ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ۱۰۰ میلیون چیپ A15 برای گوشی‌های سری آیفون ۱۳ سفارش داده است

اپل احتمالا شهریور ماه در یک مراسم مجازی از جدیدترین آیفون‌هایش رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود با فروش بالایی مواجه شوند. طبق جدیدترین اطلاعات، کوپرتینویی‌ها ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون چیپ A15 را به TSMC ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اپل احتمالا شهریور ماه در یک مراسم مجازی از جدیدترین آیفون‌هایش رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود با فروش بالایی مواجه شوند. طبق جدیدترین اطلاعات، کوپرتینویی‌ها ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون چیپ A15 را به TSMC سفارش داده‌اند.

اپل امید زیادی به فروش نسل آینده آیفون‌ها دارد و البته بسیاری از کارشناسان هم چنین انتظاری دارند. در گذشته گزارشی از افزایش ۲۵ درصدی تولید آیفون‌ها تا پایان سال جاری میلادی خبر داده بود و انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها ۱۰۰ میلیون گوشی سری آیفون ۱۳ بسازند. این کمپانی در ابتدا ۷۵ میلیون گوشی از سری آیفون ۱۲ تولید کرده بود.

حالا طبق گزارش امروز، اپل ساخت ۱۰۰ میلیون چیپ A15 را به TSMC سفارش داده. این کمپانی تراشه موردنیاز اپل را با فرایند ۵ نانومتری بهبودیافته تولید می‌کند.

چیپ A14 که در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و البته آیپد ایر ۴ مورد استفاده قرار گرفته، اولین تراشه ۵ نانومتری طراحی شده توسط اپل است. نسل بعدی تراشه اپل همچنان با این لیتوگرافی به تولید می‌رسند، اما بهبودهایی را تجربه می‌کند که نتیجه‌اش بهبود عملکرد و بهره‌وری بیشتر انرژی خواهد بود.

چیپ A15

گزارش امروز همچنین به استفاده از ۶ هسته در تراشه بعدی اپل اشاره دارد که شامل ۴ هسته با مصرف انرژی بهینه و ۲ هسته قدرتمند می‌شود. در صورت صحت این گزارش، از نظر تعداد هسته‌ها و پیکربندی آن‌ها تفاوتی میان A14 و A15 وجود نخواهد داشت، با این وجود با بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی روبه‌رو می‌شویم.

از آنجایی که اپل می‌خواهد مدل‌های پرو را به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز کند، شارژدهی باتری اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این، کاربران احتمالا به قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم در این محصولات دست پیدا می‌کنند.

طبق گزارش‌ها تا به امروز، آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس با وجود نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، همچنان به لطف چیپ A15 تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی بهینه‌تری خواهند داشت. در کنار مصرف انرژی بهینه چیپ جدید، انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها آیفون‌های جدید را به باتری‌های بزرگتری هم مجهز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Analyzer
    Analyzer | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

    چیپ اپل که با A شناخته میشود.
    جزٔ قوی ترین چیپست های جهان یا بهتر است بگوییم قویترین چیپست جهان.
    چیپست اختصاصی آیفون که در اسمارت فون های خود از آن استفاده میکند.
    همانطور که انتظار میرود اپل باید چیپ A14 خود را که
    در سری آیفون(12) از آن استفاده کرده را ارتقا دهد.
    خب قطعا اپل به سراغ A15 میرود،که حتما امسال هم قوی ترین چیپست جهان میشود.
    تراشه A15 احتمالا با فرایند 5 نانومتری بهبود یافته تولید میشود.
    البته ناگفته نماند که احتمال به مجهز کردن سری 13 آیفون ها به حقیقت تبدیل شده و اپل تا کنون بیش از 100میلیون تراشه چیپست A15 را به TSMC سفارش داده است.
    محمدرضا مرادی ذلانی
    1400/5/27
    تحلیل در دیجیتیا

مطالب پیشنهادی