ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلیر VLC
تکنولوژی

ویژگی‌های جذاب پلیر VLC که پیش از این نمی‌دانستید

پلیر قدرتمند VLC از بیست سال پیش به عنوان یک پلیر چند رسانه‌ای کراس‌پلتفرم و متن‌باز برای سیستم‌های عامل گوناگون توسعه داده شد. این پلیر نه تنها رایگان، سبک و سریع است، بلکه می‌توانید از ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

پلیر قدرتمند VLC از بیست سال پیش به عنوان یک پلیر چند رسانه‌ای کراس‌پلتفرم و متن‌باز برای سیستم‌های عامل گوناگون توسعه داده شد. این پلیر نه تنها رایگان، سبک و سریع است، بلکه می‌توانید از آن برای اجرای انواع فایل‌هایی که آسیب دیده‌اند و ناقص و یا حتی ناتمام هستند استفاده کنید. یکی از دلایلی که انتظار مشاهده قابلیت‌های متنوع را از برنامه‌های پلیر نداریم به انتظاراتمان برمی‌گردد. طبیعتا همین که بتوانیم ویدیوهای مختلف را با استفاده از این برنامه‌ها پخش کنیم برایمان کفایت می‌کند. 

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

شاید جالب باشد بدانید که به پلیر VLC لقب چاقوی سوییسی پخش کننده‌های چندرسانه‌ای را داده‌اند. اگر از VLC تنها برای دیدن دی‌وی‌دی‌ها و یا گوش دادن به سی‌دی‌‌ها استفاده می کنید، باید بگوییم که هنوز با این پلیر قدرتمند به خوبی آشنا نیستید. با کمی جستجوی عمیق در پخش‌کننده VLC می‌توانید تعدادی از ویژگی‌های باور نکردنی این پلیر را پیدا کنید. برای مثال پلیر VLC به شما اجازه می‌دهد قسمتی از ویدیو یا فایل صوتی مورد نظرتان را ضبط و ذخیره کنید. این یعنی شما دیگر نیازی به Trim‌ کردن یا بریدن ویدیو مورد نظرتان ندارید. می‌توانید به راحتی آن را ضبط و سپس استفاده کنید. همیشه گذاشتن واترمارک/لوگو روی ویدیوها به برنامه‌های مخصوص نیاز دارد. اما با استفاده از پلیر VLC نه تنها می‌توانید به کناره‌های ویدیوهایتان واترمارک اضافه کنید، بلکه این قابلیت را دارید تا نام منبع را به صورت متنی گوشه ویدیو بنویسید.

این تمام ویژگی‌های پلیر VLC نیست. انواع و اقسام افکت‌های مختلف در این برنامه قرار داده شده. می‌توانید آن‌ها را انتخاب و به راحتی روی ویدیوهایتان اعمال کنید. حتی این اجازه را دارید تا یک فریم ویدیو را تبدیل به یک پازل کنید تا برای چند دقیقه‌ای سرگرم حل کردنش شوید. همچنین شما می‌توانید از سورس‌های دیگری مانند یوتیوب ویدیوهایتان را در قالب پلیر VLC تماشا کنید. این پلیر حتی به شما اجازه می‌دهد مجموعه پادکست‌هایتان را به آن منتقل کرده و سپس از طریق همین برنامه به آن‌ها گوش دهید. همراهمان باشید تا نگاهی به این ویژگی‌ها بیاندازیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی