ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ با سیستم‌عامل فیوشا، جایگزین اندروید آشنا شوید

اندروید سیستم‌عاملی بدون جایگزین به نظر می‌رسد، چرا که میلیاردها دیوایس مبتنی بر این سیستم‌عامل توسط میلیاردها کاربر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد که گوگل تصمیم بگیرد روزی این سیستم‌عامل را با گزینه دیگری جایگزین کند. اما شاید این طور نباشد. سیستم‌عامل فیوشا که توسط خود گوگل هم توسعه داده شده، اینجاست تا روزی جای اندروید را بگیرد. در این ویدیو به سراغ این موضوع می‌روم.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

سیستم‌عامل فیوشا که اگر تلفظ فرانسوی آن را در نظر نگیریم (فوشیا) مبتنی بر کرنل زیرکن به معنی کرنل کوچک است. این کرنل برخلاف کرنل لینوکس مورد استفاده در اندروید، برای پردازش‌های همزمان و سیستم‌های تعبیه شده «Integrated Systems» بهینه شده است. این برتری به فیوشا کمک می‌کند تا به صورت مقیاس‌پذیر روی هر دیوایسی اجرا شده و فارغ از سخت‌افزار برنامه‌ها را به صورت بهینه اجرا کند.

گوگل اما انتظار ندارد فیوشا به زودی جایگزین اندروید شود. لاکهایمیر توسعه‌دهنده این سیستم‌عامل می‌گوید فیوشا بستری برای نوآوری و ارائه ویژگی‌های جدید است و به زودی آن را وارد سیستم‌عامل‌های دیگر - احتمالا اندروید و کروم او اس- می‌کنیم. این اتفاق به گفته لاکهایمیر تا ۵ سال دیگر رخ نخواهد داد.

با توجه به این گفته‌ها می‌توان انتظار داشت فیوشا در ابتدا راه خود را به دیوایس‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء باز کند، پس از این که امتحانش را پس داد، جایگزین کروم او اس شده و در نهایت به گوشی‌های هوشمند راه پیدا می‌کند. با این حال فویشا همین ابتدا از اپ‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و احتمالا با سرعت گرفتن روند توسعه آن، ویژگی‌های جدید دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد. در این ویدیو تمامی جوانب این سیستم‌عامل را بررسی کرده و همچنین رابط کاربری آن را نشان می‌دهم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم ویدیو را تا انتها تماشا کنید. در نهایت سابسکرایب کانال یوتوب دیجیاتو را نیز فراموش نکیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mohammad.ghodsian
    mohammad.ghodsian | ۵ مرداد ۱۴۰۰

    زبان داکر؟!
    داکر زبان نیست،
    دارت هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.