ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن یوتیوب در گوگل پلی استور به رکورد ۱۰ میلیارد دانلود رسید

اپلیکیشن یوتیوب اندروید به رکورد خیره‌کننده ۱۰ میلیارد دانلود در گوگل پلی استور رسید تا به دومین برنامه‌ای تبدیل شود که این عنوان را از آن خود می‌کند. پلتفرم محبوب اشتراک‌گذاری و استریم ویدیوی گوگل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اپلیکیشن یوتیوب اندروید به رکورد خیره‌کننده ۱۰ میلیارد دانلود در گوگل پلی استور رسید تا به دومین برنامه‌ای تبدیل شود که این عنوان را از آن خود می‌کند.

پلتفرم محبوب اشتراک‌گذاری و استریم ویدیوی گوگل در طول یک دهه اخیر به لطف پیشرفت سرعت اینترنت جهانی، فراگیری 4G و افزایش شمار تلفن‌های هوشمند طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و حالا عملا با بیش از ۱۰ میلیارد دانلود در گوگل پلی به بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو تبدیل شده است.

پیش‌تر فقط Google Play Services توانسته بود در سال ۲۰۲۰ به این رکورد دست پیدا کند، ولی از آن‌جایی که این برنامه به‌صورت پیش‌فرض روی بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نصب است، شاید نتوانیم آن را رقیب درستی برای یوتیوب در نظر بگیریم. البته یوتیوب هم به‌صورت پیش‌فرض روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود، اما جامعه مخاطب تخصصی‌تری دارد و افراد بیشتری آن را به‌صورت دستی نصب می‌کنند.

از سوی دیگر، در حال حاضر حدود ۳ میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در جهان وجود دارد که بخشی از آن‌ها در چین استفاده می‌شوند و فاقد Google Play Services هستند. از این رو، دانلود ۱۰ میلیارد بار این اپلیکیشن به نوبه خود همچنان نشان‌دهنده سهم بالای «خدمات گوگل پلی» است.

با تغییر سلیقه کاربران از محتواهای متنی به محتواهای ویدیویی، شاید چندان دور از ذهن نبود که یوتیوب به‌زودی از مرز ۱۰ میلیارد دانلود عبور کند. این اپلیکیشن با میزبانی از دامنه گسترده‌ای از ویدیوهای گوناگون سلیقه طیف وسیعی از کاربران را پوشش می‌دهد و مقصد اصلی بسیاری از کاربران برای وقت‌گذرانی یا حتی آموزش و یادگیری است.

گوگل هم با اشراف بر همین پتانسیل‌های بزرگ تمرکز خود را بر توسعه قابلیت‌های پلتفرم یوتیوب گذاشته است. این شرکت چندی پیش عرضه جهانی سرویس یوتیوب Shorts را آغاز کرد و همین هفته گذشته از قابلیتی به نام Super Thanks برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا پرده برداشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی