ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل بزرگتر آی‌مک احتمالا با چیپ M1X سال آینده میلادی از راه می‌رسد

گزارشی تازه می‌گوید مدل بزرگتر آی‌مک M1 نه در سال ۲۰۲۱ بلکه در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید. یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند کمک به افزایش فروش مک‌بوک پرو بعدی باشد که احتمالا با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

گزارشی تازه می‌گوید مدل بزرگتر آی‌مک M1 نه در سال ۲۰۲۱ بلکه در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید. یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند کمک به افزایش فروش مک‌بوک پرو بعدی باشد که احتمالا با تراشه M1X به بازار خواهد آمد.

طبق اعلام یک منبع آگاه با نام کاربری dylandkt، اگر اپل آی‌مک و مک‌بوک پرو بعدی را به‌صورت همزمان معرفی کند، نمی‌تواند روی فروش حداکثری هر دو محصول مانور دهد و توجهات را جلب کند. این شرکت احتمالا آی‌مک M1 را به همین دلیل با فاصله زمانی نسبت به مک‌بوک‌های M1 معرفی کرد.

با این حساب، به نظر می‌رسد که کاربران همچنان باید برای خرید کامپیوتر دسکتاپ بزرگتر اپل منتظر بمانند یا مک‌بوک پرو M1X را به یک مانیتور اکسترنال وصل کنند و تجربه مشابهی داشته باشند. این منبع آگاه قبلا گفته بود که اپل در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ از مک مینی M1X رونمایی می‌کند.

اگر گزارش امروز درست باشد، می‌توانیم حدس بزنیم که عرضه نسخه بزرگتر آی‌مک به خاطر شباهت سخت‌افزاری با مدل‌های مک‌بوک پرو M1X به تاخیر افتاده است. پیش‌تر در گزارشی گفته شده بود که نسخه بزرگ‌تر کامپیوتر آل-این-وان اپل ممکن است با تراشه M2X به بازار بیاید.

در حال حاضر مشخص نیست که تراشه M2X چه فرقی با M1X دارد و آیا هر دو تراشه یکی هستند و صرفا از آن‌ها با نام متفاوتی اسم برده شده یا خیر. ولی بعید به نظر می‌رسد که اپل در مدل بزرگتر آی‌مک از تراشه قدرتمندتری نسبت به نسخه بعدی مک‌بوک پرو استفاده کند و احتمالا این کامپیوتر با همان تراشه M1X از راه می‌رسد.

کوپرتینویی‌ها احتمالا در حال حاضر مشغول کار روی تراشه M2 هم هستند که انتظار داریم در مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ در نیمه دوم سال آینده به‌کار گرفته شود. تراشه M2 به احتمال زیاد با لیتوگرافی تراشه A15 بایونیک ساخته خواهد شد. یعنی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که توان و بهینگی مصرف انرژی آن نسبت به تراشه M1 کمی بهتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی