ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی طرح صیانت در جلسه غیر علنی مجلس انجام نشد (بروزرسانی: برگزار شد)

رئیس اتاق خبر مجلس در واکنش به اخبار دیروز مبنی بر آن که طرح صیانت مجلس قرار است در جلسه غیر علنی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت که این موضوع صحت ندارد و هر گونه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰

رئیس اتاق خبر مجلس در واکنش به اخبار دیروز مبنی بر آن که طرح صیانت مجلس قرار است در جلسه غیر علنی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت که این موضوع صحت ندارد و هر گونه بررسی روی این طرح بر اساس نظر اکثریت نمایندگان و در صحن علنی خواهد بود. شنیده‌های دیجیاتو نیز حکایت از این دارد که در جلسه صبح غیرعلنی امروز، ششم مرداد ماه، صحبتی از طرح صیانت نشده است هرچند احتمال مطرح شدن آن در جلسه دیگر غیرعلنی امروز دور از ذهن نیست.

بروز رسانی ساعت ۱۲ ششم مرداد ماه ۱۴۰۰:

نمایندگان مجلس درباره این طرح در ساعات آغازین ظهر ششم مرداد در صحن علنی صحبت کردند.نمایندگان باور دارند که بخاطر خلاهای قانونی زیاد در حوزه اینترنت این طرح مشکل دارد و بردن این طرح به کمیسیون باعث این می‌شود که نمایندگان صنفی و دولتی هم بتوانند وارد موضوع بشوند و درباره این طرح صحبت کنند. 

«علی رجبی» در همین رابطه توییتی در حساب شخصی خود منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است:

برخلاف شایعات موجود، طرح حمایت از کاربران در ⁧ #فضای_مجازی⁩ در جلسه غیرعلنی بررسی نخواهد شد. جلسه فردا صبح به درخواست کمیسیون فرهنگی و برای ارائه توضیحات کارشناسی است.

‏هر گونه بررسی اصل هشتاد و پنجی شدن ِطرح جمعی از نمایندگان، در صحن علنی انجام می‌شود و بر اساس نظر اکثریت عمل خواهد شد.

در صورت توافق با اصل هشتاد و پنجی شدن این طرح، مجلس می‌تواند بررسی و تصویب آن را به یک یا چند مورد از کمیسیون‌های خود بسپارد که همین موضوع باعث انتقادات بسیار زیادی از سوی مخالفان این طرح شده است.

طبق صحبت‌های انجام گرفته، احتمال دارد که طرح موسوم به «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» بالاخره امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. البته این صحبت‌ها در جلسه امروز صبح مطرح نشده و شاید در جلسه نوبت بعدی این بررسی صورت بگیرد و معلوم نیست آیا به مرحله رای گیری هم برسد یا خیر. دیجیاتو به محض انتشار اطلاعات جدید از این موضوع، شما را در جریان آخرین تغییرات و تصمیمات درباره این طرح قرار خواهد داد.

سازمان نصر تهران، انجمن کسب و کارهای اینترنتی، انجمن تجارت الکترونیکی تهران، بیش از ۵۰ کسب و کار آنلاین و وزارت ارتباطات نسبت به این طرح واکنش نشان دادند و با انتشار بیانیه‌ها و نامه‌هایی، خواستار توقف فرایند پیشروی این طرح در مجلس شدند. کارشناسان حقوقی و مدیران فعال استارتاپی دیگر نیز در گفتگو با دیجیاتو نسبت به این طرح انتقادات خود را مطرح کردند و آن را تهدید آمیز و فاجعه آفرین و حتی در مواردی ناقض حقوق شهروندی خواندند. 

برای پیگیری اخبار مرتبط با طرح صیانت مجلس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی