ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی دیگر در جمع پنج فروشنده بزرگ گوشی هوشمند در چین جایی ندارد

شرکت تحقیقاتی IDC در گزارش فصل دوم ۲۰۲۱ از بازار موبایل چین بزرگ‌ترین برندهای بازار را رده‌بندی کرده است ولی نام هواوی حتی در میان پنج شرکت برتر هم دیده نمی‌شود. ویوو با بیشترین سهم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت تحقیقاتی IDC در گزارش فصل دوم ۲۰۲۱ از بازار موبایل چین بزرگ‌ترین برندهای بازار را رده‌بندی کرده است ولی نام هواوی حتی در میان پنج شرکت برتر هم دیده نمی‌شود. ویوو با بیشترین سهم در صدر این فهرست قرار گرفته است.

بر اساس گزارش امروز IDC، ویوو پرفروش‌ترین برند سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ بود و پس از آن به ترتیب اسامی اوپو، شیائومی، اپل و آنر دیده می‌شود. سهم بازار ویوو در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ حدود ۲۳.۸ درصد بود و ۱۸.۶ میلیون دستگاه فروش داشت. این شرکت رشدی ۲۳.۶ درصدی را نسبت به سه‌ماهه مشابه پارسال تجربه کرد.

اوپو ۲۱.۱ درصد از بازار را در دست گرفته و با رشد سالانه ۱۷.۳ درصدی حدود ۱۶.۵ میلیون دستگاه موبایل فروخته است. در رده بعدی نام شیائومی را می‌بینیم که با فروش ۱۳.۴ میلیون دستگاه سهم ۱۷.۲ درصد از سهم بازار را در دست گرفته و رشد چشمگیر ۴۷ درصدی داشته است.

اپل در بازار چین فقط ۸.۶ میلیون گوشی فروخته تا سهمی ۱۰.۹ درصدی داشته باشد. میزان رشد سالانه فروش محصولات این شرکت نسبت به بازه مشابه پارسال ۱۷ درصد بوده است. رده پنجم متعلق به آنر است که توانسته ۶.۹ میلیون گوشی بفروشد و ۸.۹ درصد از سهم بازار را کسب کند. این شرکت نسبت به بازه مشابه پارسال ۴۶ درصد رشد منفی داشته اما با جدایی از هواوی حالا می‌تواند آینده روشن‌تری داشته باشد.

غایب بزرگ این فهرست هواوی است که به خاطر تحریم‌ها توانایی تامین قطعات خود را از دست داده و تولید محصولاتش دچار مشکل شده است. در مجموع در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ حدود ۷۸ میلیون گوشی در چین فروخته شده که این رقم از افت فروش ۱۱ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ حکایت دارد.

«وانگ شی»، مدیر تحقیقات چینی شرکت IDC می‌گوید نوآوری دیگر عامل فروش و موفقیت در بازار میان‌رده‌ها و بالارده‌ها نیست. شرکت‌ها اکنون سعی دارند تصویر جذابی از برند خود به نمایش بگذارند تا از این طریق کاربران را جذب کنند. این روش ظاهرا حالا جای رقابت‌هایی را گرفته که قبلا بر سر توانایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت می‌گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی