ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TSMC از انتشار گازهای آلوده در کارخانه اصلی تولید تراشه‌ آیفون و مک خبر داد

انتشار گازهای آلوده در مهم‌ترین کارخانه TSMC که تولید تراشه‌ آیفون و مک اپل را برعهده دارد، خطوط تولید را با مشکلاتی روبرو کرده است. هنوز دلیل انتشار این گازهای آلوده مشخص نیست ولی شرکت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

انتشار گازهای آلوده در مهم‌ترین کارخانه TSMC که تولید تراشه‌ آیفون و مک اپل را برعهده دارد، خطوط تولید را با مشکلاتی روبرو کرده است. هنوز دلیل انتشار این گازهای آلوده مشخص نیست ولی شرکت تایوانی در حال بررسی‌ موضوع است.

این کارخانه (که Fab 18 نامیده می‌شود) پیشرفته‌ترین مرکز تولید تراشه شرکت TSMC محسوب می‌شود و تمام پردازنده‌های جدید دستگاه‌های آیفون و رایانه‌های مک در آنجا تولید می‌شود.

تراشه‌ آیفون

در گزارش منبع آگاه آمده است:

برخی از خطوط تولید TSMC در  تایوان جنوبی درگیر گازهای خاصی شده‌‌اند که تصور می‌شود این گازها آلوده هستند و به سرعت با سایر منابع گاز جایگزین شده‌اند.

TSMC اعلام کرد که در حال انجام پیگیری‌های لازم و دقیق برای اطمینان پیدا کردن از عدم وجود مشکل در کیفیت تولید تراشه‌ آیفون و مک خود است. با این وجود، شرکت تایوانی در حال حاضر پیش‌بینی نمی‌کند که این حادثه تاثیر قابل توجهی بر فعالیت آن‌ها داشته باشد. همچنین منابع آگاه دیگری اعلام کردند که آلودگی گاز روی فرآیند تولید تراشه این شرکت به صورت محدودی تاثیر گذاشته است و TSMC بلافاصله برای کنترل وضعیت تمام کارمندان را به کارخانه خود بازگردانده است. به گزارش رویترز نیز تعداد نامشخصی از خطوط تولید پردازنده TSMC تحت تاثیر گازهای آلوده قرار گرفته است.

این آلودگی در حالی رخ داده است که اپل و تامین‌کنندگان آن قطعات خود را نهایی کرده و آماده می‌شود تا مونتاژ نهایی جدیدترین دستگاه‌های آیفون‌ و مک خود را تا پایان ماه آینده میلادی آغاز کنند. کارخانه فرآوری TSMC یا همان Fab 18 که یک مرکز تولید تراشه ۳ نانومتری محسوب می‌شود در منطقه تاینان تایوان قرار دارد. قبلا گزارش شده بود که اپل تمام ظرفیت تولید این کارخانه را برای دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک خود خریداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی