ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: مک‌ها، تمام آیپدها و آیفون‌ها تا دو سال دیگر به فیس آیدی مجهز می‌شوند

به گفته خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» اپل تا دو سال دیگر سیستم فیس آیدی را به مک‌ها اضافه می‌کند و البته در نهایت باید منتظر این سیستم در تمام آیفون‌ها و آیپدها هم باشیم. گورمن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

به گفته خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» اپل تا دو سال دیگر سیستم فیس آیدی را به مک‌ها اضافه می‌کند و البته در نهایت باید منتظر این سیستم در تمام آیفون‌ها و آیپدها هم باشیم.

گورمن در گزارش جدیدش هدف نهایی کوپرتینویی‌ها را تجهیز تمام محصولات به سیستم فیس آیدی اعلام کرده. یعنی حتی محصولات پایین‌رده اپل مانند آیفون SE و آیپد ایر که در حال حاضر با تاچ آیدی در بازار فروخته می‌شوند هم به فیس آیدی مجهز می‌شوند.

با وجودی چنین اقدامی، به گفته گورمن تاچ آیدی همچنان بخش مهمی از محصولات اپل باقی می‌ماند، مخصوصا برای محصولات پایین‌رده چرا که با قیمت پایین‌تر، امنیت مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال در نهایت این موضوع تغییر می‌کند:

«انتظار دارم در نهایت چنین چیزی تغییر کند، البته این موضوع امسال اتفاق نخواهد افتاد اما تا دو سال دیگر فیس آیدی به مک می‌آید. انتظار دارم تمام آیفون‌ها و آیپدها در همین بازه زمانی به فیس آیدی مهاجرت کنند. در نهایت دوربین تعبیه شده درون نمایشگر به اپل کمک می‌کند تا محصولات گران‌قیمتش را با حذف ناچ، از دیگر دستگاه‌هایش متمایز کند. سنسور تشخیص چهره دو مزیت در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار می‌دهد: امنیت و واقعیت افزوده که مورد دوم جایی در تاچ آیدی ندارد.»

آی‌مک فیس آیدی

گورمن در گذشته گفته بود که اپل به دنبال استفاده از فیس آیدی در آی‌مک ۲۴ اینچی M1 بوده اما چنین موضوعی تاخیر خورده. برخلاف آیفون‌ها و آیپدها، مک‌بوک‌ها حاشیه‌های نمایشگر کمی دارند و کوپرتینویی‌ها نمی‌توانند به راحتی سنسورهای موردنیاز این سیستم امنیتی را درون آن‌ها قرار دهند.

در گزارش گورمن همچنین به این موضوع شده که اپل در نهایت فیس آیدی را درون خود نمایشگر تعبیه می‌کند که معنی‌اش عدم نیاز به ناچ است. به باور تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» چنین آیفونی سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. باید منتظر ماند و دید اپل در مدل‌های پرو آیفون ۲۰۲۳ موفق به تعبیه این سیستم امنیتی درون نمایشگر و حذف ناچ می‌‎شود یا خیر. کوپرتینویی‌ها امسال ابعاد ناچ سری آیفون ۱۳ را کاهش می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی