ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا تاچ آیدی و فیس آیدی را به زیر نمایشگر آیفون منتقل می‌کند

اپل پتنت جدیدی ثبت کرده که به موجب آن احتمال دارد نسل بعدی دستگاه‌های این شرکت از جمله آیفون با فناوری فیس آیدی و تاچ آیدی زیر نمایشگر در دسترس کاربران قرار بگیرند. پیشتر شایعه‌هایی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اپل پتنت جدیدی ثبت کرده که به موجب آن احتمال دارد نسل بعدی دستگاه‌های این شرکت از جمله آیفون با فناوری فیس آیدی و تاچ آیدی زیر نمایشگر در دسترس کاربران قرار بگیرند.

پیشتر شایعه‌هایی در مورد تصمیم اپل برای حذف بریدگی بالای نمایشگر در نسل بعدی آیفون منتشر شده بود. اگرچه این اخبار غیررسمی بودند، اما پتنت ثبت شده اپل نشان می‌دهد ظاهرا کوپرتینویی‌ها برنامه‌هایی برای حذف بریدگی بالای نمایشگر و معرفی دستگاه‌هایی با فناوری تاچ آیدی و فیس آیدی زیر نمایشگر دارند و روی این فناوری کار می‌کنند.

مستندات مربوط به پتنت ثبت شده حاکی از آن هستند که هر دو فناوری تایید هویت بیومتریک ممکن است زیر نمایشگر دستگاه تعبیه شوند. حتی این احتمال وجود دارد اپل دوربین سلفی دستگاه را نیز به زیر نمایشگر منتقل کند. هرچند تمامی این فناوری‌ها در حال حاضر تنها روی کاغذ و در مستندات مربوط به ثبت اختراع جدید اپل درج شده‌اند و این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها به این زودی چنین رویکردهایی را در پیش نگیرد.

اما با توجه به اخبار غیررسمی و شایعه‌های منتشر شده در کنار اطلاعات مربوط به پتنت اپل، این شرکت ظاهرا روی توسعه دستگاهی با حذف بریدگی بالای نمایشگر کار می‌کند تا دستگاهی تمام صفحه را بتواند به بازار عرضه کند.

با انتقال حسگرهای تصویربرداری و حسگرهای مربوط به تایید هویت بیومتریک به زیر نمایشگر، می‌توان دستگاهی تمام صفحه مجهز به فناوری‌های جدید را متصور شد. مسلما طراحی و توسعه چنین دستگاهی می‌تواند چالش‌های بسیاری به دنبال داشته باشد. مستندات پتنت نشان می‌دهند تمرکز اصلی اپل روی قرارگیری حسگر اثر انگشت تاچ آیدی زیر نمایشگر معطوف شده است.

با این وجود اپل خاطرنشان می‌کند که برای سایر روش‌های تایید هویت بیومتریک از جمله فیس آیدی نیز می‌توان رویکردهای مشابه تاچ آیدی را پیش برد. هرچند برای فیس آیدی زیر نمایشگر باید داده‌های دقیقی از طریق فناوری مربوطه مورد بررسی و تایید قرار بگیرد و به مراتب، مشکلات توسعه این فناوری پیچیده‌تر از تاچ آیدی زیر نمایشگر خواهد بود.

مجهز شدن دستگاه‌های نسل بعدی اپل به هر دو فناوری تاچ آیدی و فیس آیدی زیر نمایشگر جهشی بزرگ برای کوپرتینویی‌ها خواهد بود و می‌تواند نیاز کاربران با سلیقه‌های مختلف را پاسخگو باشد. می‌توان امید داشت فیس آیدی به نمایشگرهای سیستم‌های مک نیز راه پیدا می‌کند. پیشتر بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده بود که احتمالا فناروی فیس آیدی ظرف چند سال آینده به سیستم‌های مک می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی