ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT با طراحی زیبا و جذاب معرفی شد

فولکس واگن از یک کراس‌اوور کانسپت رونمایی کرد. این کانسپت اطلس کراس اسپرت GT نام دارد و همانطور که می‌توان حدس زد بر مبنای شاسی‌بلند درشت‌اندام اطلس توسعه یافته است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

فولکس واگن از یک کراس‌اوور کانسپت رونمایی کرد. این کانسپت اطلس کراس اسپرت GT نام دارد و همانطور که می‌توان حدس زد بر مبنای شاسی‌بلند درشت‌اندام اطلس توسعه یافته است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم این مفهومی جدید بر اساس اطلس کراس اسپرت SEL Premium R-Line ساخته شده، اما از نظر طراحی و عملکرد در سطحی فراتر قرار دارد.

در نمای بیرونی ترکیب رنگ آبی روشن با قطعات تزئینی مشکلی براق جلوه خاصی به تازه‌ترین مفهومی ژرمن‌ها بخشیده است. بد نیست اشاره کنیم در مدل استاندارد، این قطعات به رنگ کرومی هستند. این مفهومی از نظر سیستم تعلیق نیز بازنگری شده و در مقایسه با اطلس استاندارد ارتفاع به مراتب پایین‌تری دارد.

رینگ‌های 22 اینچی ABT Sport HR AeroWheels با طراحی ایرودینامیک از دیگر تفاوت‌های کانسپت اطلس کراس اسپرت GT با مدل خیابانی است. این رینگ‌ها دارای نواری همرنگِ بدنه بوده و با لاستیک‌های ساخت یوکوهاما سری Advan Sport احاطه شده‌اند. در پشت این رینگ‌ها، کالیپرهای هشت پیستونه Tarox وظیفه توقف‌سازی خودرو را بر عهده دارند.

به موازات بدنه، در داخل کابین هم شاهد طراحی اسپرت و هیجان‌انگیز هستیم. در این بخش صندلی‌‎های معمولی جای خود را به چهار صندلی Sportster CS ساخت شرکت ریکارو داده‌اند. این صندلی‌ها روکشی از میکروفایبر و چرم صنعتی دارند.

فرمان D شکل، کمربندهای آبی‌رنگ، زیرپایی‌های مخصوص، شیفتر اختصاصی، کنسول مرکزی عقب با محفظه امن کوچک و پورت‌های USB از دیگر موارد قابل ذکر در داخل کابین هستند.

در زیر کاپوت نسخه‌ای از موتور 2 لیتری TSI با کد EA888 انجام وظیفه می‌کند. این موتور که قبلا در فولکس واگن گلف R به کار گرفته شده، به لطف توربوشارژر IS38 بیش از 300 اسب بخار قدرت دارد. شایان ذکر است موتور 2 لیتری اطلس کراس اسپرت استاندارد 235 اسب بخار و موتور 3.6 لیتری V6 آن 276 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

نیروی تولیدی موتور کانسپت فولکس واگن اطلس کراس اسپرت GT از طریق گیربکس هفت سرعته DSG و سیستم 4Motion به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود. برای کمک به خنک‌سازی بهتر، این مفهومی آلمانی به رادیاتور اضافی در جلو مجهز شده، جالب اینکه این رادیاتور از گلف R Mk7 به امانت گرفته شده است.

مدیر منطقه‌ای فولکس واگن در ایالات متحده یعنی آقای Scott Keogh در رابطه با دلیل توسعه اطلس کراس اسپرت GT گفته:

«عرضه گلف GTI و R جدید ما را به این فکر انداخت که برخی از تخصص‌ها و مهارت‌های فولکس واگن را به شاسی‌بلندهای خود اضافه کنیم. این کانسپت ثابت می‌کند که امکان ساخت شاسی‌بلندهای هیجان‌انگیز برای آن دسته از مشتریانی که خواهان چنین مدل‌هایی هستند، وجود دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی