ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری اینتل از نمونه‌های ۱۴ نانومتری پیشی گرفت

شرکت اینتل در آخرین جلسه با سهامداران ضمن اعلام درآمد سه ماهه گذشته خود اعلام کرد که نسبت به آینده شرکت خود امیدوار است و همچنین توسعه فرآیند ۷ نانومتری آن‌ها به خوبی پیش می‌رود. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

شرکت اینتل در آخرین جلسه با سهامداران ضمن اعلام درآمد سه ماهه گذشته خود اعلام کرد که نسبت به آینده شرکت خود امیدوار است و همچنین توسعه فرآیند ۷ نانومتری آن‌ها به خوبی پیش می‌رود.

به نظر می‌رسد اینتل در تولید فرآیند ۱۰ نانومتری و توسعه فرآیند ۷ نانومتری پیشرفت‌های مداومی داشته است. کمبود قطعات و بسترها ممکن است منجر به تولید کمتر پردازنده‌ها طی ماه‌های آینده شود، اما «پت گلسینگر»، مدیرعامل این شرکت امیدوار است که نقطه عطف آن‌ها در بازار اواخر سال جاری اتفاق بیفتد. در همین حال، اینتل اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ درآمد آن‌ها ۲ درصد رشد داشته و به بیش از ۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

اینتل

اینتل به صورت کلی نسبت به چشم‌انداز سال ۲۰۲۱ خود خوش‌بین است و سود خالص سه ماهه دوم سال خود را ۵.۱ میلیارد دلار از میزان کل درآمد ۱۹.۶ میلیارد دلاری اعلام کرده است. همچنین آن‌ها طبق پیش‌بینی‌های خود انتظار درآمد ۷۳.۵ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۱ دارند.

اینتل همچنین می‌گوید که توسعه فرآیند ۷ نانومتری به خوبی در حال پیشرفت است و ارسال سفارشات بزرگ تراشه‌های «آلدر لیک» خود را از ماه‌های آینده آغاز خواهد کرد. این شرکت تاکنون ۵۰ میلیون پردازنده تایگر لیک به بازار ارسال کرده است اما به دلیل کمبود مداوم قطعات انتظار نمی‌رود در سه ماهه سوم بتواند موفقیتی کسب کند.

گلسینگر در ادامه صحبت‌های خود عنوان می‌کند که صنعت نیمه‌ هادی به لطف دیجیتالی شدن سریع همه چیز رشد چشمگیری داشته است و این روند به احتمال زیاد تا ۱۰ سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، زیرا مردم و شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای مدل‌های ترکیبی را در نحوه کار خود قرار خواهند داد.

اینتل

همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش میزان تقاضا رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ شده است و اینتل معتقد است که جدیدترین پردازنده‌ آن‌ها با نام تجاری EVO شانس بسیار زیادی برای برآورده کردن نیاز ۴۰۰ میلیون کاربر را در سال‌های آینده خواهد داشت. از طرفی دیگر، جدیدترین داده‌های شرکت IDC نشان می‌دهد با کاهش پیدا کردن محدودیت‌ها، میزان تقاضا نیز در حال کم شدن است.

میزان فروش پردازنده‌های رایانه‌های شخصی نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته و به همین دلیل بخش محاسبات کامپیوتری شرکت اینتل در سه ماهه دوم رکورد درآمد ۱۰.۱ میلیارد دلار درآمد را اعلام کرده که ۶ درصد بیشتر از همان زمان در سال گذشته است. با این وجود میانگین قیمت فروش تراشه‌ها در نتیجه عوامل زیادی از جمله تقاضای زیاد، کمبود تراشه و رقابت شدید با AMD در بازار گیمرها کاهش یافته. با این وجود اینتل قیمت پردازنده‌های Core نسل ۱۰ خود را کاهش داد تا خریداران بیشتری دریافت کند و با این حال پس از آن به فروش پردازنده‌های بیشتر با تعداد هسته کمتر ادامه داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی