ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۹۸ و هسته Cortex-X2 از راه می‌رسد

چیپست پرچمدار بعدی کوالکام که اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود، احتمالا با نام اسنپدراگون ۸۹۸ به بازار می‌آید و از هسته Cortex-X2 بهره می‌برد که سرعت کلاک آن به ۳.۰۹ گیگاهرتز می‌رسد. منبع آگاه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

چیپست پرچمدار بعدی کوالکام که اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود، احتمالا با نام اسنپدراگون ۸۹۸ به بازار می‌آید و از هسته Cortex-X2 بهره می‌برد که سرعت کلاک آن به ۳.۰۹ گیگاهرتز می‌رسد.

منبع آگاه و معتبر شبکه اجتماعی چینی ویبو با نام کاربری Ice Universe اعلام کرده چیپست پرچمدار بعدی کوالکام با شماره مدل SM8450 در دست ساخت قرار دارد. او مدعی است که سرعت کلاک این تراشه را دیده، در نتیجه احتمالا اسنپدراگون ۸۹۸ به‌صورت نمونه اولیه روی یک محصول کار گذاشته شده تا کوالکام متوجه شود که تا چه اندازه می‌تواند ضمن حفظ دمای دستگاه فرکانس آن را بالا ببرد.

با توجه به اینکه انتظار داریم سامسونگ تولید اسنپدراگون ۸۹۸ را با فناوری ۴ نانومتری خود برعهده بگیرد، می‌توانیم پیش‌بینی افزایش توان و بهینگی مصرف انرژی را داشته باشیم. کوالکام ممکن است مثل گذشته هسته سفارشی Kryo 780 را که مبتنی بر Cortex-X2 طراحی می‌شود به کار ببندد تا به سرعت‌های بالاتر از ۳ گیگاهرتز دست یابد. قبلا در گزارشی گفته شده بود که اسنپدراگون ۸۹۸ می‌تواند پیکربندی هسته‌ای زیر را داشته باشد:

  • یک هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-X2
  • سه هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A710
  • دو هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A510 (احتمالا با سرعت فرکانس بالا)
  • دو هسته Kryo 780 مبتنی بر Cortex-A510 (احتمالا با سرعت فرکانس پایین)

فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ می‌تواند به افزایش توان اسنپدراگون ۸۹۸ کمک کند، اما کوالکام برای نسخه پلاس همین تراشه احتمالا به سراغ فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC خواهد رفت. TSMC نمی‌تواند اسنپدراگون ۸۹۸ را برای کوالکام تولید کند چون خطوط تولید آن با سفارشات اپل پر شده، اما این شرکت در نیمه دوم سال آینده قابلیت همکاری برای ساخت نسخه پلاس را پیدا می‌کند.

این غول تراشه‌ساز ساکن سن دیگو احتمالا در ماه دسامبر از چیپست پرچمدار بعدی خود پرده برمی‌دارد و اولین محصولات با این تراشه خیلی زود راهی بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی