ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای جزئیات چیپ پرچمدار دیمنسیتی 1300T شرکت مدیاتک

مدیاتک به‌زودی از پردازنده پرچمدار جدیدی رونمایی می‌کند و حالا جزئیات چیپ دیمنسیتی 1300T مدیاتک به اینترنت راه پیدا کرده است. به گفته یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Digital Chat Station»، این تراشه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

مدیاتک به‌زودی از پردازنده پرچمدار جدیدی رونمایی می‌کند و حالا جزئیات چیپ دیمنسیتی 1300T مدیاتک به اینترنت راه پیدا کرده است.

به گفته یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Digital Chat Station»، این تراشه توسط TSMC و با لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید می‌شود. اگرچه به احتمال زیاد با یک چیپست ۸ هسته‌ای روبه‌رو می‌شویم، اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره پیکربندی هسته‌های CPU نداریم. با این حال مدیاتک از هسته‌های Cortex-A78 استفاده می‌کند و آن را به یک GPU با ۹ هسته مجهز خواهد کرد. این تراشه همچنین APU 3.0 شش هسته‌ای هم خواهد داشت.

عملکرد این تراشه در مقایسه با نسل قبلی در زمینه CPU و GPU به ترتیب افزایش ۳۰ و ۴۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. علاوه بر این، گفته می‌شود این چیپ در بخش هوش مصنوعی تا ۸۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد داشت.

دیمنسیتی 1300T مدیاتک

به نظر می‌رسد دیمنسیتی 1300T مدیاتک برای گوشی‌های گیمینگ توسعه پیدا می‌کند و با فناوری بهینه‌سازی بازی‌های MediaTek HyperEngine عملکردش تکمیل می‌شود. در حالی که گفته می‌شد این تراشه برای اولین بار در تبلت آنر V7 پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدیاتک چنین موضوعی را رد کرده است.

در حال حاضر استفاده از حرف T در پایان نام تراشه‌های مدیاتک چندان رایج نیست و این کمپانی از اسم عادی استفاده می‌کند. این احتمال وجود دارد که این شرکت تصمیم به رونمایی از دو نسخه این تراشه گرفته باشد. برخی گزارش‌ها فردا را تاریخ معرفی این چیپ اعلام کرده‌اند.

محبوبیت تراشه‌های مدیاتک در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده و شرکت‌های چینی بجای چیپ‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام، به سراغ آن‌ها می‌روند. برای مثال اخیرا گوشی پوکو F3 GT با چیپ دیمنسیتی ۱۲۰۰ و وان پلاس نورد ۲ هم با نسخه ویژه همین تراشه معرفی شده‌اند. گوشی پوکو X3 GT هم به‌زودی با چیپ دیمنسیتی ۱۱۰۰ از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی