ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و از یک سه چرخه برقی و یک اسکوتر الکتریکی کانسپت رونمایی کرد

شرکت ب‌ام‌و از دو کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت‌ها با هدف جابجایی‌های راحت و بهینه در محیط‌های شهری توسعه یافته و DYNAMIC CARGO و CLEVER COMMUTE نام دارند. همانطور که قابل حدس است، کانسپت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

شرکت ب‌ام‌و از دو کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت‌ها با هدف جابجایی‌های راحت و بهینه در محیط‌های شهری توسعه یافته و DYNAMIC CARGO و CLEVER COMMUTE نام دارند. همانطور که قابل حدس است، کانسپت اول برای حمل لوازم و کانسپت دوم برای پیمایش مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانست DYNAMIC CARGO در حقیقت یک سه چرخه با طراحی مدرن و آینده‌نگرانه است. با این سه‌چرخه مفهومی ب‌ام‌و والدینی با کودکان خردسال، سرویس‌های پخت و تحویل غذا در محل و کسانی را که با استفاده از دوچرخه امورات روزمره خود را انجام می‌دهند، نشانه گرفته است.

با توجه به دارا بودن سه چرخ، این مفهومی از پایداری مناسبی برخوردار بوده و لوازم قرار داده شده در قسمت عقب، ثابت باقی می‌مانند. اما نکته جالب اینکه چرخ جلو، نسبت به خط عمود کمی زاویه می‌گیرد تا پیچیدن با آن تا حدودی شبیه دوچرخه باشد. برای کمک به جابجایی لوازم سنگین‌تر، کانسپت DYNAMIC CARGO به یک موتور برقی مجهز شده است؛ این موتور بلافاصله پس از پدال زدن کاربر وارد مدار شده و چرخ‌های عقب را به حرکت وادار می‌کند.

باواریایی‌ها این سه‌چرخه مفهومی را به پوشش محافظ قسمت بار نیز تجهیز کرده‌اند تا در شرایط جوی مختلف صدمه‌ای به لوازم موجود وارد نشود.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، کانسپت CLEVER COMMUTE برای طی کردن مسافت‌های کوتاه داخل شهری طراحی شده است. این اسکوتر هم از یک موتور برقی در چرخ جلو و باتری جداشدنی سود می‌برد. ب‌ام‌و می‌گوید برای حفظ ساختار ماژولی موتور را در چرخ جلو تعبیه کرده است.

کانسپت CLEVER COMMUTE ابعاد کوچکی دارد و براحتی می‌توان آن را داخل صندوق عقب ب‌ام‌و سری 3 یا مینی قرار داد. همچنین حمل آن در پله‌های برقی نیز ممکن بوده و مالکین می‌توانند آن را با خود به مترو ببرند.

علی‌رغم جذابیت‌های بالا، متاسفانه ب‌ام‌و برنامه‌ای برای تولید این دو کانسپت ندارد. البته این کمپانی آلمانی اعلام کرده احتمالا مجوز تولید آنها را به سایر شرکت‌ها اعطا خواهد نمود. گفتنی است این دو مفهومی متفاوت بردی برابر با 20 کیلومتر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی