ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ اپل منتشر شد: فراتر از پیش‌بینی‌ها

اپل گزارش مالی فصل سوم سال مالی یا فصل دوم عادی ۲۰۲۱ را منتشر کرد. کوپرتینویی‌ها در این بازه زمانی عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشتند و به درآمد ۸۱.۴ میلیارد دلاری دست یافتند. طبق این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل گزارش مالی فصل سوم سال مالی یا فصل دوم عادی ۲۰۲۱ را منتشر کرد. کوپرتینویی‌ها در این بازه زمانی عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشتند و به درآمد ۸۱.۴ میلیارد دلاری دست یافتند.

طبق این گزارش مالی، درآمد کوپرتینویی‌ها در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته میلادی رشد ۳۶.۳ درصدی داشته و این کمپانی در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۰ توانسته بود به درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلار دست پیدا کند. تحلیلگران در گذشته درآمد ۷۳.۳ میلیارد دلاری را برای اپل پیش‌بینی کرده بودند.

سود خالص اپل هم در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی رشد ۹۳ درصدی را تجربه کرده و از ۱۱.۲۵ میلیارد دلار به ۲۱.۷ میلیارد دلاری رسیده است. درآمد ناشی از محصولات اپل افزایش قابل توجهی داشته که البته این میزان برای آیفون‌ها نزدیک به ۵۰ درصد است. درآمد محصولات اپل در گزارش مالی فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

  • درآمد آیفون‌ها: ۳۹.۵۷ میلیارد دلار، رشد ۴۹.۷۸ درصدی نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰
  • درآمد آیپدها: ۷.۳۷ میلیارد دلار، رشد ۱۲ درصدی نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰
  • درآمد مک‌ها: ۸.۲۴ میلیارد دلار، رشد ۱۶ درصدی نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰
  • درآمد سرویس‌ها: ۱۷.۴۸ میلیارد دلار، رشد ۳۳ درصدی نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰
  • درآمد سایر محصولات: ۸.۷۶ میلیارد دلار، رشد ۴۰ درصدی نسبت به فصل سوم ۲۰۲۰

گزارش مالی اپل

با وجود افزایش قابل توجه درآمد، اپل انتظار دارد رشد درآمدش در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۱ یا فصل سوم عادی کمتر از ۳۶ درصد باشد. علت چنین موضوعی نرخ ارزهای خارجی، رشد کمتر در کسب‌و‌کار سرویس‌ها و همچنین مشکلات تامین قطعات برای آیفون‌ها و آیپدها عنوان شده است.

اپل در فصل دوم ۲۰۲۱ محصولات زیادی را روانه بازار کرد که تمام آن‌ها روی درآمدش تاثیر مثبت داشتند. خریداران در این بازه زمانی به ایرتگ، نسل دوم اپل تی‌وی 4K، آی‌مک ۲۴ اینچی، آیپد پرو ۱۱ اینچی و نسل پنجم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با پنل Mini-LED دست پیدا کردند. با وجود چنین محصولاتی، آیفون‌های اپل رشد فروش چشمگیری داشته‌اند و انتظار می‌رود آیفون ۱۳ هم با استقبال بالایی از سوی کاربران مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی