ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنو 5 آلپاین در سال 2024 و با پیشرانه برقی راهی بازار خواهد شد

آلپاین یا آلپین (Alpine) که برند اسپرت‌ساز رنو محسوب می‌شود، اعلام کرده به بازار خودروهای اسپرت برقی ورود پیدا می‌کند. این شرکت قصد دارد سه مدل الکتریکی را توسعه دهد که اولین آنها سال 2024 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

آلپاین یا آلپین (Alpine) که برند اسپرت‌ساز رنو محسوب می‌شود، اعلام کرده به بازار خودروهای اسپرت برقی ورود پیدا می‌کند. این شرکت قصد دارد سه مدل الکتریکی را توسعه دهد که اولین آنها سال 2024 وارد بازار خواهد شد. بر اساس برخی گزارش‌ها این خودرو در حقیقت همان نسخه تقویت شده از هاچبک رنو 5 برقی خواهد بود.

آنطور که نشریه اتوکار انگلستان گزارش کرده، رنو 5 آلپاین قدرتی در حدود 215 اسب بخار خواهد داشت. این رقم در مقایسه با خروجی پیشرانه رنو 5 برقی استاندارد بسیار بیشتر است، چرا که قدرت این نسخه 134 اسب بخار خواهد بود. گفته می‌شود پیشرانه رنو 5 آلپاین در مگان برقی نیز به کار گرفته خواهد شد.

یک منبع ناشناس از قول ژیل له بورن (Gille Le Borgne) مدیر دپارتمان مهندسی رنو در این باره گفته موتور رنو 5 آلپاین در حقیقت نسخه کوتاه شده از موتور مگان بوده و در آن از مس و المان‌های کمتر استفاده شده است

طبق انتظار نیروی تولیدی موتور رنو 5 آلپاین به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. این خودرو به فناوری گشتاور برداری یا همان تورک وکتورینگ نیز مجهز شده و از نظر هندلینگ در سطح بالایی قرار خواهد داشت. از آنجایی که آلپاین همیشه روی هندلینگ و درگیری راننده وسواس زیادی به خرج داده، می‌توان امیدوار بود که رنو 5 برقی هم در جلب نظر مثبت طرفداران رانندگی اسپرت موفق عمل کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در رنو 5 برقی آلپاین خبری از انتقال قدرت به محور عقب نخواهد بود. با وجود این آقای له بورن تاکید کرده این خودرو از نظر هندلینگ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

پس از رنو 5، نوبت به یک شاسی‌بلند کوپه با نشان آلپاین و جایگزین مدل فعلی A110 که رقیب پورشه 718 کیمن به شمار می‌رود، خواهد رسید. نکته جالب توجه اینکه ژرمن‌ها نیز مشغول کار روی نسخه برقی 718 کیمن یا معادل آن هستند و با عرضه آن شاهد رقابتی جذاب این بار در میدانی متفاوت خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی