیری اسپیکر مکالمه در حاشیه بخش بالایی نمایشگر پیدا کنند. با این کار، اجزای اصلی سیستم فیس آیدی درون ناچ زیر آن تعبیه می‌شوند.

با حذف اسپیکر مکالمه و میکروفن از ناچ نمایشگر آیفون ۱۳، اپل به فضای خالی تقریبا زیادی دست پیدا می‌کند که می‌تواند از آن برای قرارگیری نزدیکتر قطعات فیس آیدی استفاده کند. با اینکار، عرض برش نمایشگر هم کاهش می‌یابد.

این احتمال وجود دارد که اپل ابعاد ناچ نمایشگر را در آیفون ۱۴ بیشتر کاهش دهد و نسبت نمایشگر به بدنه افزایش یابد. البته شاید در آیفون‌های ۲۰۲۲ در کنار فیس آیدی، کاربران به تاچ آیدی زیر نمایشگر هم دست پیدا کنند.

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در سپتامبر (اواخر شهریور) با تغییرات قابل توجهی نسبت به سری آیفون ۱۲ معرفی خواهند شد. این گوشی‌ها به چیپ قدرتمند A15 Bionic، دوربین‌های باکیفیت با ماژول بزرگتر، لرزشگیر سنسور شیفت و البته نمایشگر LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در مدل‌های پرو مجهز می‌شوند. همچنین گزارش‌ها از پشتیبانی این محصولات از قابلیت نمایشگر همیشه روشن و شارژ سریع ۲۵ واتی خبر می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی