ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دنبال کردن اخبار و گزارش‌های المپیک ۲۰۲۱ – توکیو

همه‌گیری بیماری کرونا نه تنها موجب یک سال تعویق در برگزاری بازی‌های المپیک شد، بلکه حال و هوای همیشگی آن را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه بسیاری از کشورها با واکسیناسیون گسترده شهروندان ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

همه‌گیری بیماری کرونا نه تنها موجب یک سال تعویق در برگزاری بازی‌های المپیک شد، بلکه حال و هوای همیشگی آن را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه بسیاری از کشورها با واکسیناسیون گسترده شهروندان خود امکان برگزاری بازی‌های ورزشی همراه با تماشاگر را فراهم کرده‌اند، اما نگرانی‌ها پیرامون ایجاد موج‌های جدید همچنان پابرجاست. 

اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاین روش بسیار مناسبی برای دنبال کردن نتایج و مسابقات المپیک از راه دور هستند. اپ‌های رسمی و غیررسمی متنوعی برای مشاهده زنده بازی‌ها و جدول رده‌بندی در دسترس قرار دارند که می‌توانند دسترسی به محتوای مرتبط با المپیک را بسیار آسان‌تر از گذشته کنند. در ادامه به معرفی برخی از عناوین محبوب رسمی و داخلی خواهیم پرداخت.

۱. Olympics

اپلیکیشن Olympics به عنوان برنامه رسمی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک معرفی شده که قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پس از نصب نرم‌افزار، می‌توانید کشور مورد حمایت خود را انتخاب کنید و در ادامه ورزش‌های مورد علاقه خود را گزینش کنید. همچنین گزینه‌هایی درباره نحوه نمایش نوتیفکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. در ابتدای صفحه خانه، بخش Liveblog قرار دارد که نتایج آخرین بازی‌ها را به اطلاع کاربران می‌رساند. در ادامه قسمت مطالب ویژه قرار دارد که گزارش‌هایی از جزئیات بازی‌ها را ارائه می‌دهد.

با اسکرول به پایین در صفحه خانه می‌توانید نتایج کشور مورد حمایت و ورزش‌های مورد علاقه را ببینید. در قسمت سرتیترها، مهم‌ترین خبرها قرار گرفته‌اند و پایین‌تر از آن، بخش Notices مشاهده می‌شود که آخرین موارد از تست‌های مثبت کرونا میان ورزشکاران را نشان می‌دهد. مطالبی درباره رویدادهای فرهنگی و محل‌های دیدنی ژاپن هم در پایین صفحه خانه قرار گرفته است. در نهایت با لمس کلید Watch به وب سایت یورو اسپورت منتقل خواهید شد که پوشش ویدیویی زنده از مسابقات را درون خود جای داده است.

تب Schedule شامل جدول زمان‌بندی بازی‌ها می‌شود و می‌توان فیلترهای مختلفی را برای نتایج جستجو در آن، اعمال کرد. تب Medals هم به دسته‌بندی تعداد مدال‌های کسب شده توسط کشورها در کنار نام مدال آوران خواهد پرداخت. در قسمت Multi Medalist می‌توانید اسامی ورزشکارانی را مشاهده کنید که موفق به کسب مدال در چندین رشته مختلف شده‌اند. در نهایت تب Latest شامل اخبار متنی، ویدیوها و تصاویر گوناگون از برگزاری المپیک ۲۰۲۱ است و می‌تواند محل خوبی برای دریافت جدیدترین مطالب از بازی‌ها باشد. 

اگرچه بخش More در بیشتر اپلیکیشن‌ها شامل موارد مرتبط با پروفایل و تنظیمات می‌شود، اما در اپ Olympics موارد بسیار بیشتری را درون خود جای داده است. با لمس گزینه Teams می‌توانید به تاریخچه‌ای از تیم‌های کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات المپیک طی ادوار مختلف دسترسی داشته باشید که جزئیاتی مانند تعداد مدال‌ها و تعداد رشته‌های ورزشی را در کنار نام پرچمداران کاروان، شامل می‌شود.

بخش Records شامل رکوردهای ثبت شده در بازی‌های المپیک جاری و سال‌های قبل در رشته‌های گوناگون می‌شود. قسمت Sports هم جزئیات بیشتری از رشته‌های موجود در المپیک در کنار نتایج آن‌ها و رویدادهای آتی را درون خودش دارد. گزینه‌های دیگری نیز در تب More دیده می‌شوند که می‌توانید به گشت و گذار در میان آن‌ها بپردازید.

Olympics

Olympics

سازنده: International Olympic Committee قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۸۰ و ۹۲ مگابایت زبان:

۲. Tokyo 2021

Tokyo 2021 می‌توانند به عنوان جایگزینی برای Olympics مطرح شود که از رابط کاربری جدیدتری بهره می‌برد. البته تعداد بخش‌های موجود در آن، تنوع برنامه رسمی کمیته بین‌المللی المپیک را ندارد و بیشتر اخبار و گزارش‌ها نیز از همان منبع برداشته می‌شوند. در صفحه خانه می‌توانید تایم لاین رویداد‌ها را براساس زمان محلی خود مشاهده کنید. البته ممکن است در برخی قسمت‌ها با باگی‌هایی مواجه شوید؛ برای مثال مدال‌های رقابت‌ها به درستی نمایش داده نمی‌شود.

اپلیکیشن Tokyo 2021 گزینه مناسبی برای کاربرانی است که در اجرای عنوان رسمی منتشر شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک مشکل دارند و به دنبال جایگزین سبک‌تری هستند. 

Tokyo 2021 - Schedule, Sports and Medals

Tokyo 2021 - Schedule, Sports and Medals

سازنده: Cytech Informática قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۶ مگابایت زبان:

۳. Tokyo Gold

برنامه Tokyo Gold روی نمایش جدول مدال‌ها به تفکیک کشورهای مختلف تمرکز دارد؛ اما سایر مطالب مرتبط با رقابت‌ها را نیز برای کاربران ارائه می‌دهد. همانند اپلیکیشن Olympics می‌توانید پس از ورود به نرم‌افزار، ورزش‌های محبوب و کشور مورد حمایت خود را انتخاب کنید.

رویدادها به صورت تایم لاین نمایش داده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به کمک روزهای مختلف هم فیلتر کرد. در تب Medal Table می‌توانید به رده‌بندی کشورها براساس مدال‌های کسب شده دسترسی پیدا کنید. همچنین آمار مرتبط با المپیک‌های ریو ۲۰۱۶ و لندن ۲۰۱۲ نیز قابل مشاهده است. 

در تب Sports می‌توانید لیستی از رشته‌های ورزشی موجود در المپیک را مشاهده کنید و با لمس هر کدام به جدول زمان‌بندی رویدادهای آن‌ها در کنار مدال‌های کسب شده در دوره‌های پیشین دسترسی داشته باشید. تب NOCs هم شامل عملکرد کشورهای مختلف در مسابقات جاری می‌شود. در نهایت بخش Settings قرار گرفته است که نسبت به دو عنوان قبلی، گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما همچنان به ظاهر برنامه و برخی جزئیات، محدود می‌شود. 

Tokyo Gold - 2021 Summer Games

Tokyo Gold - 2021 Summer Games

سازنده: Quadriq Apps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵۱ مگابایت زبان:

۴. المپیک توکیو ۲۰۲۰

اپلیکیشن المپیک توکیو ۲۰۲۰، عنوانی داخلی است که به جمع‌آوری اخبار از سایت‌‌های مختلف مانند تابناک و ایسنا می‌پردازد و روی مطالب مرتبط با کاروان ورزشکاران ایرانی تمرکز دارد. سایر بخش‌های برنامه شامل تاریخچه المپیک، تصاویری از مسابقات و معرفی کشور ژاپن می‌شود. در کل امکانات چندانی در عنوان گفته شده دیده نمی‌شود اما اگر به دنبال اپلیکیشنی با منو و اخبار فارسی هستید، می‌تواند گزینه نسبتاً مناسبی برای دنبال کردن اخبار باشد.

المپیک توکیو 2020

المپیک توکیو 2020

سازنده: محمدحسین زارع قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Razmandeh313
    Razmandeh313 | ۳ مرداد ۱۴۰۰

    اپ گوگل هم یک ویجت داره که میتونید با جستجوی عبارت المپیک اون رو به هوم اسکرین اضافه کنید

مطالب پیشنهادی