ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن از چاپ سه بعدی در خودروهای تولیدی خود استفاده می‌کند

کمپانی فولکس واگن اعلام کرده سرمایه‌گذاری‌های خود روی تکنولوژی چاپ سه‌بعدی را افزایش می‌دهد. این خودروساز بزرگ آلمانی با سرمایه‌گذاری جدید قصد دارد سالانه تا صد هزار قطعه را از طریق این تکنولوژی در کارخانه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

کمپانی فولکس واگن اعلام کرده سرمایه‌گذاری‌های خود روی تکنولوژی چاپ سه‌بعدی را افزایش می‌دهد. این خودروساز بزرگ آلمانی با سرمایه‌گذاری جدید قصد دارد سالانه تا صد هزار قطعه را از طریق این تکنولوژی در کارخانه اصلی خود در ولفسبورگ تولید کند.

حتما می‌دانید که محبوبیت فناوری چاپ سه‌بعدی در صنعت خودرو، روز به روز در حال افزایش است و خودروسازان یکی پس از دیگری به دنبال بهره‌برداری از پتانسیل‌های این فناوری نوین هستند. در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده قطعات اصلی از این فناوری برای ساخت قطعات کوچک‌تر و کم‌اهمیت‌تر استفاده می‌کنند، اما کمپانی‌های ثالث و آنهایی که در زمینه تیونینگ فعالیت دارند، از چاپ سه‌بعدی برای تولید قطعات ایرودینامیکی کمک می‌گیرند.

فولکس‌واگن قبلا نیز روی فناوری چاپ سه‌بعدی سرمایه‌گذاری کرده، این شرکت حتی اولین قطعه چاپ سه‌بعدی را در کارخانه ولفسبورگ ساخته است. این قطعه به مجموعه Osnabrück کمپانی ارسال شده تا پس از بررسی و آزمایش‌های دقیق، تاییدیه‌های لازم را دریافت کند.

خودروساز بزرگ آلمانی پیشتر قطعات مربوط به ستون A کراس‌اوور T-Roc Convertible را به روش چاپ سه‌بعدی تولید کرده است. این قطعات در مقایسه با نمونه‌های تولیدی به روش رایج که معمولا از ورقه‌های فولادی ساخته می‌شوند، تقریبا 50 درصد سبک‌تر هستند.

کاهش وزن قطعات تولیدی یکی از مزایای اصلی چاپ سه‌بعدی است

بد نیست اشاره کنیم فولکس واگن تغییراتی در فناوری چاپ سه‌بعدی ایجاد کرده و نسخه‌ای اختصاصی برای خود دارد. این شرکت ادعا می‌کند نسخه مذکور تکامل یافته‌تر است. در مقایسه با چاپ سه‌بعدی رایج که از لیزر برای ساخت لایه لایه قطعات بهره گرفته می‌شود، در این نسخه یک ماده چسبناک مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولکس واگن می‌گوید نتیجه این فرایند تولید قطعات سبک‌تر و ارزان‌تر است. برای توسعه بخش نرم‌افزاری این تکنولوژی، فولکس واگن با شرکت‌های زیمنس و HP همکاری می‌کند.

نکته جالب و تامل‌برانگیز اینکه برند پرقدرت آلمانی ادعا می‌کند بیش از 25 سال است که از فرم‌های مختلف چاپ سه‌بعدی بهره می‌گیرد. در حال حاضر 13 واحد از کارخانه ولفسبورگ از فرایندهای مختلف چاپ سه‌بعدی برای تولید قطعات پلاستیکی و فلزی استفاده می‌کنند. این شرکت در نظر دارد اواخر تابستان هم تیمی مشترک با HP و زیمنس ایجاد کند تا اعضای آن به آموزش کارکنان درباره نحوه صحیح بهره‌گیری از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی  بپردازند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی