ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی موزیک پلیر S2؛ بازطراحی مدرن شاتل پلیر با امکانات فراوان

اپلیکیشن Shuttle، یکی از قدیمی‌ترین موزیک پلیرهای سیستم‌عامل اندروید به شمار می‌رود که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی عرضه شد. گذر سالیان دراز و تغییرات بسیار در اندروید موجب شده تا نسخه ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اپلیکیشن Shuttle، یکی از قدیمی‌ترین موزیک پلیرهای سیستم‌عامل اندروید به شمار می‌رود که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی عرضه شد. گذر سالیان دراز و تغییرات بسیار در اندروید موجب شده تا نسخه ابتدایی آن دیگر قدیمی و منسوخ به نظر برسد؛ اما موزیک پلیر S2 به عنوان نسخه بازطراحی شده قصد دارد این روند را تغییر دهد.

موزیک پلیرهای آفلاین سالهاست که به حاشیه رانده شده‌اند و سرویس‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای و ساندکلاد توانسته‌اند جایگاه آن‌ها را تصاحب کنند. اما هنوز هم کاربران بسیاری به ذخیره آفلاین فایل‌های موسیقی روی دستگاه‌های خود می‌پردازند و به اپلیکیشن‌های متناسب برای پخش آن‌ها نیاز دارند. موزیک پلیر S2 حاصل سه سال تلاش توسعه‌دهنده اپلیکیشن Shuttle برای عرضه نسخه بازطراحی شده با طراحی مدرن است که می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از علاقه‌مندان را پاسخگو باشد.

موزیک پلیر S2 براساس زبان Kotlin توسعه یافته است که عملکرد بهتری نسبت به جاوا را وعده می‌دهد. همچنین از کتابخانه‌های Emby و Jellyfin برای استریم موسیقی توسط کاربران پشتیبانی می‌کند و وعده افزود شدن پشتیبانی از Flex نیز توسط توسعه‌دهنده داده شده است. برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه، پس از نصب برنامه و صدور اجازه دسترسی به حافظه داخلی دستگاه، می‌توانید فولدر یا مسیر خاصی را برای اسکن فایل‌های موسیقی تعریف کنید؛ در نتیجه دیگر خبری از فایل‌های صوتی اضافی مانند پیام‌های صوتی واتساپ یا کتاب‌های شنیداری نخواهد بود. 

شناساگر سفارشی فایل‌های صوتی عملکرد بهتری را نسبت به نسخه استاندارد اندروید ارائه می‌دهد و می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر به خواندن تگ‌های فایل‌ها بپردازد. یکی از مشکلات کاربران با MediaStore پیش‌فرض اندروید، عدم وارد کردن صحیح تگ‌ها بوده است که موجب از دست رفتن لیست‌های پخش به صورت ناخواسته می‌شود، اما کاربران در موزیک پلیر S2 با چنین مشکلی مواجه نخواهند شد. طیف وسیعی از فرمت‌های صوتی توسط برنامه پشتیبانی می‌شوند و شاهد حضور کدک‌های نرم‌افزاری Opus و FLAC به صورت پیش‌فرض در آن هستیم که گزینه‌های مطرحی برای پخش فایل‌های صوتی با افت کیفیت بسیار کم محسوب می‌شوند.

توسعه‌دهنده موزیک پلیر S2 سعی کرده است که در راستای سیاست‌های طراحی فعلی گوگل قدم بردارد؛ در نتیجه شاهد رابط کاربری تمیز و ساده‌ای در اپلیکیشن هستیم که فضاهای خالی بسیاری را شامل می‌شود. علاوه بر وجود پوسته‌های روشن و تاریک و تغییر آن‌ها با توجه به شمایل دستگاه به صورت خودکار، گزینه‌ای مخصوص دارندگان دستگاه‌هایی با صفحه نمایش AMOLED در دسترس است که می‌تواند مصرف باتری را در هنگام استفاده از برنامه کاهش دهد. 

از سایر قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن می‌توان به پخش صوتی بدون فاصله، اکولایزر ۱۰ کاناله، پخش تصادفی آلبوم‌ها، زمان‌سنج خاموش شدن خودکار، دانلود خودکار کاور آهنگ‌ها و تعامل با ابزارهای نمایش متن آهنگ مانند QuickLyric اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از کروم‌کست و اندروید آتو نیز درون موزیک پلیر S2 در نظر گرفته شده است.

در پایان باید گفت که موزیک پلیر S2 یکی از جدیدترین عناوین موجود در گوگل پلی محسوب می‌شود، اما توسعه‌دهنده آن سابقه طولانی در ساخت عنوان‌های مشابه مانند اپلیکیشن Shuttle را دارد. متاسفانه اپلیکیشن گفته شده به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار نگرفته است و علاقه‌مندان برای استفاده کامل از امکانات باید حق اشتراک ۱ دلار در ماه یا ۵ دلار در سال را پرداخت کنند.

همچنین با پرداخت ۷.۵ دلار می‌توان مجوز استفاده مادام‌العمر از آن را دریافت کرد. کاربران داخلی می‌توانند با جستجو در سایت‌های غیررسمی از نسخه رایگان بدون محدودیت بهره‌مند شوند. همچنین ممکن است در آینده نزدیک شاهد انتشار نسخه‌های iOS، دسکتاپ و تحت وب هم باشیم.

S2 Music Player

S2 Music Player

سازنده: SimpleCity قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۷ مرداد ۱۴۰۰

    https://play.google.com/store/apps/details?id=in.krosbits.musicolet

    موزیک پلیر آنلاین عالی که به شما پیشنهاد میکنم

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۷ مرداد ۱۴۰۰


    musicolte
    این برنامه رو در گوگل پلی سرچ کنید و نصب کنید، رایگان هست و با اطمینان به شما میگویم بیشترین قابلیت های یک موزیک پلیر آفلاین رو داره و هر امکاناتی که فکر کنید رو داره

مطالب پیشنهادی