ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۹ اپلیکیشن برای استفاده هوشمندانه تر از iOS و اندروید

این روزها همه ما در دنیای وسایل هوشمند زندگی می‌کنیم و بسیاری از دستگاه‌های سنتی در حال حرکت به چنین سمتی هستند. گوشی‌های هوشمند یکی از ارکان اصلی کنترل چنین دستگاه‌هایی هستند که تأثیر چشمگیری ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

این روزها همه ما در دنیای وسایل هوشمند زندگی می‌کنیم و بسیاری از دستگاه‌های سنتی در حال حرکت به چنین سمتی هستند. گوشی‌های هوشمند یکی از ارکان اصلی کنترل چنین دستگاه‌هایی هستند که تأثیر چشمگیری در بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها داشته‌اند؛ اما حتی اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که می‌توانند به استفاده بهینه‌تر و هوشمندانه از موبایل یا تبلت کمک کنند که به معرفی برخی از کاربردی‌ترین عناوین آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. مدیریت فایل‌ها با Files Go

اپلیکیشن Files Go توسط گوگل توسعه یافته است که علاوه بر ارائه امکانات پایه مورد انتظار، ابزارهای هوشمندی نیز برای مدیریت فایل‌ها در دسترس کاربران قرار می‌دهد. برای مثال برنامه می‌تواند به صورت خودکار پیشنهاد حذف فایل‌های تکراری به کاربر را بدهد یا تصاویر و ویدیوهای اضافی را شناسایی کند. همچنین امکان حذف پیام‌ها، اطلاعات موقت و اپلیکیشن‌های غیرکاربردی نیز به صورت خودکار فراهم شده است. قابلیت اشتراک‌گذاری پیشرفته نرم‌افزار هم می‌تواند به انتقالات اطلاعات حجیم میان دستگاه‌های مختلف تحت شبکه خانگی کمک کند.

Files by Google

Files by Google

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14 مگابایت زبان:

۲. ثبت تصاویر با Picai

Picai یک اپلیکیشن رایگان دوربین است که می‌تواند به کمک الگوریتم‌های هوشمند خود اقدام به تشخیص نوع تصویربرداری کند و متناسب به آن، فیلترهایی را پیشنهاد دهد. رابط کاربری ساده و تمیز اپلیکیشن می‌تواند مقایسه آسان تصاویر پیش و پس از استفاده از الگوریتم‌ها را نمایش دهد و جابه‌جایی سریع میان فیلترها را از طریق میانبرهای حرکتی فراهم می‌سازد. امکان استفاده از برنامه برای دوربین سلفی هم وجود دارد و می‌تواند استفاده خلاقانه و هوشمندانه از دوربین موبایل یا تبلت را امکان‌پذیر کند.

Picai - Smart AI Camera

Picai - Smart AI Camera

سازنده: HPCNT SG Pte. Ltd. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۸۴ و ۱۴۶ مگابایت زبان:

۳. لانچر Smart Launcher 5

لانچر به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بصری سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود که دریچه‌ای برای دسترسی به سایر اپلیکیشن‌ها و امکانات دستگاه فراهم می‌کند. Smart Launcher 5 یکی از عناوین محبوب در میان کاربران اندروید است که موتور جستجوی پیشرفته جهت یافتن اطلاعات در بیشتر قسمت‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

همچنین می‌تواند اقدام به دسته‌بندی خودکار اپلیکیشن‌ها کند و قابلیت تغییر اندازه ویجت‌ها را به صورت آزاد در اختیار افراد قرار دهد. پوسته‌های هوشمندانه آن می‌توانند رنگ‌های مورد نیاز را به صورت خودکار از تصویر پس‌زمینه استخراج کنند و کاربران قادر خواهند بود با بهره‌مندی از نسخه پریمیوم به تمامی جلوه‌ها، تصاویر پس زمینه و آیکن‌ها دسترسی داشته باشند.

Smart Launcher 5

Smart Launcher 5

سازنده: Smart Launcher Team قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۵ مگابایت زبان:

۴. مدیریت پیامک‌ها با Truecaller

برخی از اپلیکیشن‌های پیامک پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی نمی‌توانند به خوبی پیامک‌های تبلیغاتی را فیلتر کنند. اپلیکیشن Truecaller به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی اقدام به جلوگیری از دریافت پیامک‌های اسپم کنند. همچنین برنامه دارای قابلیت‌های کاربردی دیگری هم هست که می‌توان از میان آن‌ها به میانبر یکبار مصرف برای کپی کردن رمزهای عبور و دسته‌بندی هوشمندانه اشاره کرد.

Truecaller: Phone Caller ID, Spam Blocking & Chat

Truecaller: Phone Caller ID, Spam Blocking & Chat

سازنده: True Software Scandinavia AB قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۰۳ و ۳۵۴ مگابایت زبان:

۵. موزیک پلیر Musixmatch

اپلیکیشن Musixmatch ممکن است جزو بهترین برنامه‌های تشخیص آهنگ نباشد اما قطعاً در میان برترین موزیک پلیرهای اندروید قرار می‌گیرد که امکانات خلاقانه و هوشمندانه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن، امکان نمایش هم‌زمان متن موسیقی در هنگام پخش است. همچنین در کنار بهره‌گیری از فایل‌های آفلاین ذخیره شده روی حافظه دستگاه، امکان اتصال سایر سرویس‌های موسیقی مانند اپل موزیک و اسپاتیفای به آن وجود دارد.

قابلیت مترجم آن هم قادر است متن آهنگ‌ها را به سایر زبان‌ها برگرداند. علاقه‌مندان به موسیقی می‌توانند اقدام به طراحی کارت‌ها و پوسترهایی از متن آهنگ‌ها کنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. رابط کاربری برنامه مدرن و چشم‌نواز است که بدون شک کمتر نمونه مشابهی میان عناوین موزیک پلیر دارد.

Musixmatch - Lyrics for your music

Musixmatch - Lyrics for your music

سازنده: musiXmatch srl قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۰۷ و ۳۴ مگابایت زبان:

۶.وبگردی با مرورگر اوپرا Touch

اپرا Touch یکی از مرورگرهای منحصربه‌فرد برای سیستم عامل اندروید است که رابط کاربری متفاوتی را نسبت به سایر رقبا ارائه می‌دهد. اگرچه ممکن است امکانات برنامه چندان هوشمندانه به نظر نرسد اما طراحی آن بسیار بی‌نقص صورت گرفته است. اپلیکیشن گفته شده قطعاً می‌تواند گزینه مطلوبی برای افرادی باشد که وبگردی در صفحه نمایش‌های کوچک موبایل را امری دشوار تلقی می‌کنند.

بیشتر امکانات برنامه و جابه‌جایی میان صفحات مختلف از طریق کلید Fast Action امکان‌پذیر است و کاربران می‌توانند تنها با میانبرهای لمسی میان تب‌های مختلف حرکت کنند. ویژگی داخلی جهت مسدود کردن وب‌ سایت‌های استخراج رمز ارز هم در دسترس قرار دارد و از اجرای کدهای ناخواسته در پس‌زمینه جلوگیری می‌کند. به لطف قابلیت My Flow می‌توانید به راحتی اقدام به اشتراک‌گذاری لینک‌ها و فایل‌ها میان نسخه دسکتاپ و موبایل کنید. 

Opera Touch: fast, new & modern web browser

Opera Touch: fast, new & modern web browser

سازنده: Opera قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۶ مگابایت زبان:

۷. مدیریت تماس و مخاطبین با Drupe

معمولاً بسیاری از کاربران هیچگاه به سراغ تغییر اپلیکیشن‌های مدیریت مخاطبین و تماس پیش‌فرض دستگاه خود نمی‌روند؛ اما جایگزین‌های بسیار بهتری مانند Drupe جهت آسان‌ کردن بسیاری از فرآیند‌ها منتشر شده است که تجربه جدیدی را فراهم می‌کنند. محیط کاربری برنامه براساس میانبرهای لمسی است و می‌تواند به صورت آیکن شناور همیشه در دسترس باشد.

کاربران می‌توانند با لمس آیکن مورد نظر به بخش‌های متفاوت از یک مخاطب خاص مانند صفحه چت واتساپ یا تلگرام دسترسی داشته باشند. همچنین امکان شناسایی خودکار وضعیت رانندگی و تماس‌های تبلیغاتی توسط برنامه وجود دارد.

Contacts, Phone Dialer & Caller ID: drupe

Contacts, Phone Dialer & Caller ID: drupe

سازنده: drupe - Contacts & Caller ID قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۵۲ و ۳۳ مگابایت زبان:

۸. مدیریت تصاویر و ویدیوها با Curator

Curator یک اپلیکیشن گالری با طراحی مینیمال محسوب می‌شود که امکان برچسب‌گذاری تصاویر براساس محتوا را دارد. الگوریتم‌های برنامه می‌توانند بسیاری از موارد معمول در تصاویر را شناسایی کنند و از آن‌ها برای ساخت برچسب‌های جدید استفاده نمایند. کاربران می‌توانند با جستجو میان برچسب‌ها، سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته به تصاویر دلخواه دسترسی پیدا کنند.

البته اپلیکیشن گوگل Photos نیز قابلیت‌های مشابه با عملکرد بهتر را ارائه می‌دهد، اما Curator می‌تواند به صورت آفلاین هم به فعالیت خود ادامه دهد. اگر نمی‌خواهید حجم انبوهی از اطلاعات خود را در سرویس‌های گوگل در معرض استفاده‌های غیر مطلوب قرار دهید می‌توانید از جایگزین‌هایی مانند Curator بهره ببرید.

Curator Beta (Early Access)

Curator Beta (Early Access)

سازنده: Chris Rohit Brendan قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان:

۹. ساعت AMDroid

اگر اپلیکیشن ساعت دستگاه شما رابط کاربری دلخواهتان را ندارد، AMDroid می‌تواند جایگزین شایسته‌ای باشد که قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند اقدام به ساخت پروفایل‌های مجزا برای روزها و شرایط متفاوت کنند و تنظیمات اختصاصی در هریک اعمال کنند.

برنامه قادر است نور فلش و وای‌فای را به صورت خودکار روشن کند و کاربران را مجبور به حل کردن پاز‌‌ل‌های ریاضی جهت دسترسی به کلید خاموشی آلارم کند. ویژگی دیگری در نرم‌افزار وجود دارد که می‌تواند افراد را پیش از زمان تعیین شده به صورت ملایم و آرام بیدار کند. پایش خواب و ردیابی عادت‌های روزانه از سایر امکانات اپ است.

Alarm Clock for Heavy Sleepers — Loud + Smart Math

Alarm Clock for Heavy Sleepers — Loud + Smart Math

سازنده: AMdroid Alarm Clock - No more oversleep قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۷ مگابایت زبان:

به کمک اپلیکیشن‌هایی که در بالا معرفی کردیم، می‌توانید استفاده هوشمندانه و بهتری از موبایل یا تبلت خود داشته باشید و تنها برای تماس یا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از آن‌ها استفاده نکنید.

اگر شما هم اپلیکیشن‌های مناسبی جهت جایگزین کردن نمونه‌های پیش‌فرض در گوشی خود می‌شناسید، حتما آن‌ها را با ما و خوانندگان دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Fathi
    Mohammad Fathi | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    پس برنامه های پیشنهادی ios کجاست😐

مطالب پیشنهادی